Shakotan Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Nå er jeg så forbannet at jeg bare er nødt til å spy ut noen gloser i et offentlig fora. Delvis for å lette trykket, og delvis i håp om at noen på forumet kanskje kan hjelpe. Her er saken: For en uke siden kjøpte jeg meg en ny Sony Ericsson K700i. For å få råd til denne bandt jeg meg i 24 nye måneder hos NetCom (Business Talk). I abonnementet har jeg en såkalt Pluss forsikring, så jeg droppet den svinedyre trygghetsforsikringen til Elkjøp. Men så i går skjedde det et lite uhell. Jeg sto og fiklet i motoren på min nyinnkjøpte driftebil i det telefonen ringer. Når jeg legger på glemmer jeg meg bort og legger telefonen i bunn av frontruten. Selvsagt husker ikke jeg dette når jeg skal lukke igjen panseret, så vips var jeg en telefon fattigere... Jeg ringer da til NetCom der jeg får beskjed om dette jo var et uhell, så det går på forsikringen. Jeg må bare ringe til forsikringsselskapet til NetCom. Jeg ringer, og forklarer nøyaktig hva som skjedde. Ettersom jeg er ærlig/dum (stryk det som ikke passer...) så svarte jeg avkreftene på spørsmålet om panseret hadde blåst ned. Jeg fikk da beskjed om at siden jeg selv var skyld i at telefonen ble skadet så ville det ikke dekkes av forsikringen. Jeg ba da om å få et eksempel på hva som ville bli dekket. Etter en lang tenkepause kom det nølene "nei, altså, hvis noen dytter til deg så du mister telefonen...". Hallo! Hva faen er vitsen med forsikring hvis noen må dytte deg for at den skal gjelde??? Jeg har nå vært NetCom kunde i snart 10 år. Jeg har hatt forsikring i alle disse årene, og det siste året har jeg også hatt denne Pluss forsikringen. Jeg har aldri tidligere benyttet meg av den, derfor er det ekstra surt når jeg nå for første gang trenger den. Selvsagt skulle jeg løyet som faen, og sagt at panseret blåste ned eller noe, men jeg synes det er for jævlig at man må lyve for at man skal få det jeg mener man har krav på. Telefonen er ødelagt, jeg er forsikret, hva er problemet? Pokker ta jævla NetCom faenskap! Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Høres kanskje litt dumt ut, men var du utenfor huset ditt? om du var det kan du vel prøve å ta det på reiseforsikring? :P X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Sa du at det var du som pratet i telefonen? Vist ikke så ring tilbake å si at det var en kompis som lånte mobilen din og la den dit. Siden du ikke viste at den låg der er det heller ikke din skyld. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Sa du at det var du som pratet i telefonen? Vist ikke så ring tilbake å si at det var en kompis som lånte mobilen din og la den dit. Siden du ikke viste at den låg der er det heller ikke din skyld. Det sa jeg sikkert... Det som er så irriterende er at jeg hadde en helt fin forklaring på lager som elegant hadde blitt dekket av forsikringen. Men siden han tufsen på NetCom support sa at dette ble dekket uansett så ga jeg faen i å lyve... Reiseforsikring er nok verdt et forsøk... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Hadde slik NetCom Plus forsikring jeg også, på Netcom Youngtalk abonnement. Den hjelper ikke en dritt!!! Uannsett hva som skjer, så konkluderer de med at man har hvert uforsiktig og det er vår egen skyld. Kun ved tyveri fikk jeg beskjed om når jeg snakket med de, og dette måtte anmeldes til politi osv. Så tar det vel 3mnd før saken blir henlagt, først da kunne forsikringa trå til. Vanvittig bra forsikring! Mens en annen kamerat hadde glømt mobilen sin på skolen, så han visste bare en kvittering på kjøpt mobil tlf (ikke han sin engang) også var det skolen sin skyld at den var borte så han fikk en splitter ny K700i som kvitteringa var på. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 For å få råd til denne bandt jeg meg i 24 nye måneder hos NetCom (Business Talk). Jeg mener det er nye regler angående dette, og maks bindingstid er nå 12 måneder? Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Forsikringa hos Netcom har faktisk alltid dekka mobil tapene mine, riktignok har det vært uhell hvor jeg har hatt null skyld selv.. men vet at de har blitt strengere opp gjennom årene, noe som er litt irriterende med tanke på at jeg punger ut for den samme forsikringa som du har Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboCG Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Vel, jeg sa jeg mista mobilen min i dass og fikk ny :/ Så er vel ikke heeelt gal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Nå er jeg så forbannet at jeg bare er nødt til å spy ut noen gloser i et offentlig fora. Delvis for å lette trykket, og delvis i håp om at noen på forumet kanskje kan hjelpe. Her er saken: For en uke siden kjøpte jeg meg en ny Sony Ericsson K700i. For å få råd til denne bandt jeg meg i 24 nye måneder hos NetCom (Business Talk). I abonnementet har jeg en såkalt Pluss forsikring, så jeg droppet den svinedyre trygghetsforsikringen til Elkjøp. Men så i går skjedde det et lite uhell. Jeg sto og fiklet i motoren på min nyinnkjøpte driftebil i det telefonen ringer. Når jeg legger på glemmer jeg meg bort og legger telefonen i bunn av frontruten. Selvsagt husker ikke jeg dette når jeg skal lukke igjen panseret, så vips var jeg en telefon fattigere... Jeg ringer da til NetCom der jeg får beskjed om dette jo var et uhell, så det går på forsikringen. Jeg må bare ringe til forsikringsselskapet til NetCom. Jeg ringer, og forklarer nøyaktig hva som skjedde. Ettersom jeg er ærlig/dum (stryk det som ikke passer...) så svarte jeg avkreftene på spørsmålet om panseret hadde blåst ned. Jeg fikk da beskjed om at siden jeg selv var skyld i at telefonen ble skadet så ville det ikke dekkes av forsikringen. Jeg ba da om å få et eksempel på hva som ville bli dekket. Etter en lang tenkepause kom det nølene "nei, altså, hvis noen dytter til deg så du mister telefonen...". Hallo! Hva faen er vitsen med forsikring hvis noen må dytte deg for at den skal gjelde??? Jeg har nå vært NetCom kunde i snart 10 år. Jeg har hatt forsikring i alle disse årene, og det siste året har jeg også hatt denne Pluss forsikringen. Jeg har aldri tidligere benyttet meg av den, derfor er det ekstra surt når jeg nå for første gang trenger den. Selvsagt skulle jeg løyet som faen, og sagt at panseret blåste ned eller noe, men jeg synes det er for jævlig at man må lyve for at man skal få det jeg mener man har krav på. Telefonen er ødelagt, jeg er forsikret, hva er problemet? Pokker ta jævla NetCom faenskap! Gi meg telefonen din så skal vi ordne dette vettu ! :) stort vanskligere tror jeg det ikke er. :) Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Jeg har hadde/har forsikring hos Netcom; For mange år siden kjøpte jeg meg en Siemens C35, den var da siste nytt osv, derfor trengte jeg forsikring.. Jeg klarte å krasje med en 14fots båt et par mnd senere og meg, klær og selvsagt telefonen ble ganske så våt, av saltvann angry .. Netcom erstattet telefonen for meg uten store problemer.. Jeg hadde da et abonnement som het Kontroll, men det skiftet navn til Flex så til Youngtalk uten at det hadde noe å si for meg(trodde jeg), helt til jeg mistet min splitter nye T610 i gulvet en gang og skjermen sprakk, jeg kontaktet da Netcom for å få tlf dekt av forsikringen, men neida, jeg hadde visstnok ikke forsikring lengre.. Forsikringen måtte flyttes av kunden når Netcom la om kundesystemene sine, altså byttet navn på abonnementene angry Dermed hadde jeg ikke forsikring lengre... Nå har jeg Active talk og har fått papirer på at jeg har forsikring.. FSR: Vær ekstremt uheldig en gang til du;) Tror nok ikke dem husker at du ringte, isåfall er det sikkert noen som har stjelt tlf din;) FSR Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webgeek Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Jeg mener det er nye regler angående dette, og maks bindingstid er nå 12 måneder? Andre regler på Bedrift... Siter 1990 Sierra Cosworth 4x4 Imperial Blue http://www.speedjunky.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Spør meg om råd før dere ringer til forsikringen. Det er dessverre ikke NetCom som avgjør forsikringssaker, dette er et eget forsikringsselskap som heter white label insuranse. NetCom som firma fakturerer bare for dette firmaet via sine faktura. Som dere sikkert skjønner så jobber jeg i NetCom. Bare send pm eller mail dersom det er noe dere lurer på. Dersom du allerede har ringt til wli eller"netcom skade" som deres avdeling der heter, har de loggført samtalen, og det kan være vanskelig å gå tilbake på det som er sagt tidligere. Uansett, spør meg før dere sjekker med NetCom skade! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Takker for medfølelse og gode råd. Og ikke minst en STOOOR TAKK til Lillegud som ordnet saken for meg! Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Nå er jeg så forbannet at jeg bare er nødt til å spy ut noen gloser i et offentlig fora. Delvis for å lette trykket, og delvis i håp om at noen på forumet kanskje kan hjelpe. Her er saken: For en uke siden kjøpte jeg meg en ny Sony Ericsson K700i. For å få råd til denne bandt jeg meg i 24 nye måneder hos NetCom (Business Talk). I abonnementet har jeg en såkalt Pluss forsikring, så jeg droppet den svinedyre trygghetsforsikringen til Elkjøp. Men så i går skjedde det et lite uhell. Jeg sto og fiklet i motoren på min nyinnkjøpte driftebil i det telefonen ringer. Når jeg legger på glemmer jeg meg bort og legger telefonen i bunn av frontruten. Selvsagt husker ikke jeg dette når jeg skal lukke igjen panseret, så vips var jeg en telefon fattigere... Jeg ringer da til NetCom der jeg får beskjed om dette jo var et uhell, så det går på forsikringen. Jeg må bare ringe til forsikringsselskapet til NetCom. Jeg ringer, og forklarer nøyaktig hva som skjedde. Ettersom jeg er ærlig/dum (stryk det som ikke passer...) så svarte jeg avkreftene på spørsmålet om panseret hadde blåst ned. Jeg fikk da beskjed om at siden jeg selv var skyld i at telefonen ble skadet så ville det ikke dekkes av forsikringen. Jeg ba da om å få et eksempel på hva som ville bli dekket. Etter en lang tenkepause kom det nølene "nei, altså, hvis noen dytter til deg så du mister telefonen...". Hallo! Hva faen er vitsen med forsikring hvis noen må dytte deg for at den skal gjelde??? Jeg har nå vært NetCom kunde i snart 10 år. Jeg har hatt forsikring i alle disse årene, og det siste året har jeg også hatt denne Pluss forsikringen. Jeg har aldri tidligere benyttet meg av den, derfor er det ekstra surt når jeg nå for første gang trenger den. Selvsagt skulle jeg løyet som faen, og sagt at panseret blåste ned eller noe, men jeg synes det er for jævlig at man må lyve for at man skal få det jeg mener man har krav på. Telefonen er ødelagt, jeg er forsikret, hva er problemet? Pokker ta jævla NetCom faenskap! Fredrik da.. Dette bør ikke komme som noen overraskelse. Som du sikkert vet fikk alle bedriftskunder med Pluss forsikring brev om endring av vilkårene fra 1.1.2005, for min del mener jeg vilkårene ble såpass mye dårligere at jeg valgte å si opp forsikringen med virkning fra samme dato. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Takker for medfølelse og gode råd. Og ikke minst en STOOOR TAKK til Lillegud som ordnet saken for meg! Hva gjorde han da? Ringte opp å virket veldig forbanna ? Fint det ordnet seg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg