Gå til innhold

Kvassere kam til min b23e?

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

hva anbefales??

 

er det noen "org" biler man kan ta akslingen ifra? har også en b230e stående som skal i "veteranprosjektet" som sikkert vil ha mere futt etterhvert..;)

 

er det forskjell på de to motorene med tanke på kamen??

 

hva må man ut med for en slik kam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva anbefales??

 

er det noen "org" biler man kan ta akslingen ifra? har også en b230e stående som skal i "veteranprosjektet" som sikkert vil ha mere futt etterhvert..;)

 

er det forskjell på de to motorene med tanke på kamen??

 

hva må man ut med for en slik kam?

 

Nå må du bestemme deg: er det B23E eller B230E du har?? Hvilken kam er det som sitter der idag? Hvis det er B23E har jeg for meg at det sitter en ganske kvass kam; motoren har vel 136 hk originalt. Det er denne motoren man ofte bruker i Original-Cup og plukker ut ca 160-170 hk, muligens med annen kam og 531 - topp + 2,5" eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du bestemme deg: er det B23E eller B230E du har?? Hvilken kam er det som sitter der idag? Hvis det er B23E har jeg for meg at det sitter en ganske kvass kam; motoren har vel 136 hk originalt. Det er denne motoren man ofte bruker i Original-Cup og plukker ut ca 160-170 hk, muligens med annen kam og 531 - topp + 2,5" eksos.

jeg har en b23e i "bruks"bilen min å en 230e i "delebilen" min;)

 

jah, min motor har 136 hk nå..;)

 

menne vil du anbefale at jeg har org kam da? heller kjøpe et grenrør eller..??

 

men er det forskjell på topp og kam på b23e og b230e?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23e fra 78-80 har 405topp og h-kam,139hk. fra 80-83 har den 405topp og k-kam,136hk, og 84-85 som er det siste året har den 398topp og a-kam,og 129hk. Både h og k kammen er ganske hissige,de drar godt på turtall. mens a kammen er mer en "kjørbar" og økonimisk kam.

så det vil si at jeg bare burde beholde kammen min i motoren min (b23e 83mod)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23e fra 78-80 har 405topp og h-kam,139hk. fra 80-83 har den 405topp og k-kam,136hk, og 84-85 som er det siste året har den 398topp og a-kam,og 129hk. Både h og k kammen er ganske hissige,de drar godt på turtall. mens a kammen er mer en "kjørbar" og økonimisk kam.

 

stemmer meget godt,men jeg har sett maaaaaange 240 glt 82-83 som

så absolutt ikke har noen 405 topp..helt orginale biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. da tror jeg at jeg heller investerer i grenrør;)

 

menne jeg har vært plaget med at bilen nøkker/jager når jeg ligger å kjører jevnt / holder den under 2500-3000 rpm...

men så snart jeg gir litt på, fra 3000 å oppover kjem den som et skudd..

 

eller når jeg gir på er alt i orden, men så snart jeg ligger i jevn fart går den litt ujevnt...

 

kan det være noen av dysene elno som er slitte?

tar gjerne imot litt forslag;) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår