Gå til innhold

Audi 80 Stereo prosjekt av Raphaug

Ranger emnet

Raphaug

Anbefalte innlegg

Da har jeg startet på mitt lille prosjekt.

Har en 1990 Audi 80 1.8S med '92 motor som jeg skal fikse opp fra en gammel-mann bil til noe som ligner min stil litt mer. Fronten og døra er litt most, fordi jeg ble rygget på av en buss :knob: .. Men starter med stereoanlegget først!

Dette bilde skal jeg forholde meg til, så jeg får subbene på sidene og forsterker og kondensator i midten.

1.jpg

Hva som skal inn baki:

2.jpg

Har 2stk Sony 6*9 som er montert baki, og et pioneer frontsett.

Også en gammel pinoeer cd spiller.

Selve bilen:

3.jpg

4.jpg

Her er bagasjerommet før start.

5.jpg

Har tatt ut alt som er baki, og lagt en 28mm sponplate i bunnen. Den er tung og stødig, og egner seg fint til å skru fast platen som skal ligge oppå i.

Har da begynnt på bunnplaten for å få et jevnt og fint bagasjerom. Alt det andre er utført i 15mm MDF plater.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Platen ferdig:

9.jpg

Har delt denne på midet for å få den inn, og brukt små klosser for å jevne ut(dette er bare midlertidig, skal støtte den bedre imorgen.)

test:

10.jpg

Etter litt justering:

11.jpg

Ferdig resultat:

12.jpg

I morgen skal jeg lage skikkelige støtteklosser under plata, og skru den fast i dem. Skal også skaffe noen jern fester, så jeg får skrudd sammen platene.

Ser nesten sånn ut:

feste.jpg

Planen etter det er å trekke platen med samme høytalertrekk som jeg skal bruke på sub kassene.

Her er et bilde av bilen innvendig:

13.jpg

Skal komme med updates fortløpende, men blir ikke noen før imorgen.

Hva synes dere?

Mvh

Raphaug

Audi 80 1.8S 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har festet platen nå, med vinkler og skruer!

Festinga underveis:

15.jpg

Ferdig! Sitter som støpt!

14.jpg

Så har jeg tenkt å lage en liten rampe til å ha forsterkeren på, noe àla dette:

16.jpg

Forsterkeren ligger på den rampa, som skal trekkes med høytalerstoff. Ledningene skal gå inn i rampa og være skjult inni, så de ikke blir visende.

Audi 80 1.8S 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med den første kassa :)

Tegning-

17.jpg

Byggmester CARL

21.jpg

18.jpg

Test av passform:

19.jpg

20.jpg

Passer perfekt!

22.jpg

23.jpg

:D

Har limt og skrudd den fast, skal fuge innvendig imorgen for å få det helt tett!

Skal snakke med en kompis som jobber som tømrer, så han kan fikse framplatene med dønn runde hull! :)

Audi 80 1.8S 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...