Format A3 Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 hva har dere av lyd i A3ene? hva er å anbefale? Driver å leter etter noe nytt.. fint om dere legger ved noen linker også vis dere har noe å komme med =) På forhånd, takk Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Jeg har standard høyttalere foran, 2stk 6x9 i hattehylla, 1stk 12" rockford sub på en 300W Sonyforsterker som jeg kjøpte for 200kr i Dubai. :) Anbefaler ikke å kjøre orginalhøyttalere foran uten forsterker. Mitt neste prosjekt er å legge opp nye kabler slik at jeg får mer punch foran. - Noen som vet hvordan størrelse høyttalere som står foran, hva kan man putte inn der uten å bygge om? - Må jeg strekke nye kabler inn i døra, kan jeg ikke bare skjøte de når de møtes bak spilleren og strekke de til bagasjeromet? - Står det høyttalere i sidene ved baksetet? 3-dør. Er gitter der, men det er dødt der. De vil jeg ha i gang. hvilken størrelse høyttaler passer her? Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Format A3 Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Hei du har orginalsettet foran sier du.. blir det bra lyd når du har forsterker på de? la du opp ledninger til suben selv? isåfall hvordan? det er foresten 5,25" (13cm) som sitter forran og det er plass til 17cm bak men ettersom det jeg har skjønt kan man ikke bare sette de inn bak. man må lage noe inni der (noen som vet hva?) for å i det heletatt komme til bak må man ta ut baksetene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Jeg har orginalhøyttalere foran ja. Ikke forsterker koblet til de, men planlegger å gjøre det. Jeg la opp strøm fra batteriet og bak til bagasjeromet på batterisiden. Det er et hull i torpedoveggen rett foran førerplassen. Det er et herk å få kabeln gjenna her pga gummipakning som ikke akkurat er hjelsom. Du må ha ut det panelet som sitter under rattet. Dette er festet med 4-5 skruer. no problem å fjerne. Eneste du må passe på her er lysbryteren. Lurt å koble denne fra. VIdere er det bare plankekjøring egentlig. du tar bare opp lista som ligger i dørovergangen og putter kabelen inn der. Er et fint hakk under teppet som kabler kan ligge i. Jeg tok ikke vekk dørtrekket bak, men bare vippet ut det første og kanskje andre festet i nedkant. Det er nok til at du får handa inn slik at du kan dytte kabelen bak så den kommer ut i bakkant. Ta ut sittedelen bak for å spare litt trøbbel, dette er enkelt. Så legger du bare kabelen bak festet til sikkerhetsbeltet. Pass på når du fester dørtrekket igjen at de metallklipsene virkelig treffer hullet sitt.. ellers bøyer du den bare. Samme prosedyre på andre siden, men her må du ut med hanskeromet. også veldig enkelt, men er vel 7-8 skruer av type torx etterlleranna. Jeg har fått høre i dag at det ikke er triks å sette inn høyttalere i dørtrekket bak pga lydbildet. Så jeg skal ordne meg et skikkelig sett høyttalere foran og koble de på en forsterker bak. Skal dessuten bytte 6x9'ene bak. Gohøyttalerene ble ødelagt da fadern kasta en stein gjenna bakruta mi notin Hvilken A3 har du ? Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Format A3 Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Hmm det hørtes litt slitsomt ut:P men det går vel med litt klunder:) tenkte å koble til en forsterker jeg også i tillegg til en sub 12" men har ikke helt bestemt enda.. hørtes ikke bra ut det med steinen gjennom ruta:P 98 mod 1.6 3dør hva heter strømkablen du brukte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 har ikke peiling på kabel... Men den var ikke spesielt tykk.8mm kanskje. Kjøpte en slik pakketing med alt du trengte for å gjøre jobben.. ganske kjekt. Glemte å si at innenfor venstre baklykt over hjulbuen er det en bra plass å hente jord.. Jobben er foholdsvis enkel så det er ingen grunn til å vente. Anbefaler 6x9 i hattehylla. koster jo ingen ting. Kjøpte en slik hos StreetDesign.no til 1600kr. Den holder for meg. Ser nå at det er en 10" :) Jeg hadde dama sin gamle russebil-sub i en periode.. Var skummelt mye bass. Det var en 12" i mye større kasse. Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Killi Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Har ett par helt nye Custom Pioneer Høyttalere. De er laget å stå bak i A3. Står A3 på eska.. Er aldri brukt. Selges billig kun 500,- Hvis noen er interessert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Futte Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Høytalerne, som da er 4" i fordørene på A3, ville jeg byttet ut med Focal sine. Skal gjøre det i en Audi nå. Gå inn på iceaudio.no og komposett til bil. Siter _______________________ Med hilsen / Best Regards Anders T. Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aarumen Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Står vel egentlig 5,25" originalt foran i A3, og 6,5" bak(på min ihvertfall). Har bytta til 5,25" rockford fnq frontsett og 2 stk hx2 12" subber. Dunker godt det, men jeg skulle hatt litt større frontsett. Siter Speed kills, drive a Ford and you`ll live forever... -97 A3 TDi x-Golf2G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg