Gå til innhold

TÜV-papirer på felger, men til feil årsmodell bil

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp nye felger, og sendte mail til Felgimport for å prøve å få tak i papirer til disse på min bil, sånn i tilfelle jeg skulle trenge dette.

Jeg fikk papirer og dette til svar:

Catalunya-felgen er ikke TUV-godkjent enda, så jeg vedlegger godkjenning av en tilsvarende TSW-felg! Det skal være tilstrekkelig for godkjenning!

Stemmer det at dette ikke er noe problem? Jeg vet ikke helt om "rett" mann hos biltilsynet mener dette.

Etter at jeg hadde sett gjennom papirene så såg jeg at papirene var til modelltypen som kom etter min (Jeg har Primera P10, papirene var til Primera P11, som er en helt annen bil). Jeg sendte forespørsel om dette, og fikk dette svaret:

Det er dessverre veldig få felger av nyere design som TÜV-godkjennes til eldre bilmodeller, men som regel tar de Primera for Primera enten den heter P10 eller P11!

TSW har ingen egne godkjenninger for P10!

Samme her, jeg føler at dette har ganske mye å si, er det noen som har vært borti noe slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos biltilsynet for å godkjenne dekka mine her om dagen.

Har fra før godkjent senkesett.

Da fikk jeg til svar at jeg må gå tak i TUV papirer som siter at de nye felgene/dekkene var godkjente sammen med senkesettet.

Det hjalp ikke om jeg hadde godkjent tingene hver for seg.. Nå må de godkjennes sammen!

Jeg sliter med å få tak i tuv papirer på dette... umulig tror jeg faktisk..

Skulle tro de ikke vil at man skal godkjenne ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider