Hot Rod Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Er vel mest rod-relatert dette spørsmålet, men jeg prøver likevel. "Alle" bruker tilt rattstang fra GM på hotrods. Hvorfor bruker ingen tilt-tele rattstang fra Cadillac? Jeg har skjønt det slik at Cadillac har blitt levert med tilt-tele rattstang i ganske mange år. Burde ikke være så vanskelig å få tak i. På en rod er det jo alltid et problem å få sittestillingen med forhold mellom ratt, pedaler og stoler perfekt. En tele funksjon ville jo hjulpet på? Eller er disse rattstengene stygge og klumpete? Er de kanskje for lange og vanskelige å korte inn? Eller dyre? Eller slarkete når de er slitt? Vanskelige å bytte ratt på? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WildThing Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Jeg er ikke helt med her nå, men Cadillac er jo GM da. Slik jeg har forstått fra den amerikanske rod-fronten idag, så er det 93-99 STS som er kult å hente deler fra for tiden, blant annet rattstangen. Før dette er de kliss like det du finner i Chevrolet, Buick, Olds og så videre. Det er sjeldent det er noen store forskjeller, i alle fall, verken funksjonsmessig eller utseendemessig. Om de er for lange, så er det ikke stort annet å gjøre enn å modifisere litt, er absolutt ikke vanskelig. Jeg har ikke sett teknisk på delene fra nyere Cads, men har hatt '95 STS selv. Kan skrive under på at styringsmessig så funker denne utmerket. Den er bygget for å tåle en del (bilen veier "litt") og den er myk og god. Burde være perfekt for rods. Siter Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac. 1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres) 1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil) 1978 Dodge Ramcharger 318 1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Stammen på 88 ser normal ut iallefall! Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Hvorfor ikke fra en C3 Corvette? De hadde vel også tilt\tele og du slipper ”rattgiret” som er på de fleste Cadillac’er (hvis ikke du skal ha rattgir da). Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Blir vel endel kroner tipper jeg. Tenkte kanskje de "lå og slang" hehe..... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 ??????????????????? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Blir vel endel kroner tipper jeg.Tenkte kanskje de "lå og slang" hehe..... Har en tilt/teleskop fra 88 Cadillac Seville uten rattsleiv Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Hvorfor ikke fra en C3 Corvette? De hadde vel også tilt\tele og du slipper ”rattgiret” som er på de fleste Cadillac’er (hvis ikke du skal ha rattgir da). C4 begynner også å bli et alternativ.. Der også er det både tilt og tele som standard, og heldigvis har man ikke rattgir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg