stepside Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Er det noen som har byttet fra tbi til forgasser? Hva må gjøres? Bensintrykksregulator er det eneste jeg vet men hva mer? Kan man bruke fester til dynamo AC og belter og pulleys fra tbi motoren. (Jeg kjøper en motor på e-bay) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Dette har vi nettopp hatt en tråd om her på forumet: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=72687 Slik jeg har forstått det trenger du forgasser (selvsagt), annen innsugsmanifoil annen fordeler og annen beninspumpe, evt returslange tilbake til tanken pga TBI pumpas altfor store trykk i forhold til hva man trenger til en forgasser. Vær også oppmerksom på at innsugsmanifoilen antakelig ikke bare kan tas fra en annen motor. For det første skiller det på motorer før og etter 1986. På motorer etter 1986 skiller det i tillegg på om det er alu topper eller støpejernstopper, om det er Vortec eller "vanlig" blokk, om det er LT1 motor eller ikke. Edelbrock lager innsug beregnet på støpejernstopper, ikke LT1 motor og nyere motor enn 1986. Dette er jo i praksis innsug beregnet nettopp på ombygginger fra TBI til forgasser. Sjekk om de som selger varer på Ebay godtar utenlandske budgivere. Ikke alltid de gjør det, selv ikke om du har en shipping destinasjon inne i USA. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 TBI'n har allerede returrør, så det enkleste må være å bare bruke en regulator som demper trykket ned til passene for forgasser. Sålenge den nye motoren har alle hullene i topplokkene til dynamo, osv, skal det gå greit å flytte rett over. Småjusteringer kan være nødvendig, men løses jo lett. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Regulatoren skall vist være av "bypass" type eftersom denn gjør bruk av returen (sa en på chevytalk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.