Naila Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Høres sannsynlig ut det. En riktig justert AT motor i god stand ligger på rundt literen på langkjøring. Noe mer på blandet/bykjøring. Tror den jeg hadde lå på 1,2-1,3 i snitt.Ved hardkjøring, selvfølgelig mye mer, men det er jo ikke noe spesielt for AT motoren :) Erik jepp er riktig som du sier:) klart en motor som "fusker" eller ikke er riktig justert vil bruke mere fuel, men motoren skulle visst gå helt fint og knirkefritt. Klarer jeg ikke å justere meg ned til et "ok" forbruk, går det jo ant å kjøpe b230ft og sette i:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 til dere som sier at AT motorene bruker så mye har dere hatt det selv eller er det noe dere har hørt?? mange inne her som snakker som de skulle bruke 6l/mil...... en riktig justert gasserturbo bruker ikke noe mer enn en vanlig a motor med fin kjøring!! gasser du på litt bruker den såklart litt mer, men det gjør jo alle turbobiler!!!! og kjøper du en som du synes bruker mye koster et overhaldings sett under 500 kr på bcb!!! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 til dere som sier at AT motorene bruker så mye har dere hatt det selv eller er det noe dere har hørt?? mange inne her som snakker som de skulle bruke 6l/mil...... en riktig justert gasserturbo bruker ikke noe mer enn en vanlig a motor med fin kjøring!! gasser du på litt bruker den såklart litt mer, men det gjør jo alle turbobiler!!!! og kjøper du en som du synes bruker mye koster et overhaldings sett under 500 kr på bcb!!! Har hatt et par slike en gang i tiden,og JA de har brukt mye bensin. Turboen skal jo ikke henge der til pynt,men for å øke effekten.. Justerte allt etter boka,sparer sikkert inn en fk motor på noen måneder om man kjøper det med en gang i forhold til bensinforbruket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 bensinforbruket er blandt annet avhengig av motstanden i eksosen og trykket i innsuget. med økonomisk kjøring har du i praksis en sugemotor med veldig høy motstand i eksosen. dvs. at den bruker litt, men ikke mye mer enn en tilsvarende motor uten turbo. det er når pedalen går i bunn og spjellet står åpent at bensinen renner gjennom. og da renner det så kjapt at bare noen få titalls sekunder med pådrag kan øke gjenomsnittsforbruket ditt over 10mil veldig merkbart! maxis: hvorfor tror du jeg kjøpte FK motor? den bruker lite bensin og jobber for maten den får.. noe den gamle gassermotoren definitivt ikke gjorde (B19A) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.