jackpot Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Siste turen før jeg parkerte mondeo'n før vintern så låste ene trommelen seg bak... Jeg får ikke av trommel-dekselet.. når jeg vrir snurrer trommelen fremover sier den "klikk" "klikk" etc.. når jeg snur den bakover går den litt før den går helt i lås.. Får dratt dekselet ut ca 1cm, men virker som det henger fast i noe, da det går inn igjen av seg selv.. Har brukte ganske grov vold med stor hammer, har ikke hjulpet stort :rolleyes: Noen idèer om hvordan jeg kan få av trommeldekselet? Skal skifte ut bremsene, så er ikke så farlig om bremsen ikke lengre virker.. bare den er der og ikke henger.. :rolleyes: på forhånd takk.. daniel Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Siste turen før jeg parkerte mondeo'n før vintern så låste ene trommelen seg bak... Jeg får ikke av trommel-dekselet.. når jeg vrir snurrer trommelen fremover sier den "klikk" "klikk" etc.. når jeg snur den bakover går den litt før den går helt i lås.. Får dratt dekselet ut ca 1cm, men virker som det henger fast i noe, da det går inn igjen av seg selv.. Har brukte ganske grov vold med stor hammer, har ikke hjulpet stort :rolleyes: Noen idèer om hvordan jeg kan få av trommeldekselet? Skal skifte ut bremsene, så er ikke så farlig om bremsen ikke lengre virker.. bare den er der og ikke henger.. :rolleyes: på forhånd takk.. daniel Er det 2stk små hull i trommelen(ved boltene), i tilfelle er det meningen at du skal sette inn at par skruer å skru av trommelen... Funker på samme måte som en "ters" Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 er ikke det.. men er ett hull på baksiden av trommelen som det visstnok skulle gå ann å få noe til å slippe ved å rote rundt inni der sombrero sier iallefall haynes manualen! men har prøvd uten hell.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Kjøp deg en trommel-avdrager. Du skrur den inn med hjulboltene, og vrir på selve avtrekkeren, så kommer trommelen av :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 hvor hvor?? biltema? :D Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Har du slakket bremsebanda? Kan jo vere at slitekanten herker. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Boltene sitter jo ikke fast på trommelen, så ser ikke helt hvordan den avtrekkeren skal funke.. menmen, er vel bare meg som ikke er helt med.. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Har du slakket bremsebanda? Kan jo vere at slitekanten herker. hmm nei det har jeg nok ikke gjort.. har bare gått løs med hammern :rolleyes: Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skee Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Har hatt samme problemet, trommelen din er vel så slitt at det har dannet seg en kant innvendig. Denne huker seg fast i bremseklossene, som ikke går langt nok tilbake pga av den automatiske strammeren. Løsningen er: bruk større hammer :) Eller så bruker du en trommelavdrager som vist, men går fint med en helt vanlig avdrager bare den er stor nok. Huke bak kanten på trommelen og sett skruen mot akslingen. Klossene bak sitter fast med små klips, disse rives av når du bruker makt men det følger med nye i monteringskittet (som jeg antar du har kjøpt?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 løsning: slakk bremsebanda og så stor hammer. Og husk og slip vekk kantene før montering igjen. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 skal bare få den til å slutte å bråke... skal bygge om til skiver bak.. :) takk for alle innspill! Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg