Gå til innhold

Importere bil fra USA?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Da jeg henta inn min bil var "titelen" med påskrevet eierskifte og kjøpesum det absolutt viktigste å ha (både ut av USA og inn i Norge), jeg ble også anbefalt å ha en kvittering på kjøpet, men den fikk jeg ikke bruk for.

Man må også betale moms på frakta til Norge, så kvitteringer på det er også lurt å ha.

Kommer ikke på noe mer i farta (tror det skulle være det meste), men så begynner det å bli et par år siden nå, og det var VETERANimport.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bilen ut av USA (nyere biler) så må man ha ordnet en såkalt pink slip (utførselpapirer), og så må man ha en faktura på bilkjøpet + frakten.

"Velferdstaten/kommuniststaten" vil loppe deg med engangsavgift og moms på fakturabeløpet/ fraktbeløpet.. og så kommer vel vrakpant/ radio avgift etc.

For å få bilen på norske skilter så skal den helst(hvis de sjekker??) ha eu merking på lykter osv. Og så må man evt skaffe frem typegodkjenningspapirer.. og så må den vise km/h på speedometeret. osv osv...

Venter på en bil fra california nå... kan komme tilbake med mere info når jeg er ferdig med papirmølla....

Spør du meg, så burde jeg ha blitt i USA... men man er avhengig av å ha trygge jobbmuligheter. Blir litt pissed over norske myndigheter's halvkorrupte kamraderi og satsing på såkalt "velferd"..

Hva gjør staten for meg, noe burde man ha igjen etter å betale 50% i skatt og sinnsyke avgifter på bil og andre ting som opprettholder min sunne mentale helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At speedometeret må vise km/h gjelder ikke for biler eldre enn '71 (eller var det '73?).

Et annet problem når man importerer bil fra USA kan være å få godkjent farger på lys og reflekser.

Det viktigste er som sagt å ha titlen (pink slip) i orden.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider