Gå til innhold

Tomgangs problem

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte golfen idag (Golf2 gti 8v 86mod). Gikk helt vanlig på tomgang da jeg starta den. Men etterhvert som jeg kjørte, så begynte den å gå saktere og saktere på tomgang. Ligger på ca. 500rpm (mot 8-900rpm som er vanlig) og det er like før den stopper hele tida. Den har også blitt mere ugjevn når den står og går.

Det virker som den går helt fint når jeg kjører og gasser på.

 

Hva kan ha skjedd? Noen som har erfaringer med dette?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville nok prøvd en full service...plugger, ledninger, fordelerlokk, rotor. Hadde et lignende problem på min en gang, da byttet jeg de greiene der og problemet var borte. Likedan nå like før den røk, da gikk den bare på 3 sylindre innimellom, veldig ruskete gange. Var pluggene da også.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting skjer! Lot bilen stå og avkjøle seg litt. Starta så bilen igjen fordi jeg måtte ut en tur. Det røde vanntemperatur lyset blinker som vanlig et par tre ganger og stopper (dette er jo normalt), men så ser jeg at det begynner å blinke igjen, 20 sekunder etter at jeg har begynt og kjøre. Den blinker i ett sett! Motoren var kald når det skjedde. Nå skjønner jeg ingenting. Er det en sammenheng med det andre problemet, eller er det ting som begynner å ta kvelden? :mad:

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting skjer! Lot bilen stå og avkjøle seg litt. Starta så bilen igjen fordi jeg måtte ut en tur. Det røde vanntemperatur lyset blinker som vanlig et par tre ganger og stopper (dette er jo normalt), men så ser jeg at det begynner å blinke igjen, 20 sekunder etter at jeg har begynt og kjøre. Den blinker i ett sett! Motoren var kald når det skjedde. Nå skjønner jeg ingenting. Er det en sammenheng med det andre problemet, eller er det ting som begynner å ta kvelden? :mad:

 

At du får strøm i deg når du går inn og ut er nok grunnet statisk elektrisitet, har du lagt om til sommerdekk? Kommer ofte da. Som regel et problem når det er svært lav luftfuktighet.

Det røde lyset er også en indikator på for lavt kjølevæskenivå mener jeg. Litt usikker. Men at det blinker når det ikke skal er et vanlig problem på Golf og skyldes som oftest dårlig jording til instrumentet, normalt ligger feilen på en brun&hvit ledning som er fast på toppen/toppdekslet på motoren. Hadde det samme problemet på min 8v, sjekka alt men ble aldri kvitt blinkìnga. Kom og gikk. Så lenge du vet du har nok vann og ikke for høy temperatur er det ikke verre enn et litt irriterende problem.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du får strøm i deg når du går inn og ut er nok grunnet statisk elektrisitet, har du lagt om til sommerdekk? Kommer ofte da. Som regel et problem når det er svært lav luftfuktighet.

Det røde lyset er også en indikator på for lavt kjølevæskenivå mener jeg. Litt usikker. Men at det blinker når det ikke skal er et vanlig problem på Golf og skyldes som oftest dårlig jording til instrumentet, normalt ligger feilen på en brun&hvit ledning som er fast på toppen/toppdekslet på motoren. Hadde det samme problemet på min 8v, sjekka alt men ble aldri kvitt blinkìnga. Kom og gikk. Så lenge du vet du har nok vann og ikke for høy temperatur er det ikke verre enn et litt irriterende problem.

 

Takker for fint innspill mr.jenssen! Virker som du har litt peiling. :)

 

Har lagt om til sommerdekk for lenge siden. Blei nok litt overfølsom igår siden dette skjedde. La liksom merke til alt! hehe.. Hater at ting ikke er i orden.

 

Den ledningen skal skjekkes! Hender den begynner å blinke av og til, men ikke hver gang. Kommer og går som du sier!

 

Pluggledningene er skjekket uten at det hjelp noe. Lånte meg noen. Skal forresten kjøpe nye plugger etterpå også, så da får vi se og håpe!

 

De gamle pluggene ser ganske oppbrukt ut. Skrudde opp den ene og skjekka. Den så litt hvit og pulveraktig ut. Er Denso (Denzo?) plugger bra? Var det som satt på nå.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:)

Er usikker på det merket, de jeg kjøpte sist var Beru (hos Mekonomen). Vet ikke hva VW bruker originalt, om det er Bosch eller noe. Beru tror jeg er bra, iallefall aldri hatt noe problemer med dem. Ifølge serviceintervallene skal pluggene byttes hver 15000, altså som i mitt tilfelle, etter ca 1 år. Det glemmer jeg som regel av, og da minner pluggene meg på det:D Skal prøve å være flinkere til å bytte, er jo bare 200-250,- for 4 plugger på Mekonomen.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår