Naila Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Heisann! Jeg vurderer å kjøpe en 240tic med b21at. Turboen ladder 0,5bar og den yter mellom 150-160hk ifølge selger. Bilen er godkjent ombygd til turbo. Eu godkjent sist sommer. litt rust på hjulbuer og litt overflaterust på gulvet. Ellers er bilen fin ifølge selger. Når jeg skal dra og teste bilen, hvilke feil/mangler er "typiske" på 240 md b21at burde jeg se etter? Bakakslingen er sperret, sliter dette noe på driverk/dekk? Håper dere volvo gutta med erfaring kan svare meg, slik at jeg kan lage en "liste" over ting jeg kan se etter:) Dette haster, da jeg skal se på bilen om et par dager!:) Håper på raske og seriøse svar :) Mvh Naila. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Tja. er nå bare se at ting ikke lekker olje og virker tight. Eneste ulempen med AT motorer er at om ikke de er skikkelig justert skremmer bensinforbruket selv en sjeik fra saudiarabia. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 jeg skal snart hente meg en 240 turbo b23at, denne yter vel også 150hk og 0,5 bar.. hva er forskjellene? bare at b21at er 2,1 og b23at er 2,3? ingen andre forskjeller? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robbis Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 sjekk for rust i kanalane å bak i bagasjeromme..å onder førarsete bruka d å ruste på 240.. sjekk også om den e fri for heftelsa, sånn du ikkje drege på dej en anna si gjeld.. Siter Honda Rebel Power!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Heisann! Jeg vurderer å kjøpe en 240tic med b21at.Turboen ladder 0,5bar og den yter mellom 150-160hk ifølge selger. Bilen er godkjent ombygd til turbo. Eu godkjent sist sommer. litt rust på hjulbuer og litt overflaterust på gulvet. Ellers er bilen fin ifølge selger. Når jeg skal dra og teste bilen, hvilke feil/mangler er "typiske" på 240 md b21at burde jeg se etter? Håper dere volvo gutta med erfaring kan svare meg, slik at jeg kan lage en "liste" over ting jeg kan se etter:) Dette haster, da jeg skal se på bilen om et par dager!:) Håper på raske og seriøse svar :) Mvh Naila. la meg spørre deg om en ting...! er det en grønn 850 styla stajsonsvogn?? med hvite blink foran og på siden, og svart sota baklys? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 sjekk hele gulvet for rust. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 850 NEI? 240 tic..... les tråden!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El benny das Turbos Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 850 NEI? 240 tic..... les tråden!! Les litt bedre du også da. han spør om den har 850 styling, ikke om det er en 850!! Men med mindre du har lommene fulle av penger så ville jeg vurdert det litt. Bruker noe helt sinsynkt mye bensin. Sjekk om det er rust i kanaler, hjulbuer, gulv, hjulbrønn osv. Sjekk også om det er olje lekksje fra topp pakningen. hvis du har lyst så kan du sjekke lagra i turbon ved å ta av slangen til luftfilteret. LYKKE TIL!!! Siter *Escort mk2* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 sperr sliter dekk på 2 måter: 1: sveist sperr, sliter dekk hver gang du svinger pga hjulene ikkje får gå i den hastigheten de "vil".. 2: både sveist og type 75%: sliter dekk hver gang du sladder :D Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 850 NEI? 240 tic..... les tråden!! hallo?? våkn opp! les spørsmålet mitt en gang til, også svarer du ja eller nei.... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Nei det er ikke en 850styla 240. Ro ned da, jeg som bare var litt sløv:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Nei det er ikke en 850styla 240.Ro ned da, jeg som bare var litt sløv:P jaja, lykke til med kjøpet...! husk å spar opp litt bensinpenger før du kjøper den da...! ;) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 jaja, lykke til med kjøpet...! husk å spar opp litt bensinpenger før du kjøper den da...! ;) hehe... Eier mente den brukte rundt litern ved langkjøring. Er ikke så aaaltfor værst det. Det koster å være kar:) Har jeg ikke penger til bensin, får bilen stå:) verre er det ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 hehe... Eier mente den brukte rundt litern ved langkjøring.Er ikke så aaaltfor værst det. Det koster å være kar:) Har jeg ikke penger til bensin, får bilen stå:) verre er det ikke. det er ikke 1 april i dag men...! doh kan nesten regne med det dobbelte på langkjøring med en trofast gammel sliter av en Gasserturbo... en vanlig A motor (forgassermotor) "bruker jo ihvertfall 1 liter på mila", det vet j, har selv hatt 2 stk 240`er med B230A i... selv om det i dette tilfellet gjelder B21AT.... (2,1 liter`n...) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 hehe... Eier mente den brukte rundt litern ved langkjøring.Er ikke så aaaltfor værst det. Det koster å være kar:) Har jeg ikke penger til bensin, får bilen stå:) verre er det ikke. Høres sannsynlig ut det. En riktig justert AT motor i god stand ligger på rundt literen på langkjøring. Noe mer på blandet/bykjøring. Tror den jeg hadde lå på 1,2-1,3 i snitt. Ved hardkjøring, selvfølgelig mye mer, men det er jo ikke noe spesielt for AT motoren :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.