Gå til innhold

Trenger nytt Bilbatteri Maxxima helst..

Ranger emnet

CyReX

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har fått meg nytt anlegg i bilen min har ein 15" stroker Cerwin-vega ca 1500 watt og 6x9 alpine type r med følgene forsterkere:

PlanetAudio [husker ikkje kraftigheten]

Rockford Fosgate Power T5002

Pioneer 8400MP og Rockford Fosgate 1f kondensator

Eg har funnet ut at mitt orginale Bilbatteri er altfor dårlig til å drive dette anlegget... så eg lurte på kor mye ville eit Maxxima batteri stort nok til å drive anlegget og kor kan eg få tak i ett? er Fra Bergen\Os og eier ein Audi 100 94 modell med batteriet under baksetet og ikkje framme med motoren som vanlige batterier befinner seg i andre biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at batteriet blir koblet ut idet du starter motoren. Da får anlegget strøm fra dynamoen.

Ja, det skulle tatt seg ut:P

Batteriet fungerer igrunn som en STOOR kondensator, bare tregere.

Og det er tilkoblet HELE tiden også. Dynamoen må jo ha ett eller annet sted å levere all strømmen den produserer.

MEN, en sterkere dynamo hjelper på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge spenningen er høyere enn hvilespenningen til batteriet (ca 12,8volt), så forsynes bilen kun med strøm fra dynamo. Med en gang spenningen synker under hvilespenningen bruker man av batteriet.

KennethA hadde ikke feil, bare formulerte det litt rart. ;)

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å sjekk ladespenningen din og se om det er noe å hente der, kan godt hende den dynamoen din er stor nok, men blir ikke utnyttet bra nok. En ladec kan da også være alternativ. Visst ikke kan du jo tråle huggeri og se om du finner større dynamoer i fra diesel el lign.

Men det å bytte batteri er jo også en del av løsninga, optima og maxima batt. leverer vell mer strøm kjappere enn andre batt og tåler litt mer juling. Men er en liten idè og følge opp med dynamoen også bytte eller modifisering, slik at batteriet blir skikkelig vedlikeholdt i bilen også.

Mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxxima får du hos bergen batteri service a.s.

det ligger i fabrikgaten 5.

eg betalte 1800kr for mitt batteri

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider