Gå til innhold

Ford v8 vs volvo b23 (bilde)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kunne godt vært flere med på diskusjonen her, men er vell kankje litt for mye på idiotnivå :P

 

Imponenrende beninforbruk på Lincoln, klarer ca 1,5 på Malibuen, men er nok ikke den mest effektive, lavcomp smoogpumper og det som bedre er :P

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skidracer:

Hvis du leser topic, så skjønner du hvorfor vi sammneligner med volvo:)

 

Sist gang volvo brukte teknologi tilsvarende et v8 oppsett, var med siste b20 i '76.

Siden '74 har de lagd standard motorer med overliggende kam og alutopper, sikkert ikke de første, men mange som også henger etter.

 

Må en gang til påpeke at v8 er rått, men det er absolutt ikke overlegent allt annet.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt vært flere med på diskusjonen her, men er vell kankje litt for mye på idiotnivå :P

 

Imponenrende beninforbruk på Lincoln, klarer ca 1,5 på Malibuen, men er nok ikke den mest effektive, lavcomp smoogpumper og det som bedre er :P

 

 

Hehe.. Prøvde å senke meg helt ned på lavpanne nivå jeg og, for å holde standarden her ;)

 

Lincen gikk fælt billig før, men alt for tynn blanding. Går mer riktig nå, med ca 1,7 blanda. Finnes heller ikke smog på den da, og den rusler stort sett på tomgang i 70.... :rolleyes:

 

Bare sånn helt offtopic, siden jeg ser navnet ditt: Stod akkurat og beundra en original Hvit/blå TA455 '71 :D hærlig bil :) Men den trenger ny 455, og en kasse.

 

Skidracer:

Hvis du leser topic, så skjønner du hvorfor vi sammneligner med volvo:)

 

Sist gang volvo brukte teknologi tilsvarende et v8 oppsett, var med siste b20 i '76.

Siden '74 har de lagd standard motorer med overliggende kam og alutopper, sikkert ikke de første, men mange som også henger etter.

 

Må en gang til påpeke at v8 er rått, men det er absolutt ikke overlegent allt annet.

 

Joda. vet jeg drar det litt langt. Men det er for å få frem et poeng. Selv liker jeg små hissige 4'ere best selv, men jeg er likevel klar over at det finnes avanserte v8'ere og, med 4 overliggende kammer, masse ventiler+++ fra usa. Har lest topic og. Bare syns det utarta litt, og slengte meg på for å kverulere litt ;) Har skrudd både volvo, gammel v8 (steinalderfordene mine), og ganske ny nissan /toyota, så jeg vet sånn ca hvor moderne de forskjellige tingene er da. m'm

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn helt offtopic, siden jeg ser navnet ditt: Stod akkurat og beundra en original Hvit/blå TA455 '71 :D hærlig bil :) Men den trenger ny 455, og en kasse.

 

Skal lette en stund for å finne en 455 i dag. Har bedt Bjørn på Camaro skroten om å ta med en, det er fire år siden... Trenger en ny blokk før jeg tørr å selge min, blir dårlig med 501cid pontiac, uten 455 blokk :S

 

Forresten så er 71 Trans AM kun levert med en motor 455HO, total lagd 2116 biler, har en kammerat som har et par slike motorer.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eren bra pris hvis det er en 455HO, er det en vanlig D port så er det ikke en motor som kunne vært orginal i bilen. Er kanskje litt viktig når det er en såpass sjelden bil? Uansett er ikke 30k dyrt for en 455, hvis detn er i veldig bra stand.

 

Forskjellen ligger i toppene, rund portr ikke vanlig D port + manifoldene som er spesielle. I trimingsammenheng kan man regne med kanskje så mye som 100hk ekstra ut av motoren.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si det til han. Du vet vel ikke om en manuel kasse et sted vel? Må liksom ha det... hvis du har bilde av din, kan du godt sende på pm..;)

 

Joda vet godt om manuell kasse og pedalsett om nødvendig til bilen. Min motor er en vanlig D port, ikke orginal i 71T/A, men kan få taki 455HO lett, kan sikkert sjekke opp prisen hvis han er inntresert.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har flere motorer, ene er en gammel dragracing motor fra statene, den andre har mekanisk rullekam og noen greier, tipper på rundt 550hk. Begge har dome stempel, så tipper rundt 11;1 i comp.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er hardbarka volvo å amcar fan søl, og en volvo motor med snurre er morro på sin måte, men skikkelig bygd BB v8`r er det faan meg ingen ting som slår med tanke på lyd og førelse og krefter. (ikke dra fram de jalla v12\v10`r, er nesten ikke plass til de i noen biler og det er helvetes dyrt hvis du skal overhale eller har fått motor havari)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2år gammel tråd men greit nok :P

 

Ei rødblokk har ikke noensomhelst mulighet til å oppnå samme kreftene som en V8er. Både med tanke på dreiemoment, effektkurve og effekt.

 

Men så er en V8er en dobbel så stor motor.

 

Problemet med gamle V8ere er turtall som spiser støtstenger og slikt.

 

Men ingenting er som en V8er. Både på lyd og effekt. Min mening :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår