Svends3n Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 For alle som lurer: VAG står for Volkswagen AG:) Bare se på plata som chassienummeret står på på høyre side:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 TDi er Direkteinnsprøyta Turbo Diesel... Rød i på Passat og A4/A6 viser at du rusler rundt i en 1.9 TDi 110 hk. bare crom før PD motoren kom var 90 hk. V6 TDi er passat med 2.5 TDi Transporter/caravelle T4 med blå i er 88hk crom 102hk og rød 150hk T5 er crom 86hk ellerno 1.8tdi,1 rød bokstav er 104hk 1.9tdi to røde; 13etellerannet og 3 røde er 174hk gett :D VAG betyr Volkswagen AG Men omtales om alt som har med de og dem de eier... Scania er åsså VAG... :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 TDI TurboDieselIntercooler Er mange VAG(Volkswagen AG) som heter TDI uten at det er direkte innsprøytning. Alle "dieselpumpemotorer" er indirekte innsprøytning da dysa spruter i ett forkammer, direkte innsprøytning er når dysa spruter rett i forbrenningskammeret, som på CommonRail og Pumpedyse, om du kikker etter er ingen VAG kalt TDI uten intercooler, om man for eksempel kikker til Ford, TDCI, TurboDieselCommonrail-injection/intercooler Nissan: dCi=diesel Commonrail injection Suzuki: DDIS DieselDirectInjectionSystem GL Grand Luxe DL/L (de) Luxe GLT Grand Luxe Turismo GT Grand Turismo E/i Einsprutz/injection X eXecutive S Sport, ofte for sportsunderstell evt. sportsutgave RS Rallye Sport(Ford), Renn sport(Audi) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Min teori;) Volkswagen AG eier bla. Bentley Motors Limited, Bugatti Automobiles, Seat, Skoda Auto og forskjellig andre selskaper. Som nevnt ovenfor, Volkswagen AG eier 68% av Scania AB. Audi AG eier Automobili Lamborghini og Quattro.. Volkswagen AG eier 99% av Audi AG. Etter hva jeg kan finne ut er "Volkswagen Audi Group" et gammelt navn (1978-1992) for Volkswagen AG/Volkswagen Group. Så, jeg vil påstå at Volkswagen Audi Group og Volkswagen AG kan begge forkortes til VAG. Selv fortrekker jeg Volkswagen Audi Group da dette er mer "sjarmerendes" ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 vr6 forteller at motoren er en salig blanding mellom V -og Rekkemotor med 6 sylindre. VR6 - Toppmodellen med V6-motor VR6 motorn er en helt normal V motor med 6 sylindre Jeg tror, men vet ikke, at R'en er satt inn der for å skille VR6 fra V6 som også VW har kommet ut med Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 VR6 - Toppmodellen med V6-motorVR6 motor er en helt normal V motor med 6 sylindre Jeg tror, men vet ikke, at R'en er satt inn der for å skille VR6 fra V6 som også VW har kommet ut med Vr6 motoren er ingen vanlig v-sekser. I motsetning til andre V-motorer har Vr6 så liten vinkel mellom sylinderrekkene at den har bare en topp og en sylinderbank.. V-Reihenmotor 6, eller altså vinklet rekkesekser.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 (endret) Og den andre V6 motoren fra VW du sikter til, fra f,eks Golf 4, Passat m.fler er en tilsvarende motor, da med 2,8 - 3,2 og 3,6 24v.. Disse motorene finner du også i Porsche Cayenne, Touareg, Audi TT, Audi Q7, Skoda Superb m.fler.. Endret Januar 23, 2010 av B.T.i Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 Rikti, beklager missvisende info :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg