Vomaz Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 hva anbefales?? er det noen "org" biler man kan ta akslingen ifra? har også en b230e stående som skal i "veteranprosjektet" som sikkert vil ha mere futt etterhvert..;) er det forskjell på de to motorene med tanke på kamen?? hva må man ut med for en slik kam? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 hva anbefales?? er det noen "org" biler man kan ta akslingen ifra? har også en b230e stående som skal i "veteranprosjektet" som sikkert vil ha mere futt etterhvert..;) er det forskjell på de to motorene med tanke på kamen?? hva må man ut med for en slik kam? Nå må du bestemme deg: er det B23E eller B230E du har?? Hvilken kam er det som sitter der idag? Hvis det er B23E har jeg for meg at det sitter en ganske kvass kam; motoren har vel 136 hk originalt. Det er denne motoren man ofte bruker i Original-Cup og plukker ut ca 160-170 hk, muligens med annen kam og 531 - topp + 2,5" eksos. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 B23e fra 78-80 har 405topp og h-kam,139hk. fra 80-83 har den 405topp og k-kam,136hk, og 84-85 som er det siste året har den 398topp og a-kam,og 129hk. Både h og k kammen er ganske hissige,de drar godt på turtall. mens a kammen er mer en "kjørbar" og økonimisk kam. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Nå må du bestemme deg: er det B23E eller B230E du har?? Hvilken kam er det som sitter der idag? Hvis det er B23E har jeg for meg at det sitter en ganske kvass kam; motoren har vel 136 hk originalt. Det er denne motoren man ofte bruker i Original-Cup og plukker ut ca 160-170 hk, muligens med annen kam og 531 - topp + 2,5" eksos. jeg har en b23e i "bruks"bilen min å en 230e i "delebilen" min;) jah, min motor har 136 hk nå..;) menne vil du anbefale at jeg har org kam da? heller kjøpe et grenrør eller..?? men er det forskjell på topp og kam på b23e og b230e? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 B23e fra 78-80 har 405topp og h-kam,139hk. fra 80-83 har den 405topp og k-kam,136hk, og 84-85 som er det siste året har den 398topp og a-kam,og 129hk. Både h og k kammen er ganske hissige,de drar godt på turtall. mens a kammen er mer en "kjørbar" og økonimisk kam. så det vil si at jeg bare burde beholde kammen min i motoren min (b23e 83mod)? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 kan jeg bruke denne på min b23e motor eller passer den bedre på min b230e motor? http://www.blocket.se/view/4753953.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0 Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 bedre med grenrør ja(pluss effekt eksos). skal du ha serlig vassere kam må du ha litt annet for å få den "kjørbar". Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 B23e fra 78-80 har 405topp og h-kam,139hk. fra 80-83 har den 405topp og k-kam,136hk, og 84-85 som er det siste året har den 398topp og a-kam,og 129hk. Både h og k kammen er ganske hissige,de drar godt på turtall. mens a kammen er mer en "kjørbar" og økonimisk kam. stemmer meget godt,men jeg har sett maaaaaange 240 glt 82-83 som så absolutt ikke har noen 405 topp..helt orginale biler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Den "fuleste" volvokammen er vel "h" kam,er ikke den bra nok må en vel kjøpe en specialslipa en.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 er b23e bedre enn en b23at? bruker den mye mindre bensin osv? litt oftopic da :titties: angry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 bedre på hvilken måte? jeg vil påstå at en motor med innsprøytning (mek. el. elektronisk) er bedre enn en forgassermotor med turbo. særlig om du ser på forbruk.. sombrero og så går jo ikke en B23E direkte dårlig heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 for jeg har en turbo og litt småting i garasjen, men vurdere å selge det....trykkammer, bensinpumper m/trykkregulator, turbo og grenrør osv....men får se da... ;) doh sliter med å finne oljekjøler, derfor jeg hadde tenkt å bytte til b23e muligens.... angry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 oki.. da tror jeg at jeg heller investerer i grenrør;) menne jeg har vært plaget med at bilen nøkker/jager når jeg ligger å kjører jevnt / holder den under 2500-3000 rpm... men så snart jeg gir litt på, fra 3000 å oppover kjem den som et skudd.. eller når jeg gir på er alt i orden, men så snart jeg ligger i jevn fart går den litt ujevnt... kan det være noen av dysene elno som er slitte? tar gjerne imot litt forslag;) :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 oftopic igjen ;) noen som har en b23e i troms området? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.