Gå til innhold

Hva er spesielt med 318IS?

Ranger emnet

bjaa

Anbefalte innlegg

E30 318IS:136 HK

0-30mph = 2,8

0-60mph = 8,8

kvartmile = 16,5

E36 318IS: 140 HK

0-30 mph 3 sec

0-60 mph sec 9

Quarter mile 16.9

30-50 mph in 4th 8.9

Vet at E30 utgaven av IS er en ekstremt velbalansert bil og er kjappere på bane enn 320 og ofte også 325.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

hehe.. ikke akkurat light versjon av m3 tror jeg.

318is har jo ca 140 hk og vanlig 4`er.

Skal man ha bmw må man i det minste ha 6`er lyden! :D

mener JEG!

Ja, den rekkesekser lyden er RÅ :D:D:D

Diggern max, bedre en musikk :D

Det jeg mente med 318is m3 light var at jeg leste at det var bra kjøre egenskaper...Så du den på rudskogen i sommer?

Fy flate for en rå lyd!! (til å være bmw firer da)

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en slags "light" version av m3 det eller?

Det er vel helst omvendt, det er vel bare en litt oppgradert versjon av den vanlige 318 motoren. IS'en er vel mye å se som kupê her i landet (E36). En kamerat av meg har en sedanutgave, og den har eg bare sett noen få til av.

Går vel like godt, og i noen tilfeller bedre enn 320 (150hk), men du har jo lyden i en 320 da. 318/318iS (115/140hk) er jo firere, og det er ikkje "skikkelig" BMW lyd. Du må ha den sekserlyden.

Personlig blir eg litt skuffet/oppgitt, når eg ser en BMW stå parkert en plass, og er rimelig rå og se til, så ser man trommelbremsene bak (316) gjennom felgene, eller hører firer lyden knatre når de starter. Nei takke meg til med sekser. Har selv hatt firer (84 318i), fungerte greit, men ga meg ikke den følelsen som en sekser.

Tar forbehold om at dette er E36 det er snakk om. Har kjørt E30 utgaven av iS og det var helt ENORMT.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider