Gå til innhold

Luftmengdemåler + K&N = ikke sant?

Ranger emnet


rawr

Anbefalte innlegg

Jeg har fått vite at min luftmengdemåler er fucked og må byttes. Dette pga at jeg har bygd om til K&N åpent filter.

 

De har montert ny luftmengdemåler i bilen og den er perfekt, så jeg vet at det er feilkilden.

 

MEN. Er det virkelig slik at luftmengdemålerne på VAG er så piss dårlige?

 

Jeg vil ikke montere den store stygge luftfilterboksen igjen !!! kebabåndes

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan det her egentlig er, men det er diskutert før..

Etter det jeg har fått med meg er det spesielt på VAG det her er ett problem, men skal ikke si noe for sikkert da jeg ikke aner om det er riktig

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at oljen fra filteret legger seg på måleren og ødelegger den, noen ganger kan det være nok å rense måleren. På noen VAG får du innbytte på den gamle måleren sånn at en ny koster 1200kr. Er viktig å la filteret stå en stund etter du har olja det inn, sånn at olja får trekt godt inn i filteret. og ikke bruk for mye olje. Ellers så finnes det vel noen filter som ikke bruker olje.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Problemet er at oljen fra filteret legger seg på måleren og ødelegger den, noen ganger kan det være nok å rense måleren. På noen VAG får du innbytte på den gamle måleren sånn at en ny koster 1200kr. Er viktig å la filteret stå en stund etter du har olja det inn, sånn at olja får trekt godt inn i filteret. og ikke bruk for mye olje. Ellers så finnes det vel noen filter som ikke bruker olje.

 

Detta med innbyttet, gjelder det Audi også? Er stygt redd for at det er den som er knekt på bilen min også :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta med innbyttet, gjelder det Audi også? Er stygt redd for at det er den som er knekt på bilen min også :S

 

Trur det med innbytte varierer fra modell til modell. Jeg vet at det er innbytte på audi a3, men ikke på seat leon..

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renset luftfilteret mitt i fjor, klemte på med olje, lot det tørke ALTFOR kort tid, pysj tenkte jeg å satte det på, (nesten så det drapp av det).

 

LMM gikk til helvette da ja, inbytte? Nei det hadde vi ikke hørt noe om fikk jeg beskjed om (pga type og modell, noen er greiere en andre) så ny LMM kostet 5500,- Og skiftet den gjorde jeg på et kvarter så det er nok noe av den dyreste reperasjonen du gjør på disse VAG bilene ja...

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.....tåpelig prising, kan ikke være så sinnsykt "hitech" denna greia. Og hvorfor bruker VAG absolutt denna luftmåleren når det finnes andre typer? De tåler jo ingenting :aug:

 

Håper det ikke er den som har ryki hos meg. Men forreste, hvis den har ryki, da hadde den vel ikke gått på tomgang, right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok så dårlige ja.......... LMM på Opel'n min har kvelda den også.:mad:

Jeg har fått MB-sperra (låser seg på 4500 rpm), slår av tenning med gassen inne og slår på igjen så er det fint, da lyste ikke motorfeil-lampa lengre, dette har nå sluttet og det er reine discolyset med den gule lampa på hele tida.....:fuckme2:

Fikk i ettertid høre at noen bilmerker sliter litt, og da spesielt de med LMM montert nærme luftfilteret, skal prøve å rense systemet og flytte LMM nærmere innsuget, får se om det hjelper.

Blir vel store utgifter på oss da,,,,,,, :pimp siliconhoses m.m.

Kan jo ikke la det se ut som et takras der etter masse timer og penger.

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått MB-sperra (låser seg på 4500 rpm), slår av tenning med gassen inne og slår på igjen så er det fint, da lyste ikke motorfeil-lampa lengre

 

Et par hakk opp......... hellothere

 

Nei det sperrer som faen, gleder meg til å komme hjem, demontere allt, rense og montere også prøve litt.......... alacocaina

 

Opel suger der, ta ut LMM og bilen vil nesten ikke gå.

Hos Honda = spillvillt turtall, fjerner LMM sperre der tro????

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår