Gå til innhold

senkefjører??hva er best

Ranger emnet

evolutionII

Anbefalte innlegg

hva er best og gå for på en 86mod 244 ? har hørt mye snakk om lefjørs eller hva de heter, men vil bli sikker

detta er til bilen til en kamerat, jeg har ikke oversikten på volvo så derfor jeg spør :P

så at de B&G de hadde på eiker senka 40mm, er ikke det litt lite? mens de Lesjöfors på pedersen racing senka 45mm, hva burde han velge?

han har nettop invistert i eiker e1 felger så da må det jo senkes og for og få rette stuket,

takker for svar

evolutionII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at org bmw e30 fjærer er ca 12 cm kortere enn volvo fjærer å at BMW fjærene har lik mange vindinger å lik stor diameter som org volvo...

OBS: dette er til fronten;)

man man jo også få seg kortere dempere da..;)

bake har jeg hørt at man kan ta saab 900 dempere *ifra fronten* å sette på volvon bak.. fjærene bak er bare å kjøpe lesjfors å deretter dra på godkjenning:D

*vet ikke om noen har prøv dette, men har fått fortalt at det skal få i teorien, men spørs hva de sier på verkstedet... mht godkjenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er best og gå for på en 86mod 244 ? har hørt mye snakk om lefjørs eller hva de heter, men vil bli sikker

detta er til bilen til en kamerat, jeg har ikke oversikten på volvo så derfor jeg spør :P

så at de B&G de hadde på eiker senka 40mm, er ikke det litt lite? mens de Lesjöfors på pedersen racing senka 45mm, hva burde han velge?

han har nettop invistert i eiker e1 felger så da må det jo senkes og for og få rette stuket,

takker for svar

evolutionII

kjøp lesjöfors senkesett du... senker 40mm, men det er ikke nok for at det skal bli pent på en 240... kapp gjerne 1 1/2 til 2 1/2 runder foran og bak, da har du ett litt bedre utseende, selv om det blir ei hompebalje uten like...

men husk å få senkesettet inn i vognkortet før du gyver på med vinkelsliper`n! :)

gjorde dette på min gamle 240, og j ble ganske fornøyd...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, stemmer det med de bmw fjærene vomaz? :p

ja, jeg fikk høre ifra en seriøs person at dette skulle gå, MEN han viste ikke om dette var lovli mht godkjenning.. men dn senker iallefall bilen;)

Edit: jeg skal antageli prøve det:D iallefall framme først.. menne 12 cm senking synes jeg er i meste laget :rolleyes:

men men skal den ned på bakken så hvorfor ikke :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider