Gå til innhold

Tomgangs problem

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finner ingen slanger som er løse eller sånn direkte dårlige. Men jeg var innom Bilprice og fikk en time på mandag. Han ene fyren sa at det kanskje kunne være en ventil som var blåst...? Kan jo være. Den har begynt å tikke mer og mer.

Kan jo håpe at det er ventilene, for da blir jeg jo kvitt tikkinga også. Men vi får se!

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være en utrolig optimist! Håpe at det er ventilene! Må jo ut med toppen da. Er jo endel jobb og litt $$$ i deler... Men da får du jo shinet opp toppen helt da om det skulle være det.

Jeg håper for din skyld at det er noe mindre omfattende!

 

Hmms.. Av med toppen ja! Blir uansett ikke meg som skal gjøre den jobben. Det har jeg ikke kunskap til. Men det jeg mente med at jeg håper at det kanskje kunne være ventilene, er at da får jeg slått to fluer i en smekk! Fikse problemet + bra ventiler og ingen ventiltikk. Men jeg håper jo selvfølgelig at det er noe billigere da. Men det finner vi forhåpeltligvis på mandag.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Har hatt bilen på verksted nå. Blei enige med dem om at de skulle begynne med det billigste. Tatt noen tester, byttet ut noen deler og sånt, men det ser dårlig ut. Har ikke funnet ut hva det er, men nå gjenstår det bare kamaksel og ventiler igjen såvidt jeg vet. DYRT! Men må jo få fikset det.

Motoren blir forresten bare dårligere og dårligere etterhvert som jeg kjører den.

Nå fusker den mye i forhold til hva den gjorde i starten. Ikke noe merkbart på litt høye turtall, men på lave turtall opp til 2500rpm ca.

 

Ingen som ut fra dette kan si at det er "det" eller "det" som er feil?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke jeg noe geni når get gjelder biler, og kan fort være på bærtur her, men stiller litt spørsmålstegn med at det er noe feil med kam/ventiler når den går bra på litt høye turtall! Virker som den ikke får det den skal ha av bensin eller strøm eller noe på lave turtall...men som sagt, dette har jeg ikke noe greie på. Sikkert ikke så lurt å ta imot råd fra en som ikke får sin egen bi i orden....

Har bare en følelelse av at hvis noe såpass omfattende som ventiler eller kam er dårlig, skulle du da merke dette godt på høye turtall også, eller hur??

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke jeg noe geni når get gjelder biler, og kan fort være på bærtur her, men stiller litt spørsmålstegn med at det er noe feil med kam/ventiler når den går bra på litt høye turtall! Virker som den ikke får det den skal ha av bensin eller strøm eller noe på lave turtall...men som sagt, dette har jeg ikke noe greie på. Sikkert ikke så lurt å ta imot råd fra en som ikke får sin egen bi i orden....

Har bare en følelelse av at hvis noe såpass omfattende som ventiler eller kam er dårlig, skulle du da merke dette godt på høye turtall også, eller hur??

 

Ja, du sier noe der. Hvis det hadde vært kammen så hadde det vel ikke vært like bra drag i den. Ventiler har jeg ikke peiling på. Den hadde forresten veldig høy co-verdi også. Var visst helt sinnsykt høy. Men det skal tilbake på verksted på mandag, så de får sett litt mer på den.

Vet du forresten om det er noe tomgangs- føler/styring på motoren min, og hvor denne sitter?

 

Hmm.. jaja.. får vel belage meg på enda en uke uten bilen min jeg da. Kjipt!

 

 

edit: Og forresten... alt hjelper! Du får nok bilen din i orden snart også, men jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Men takk for at du hjelper meg!

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en tomgangsstabilisator-switch som sitter på dempertårnet ved luftmendefordeleren, går en plugg inn dit og et par slanger på undersiden...hvis turtallet blir for lavt klikker den inn og det går opp...nytt klikk (den slår seg av) og motoren går ned på turtall igjen. Er ikke samme saken på 16v'en...men der er det vel en egen sak som står v/innsuget. Kan jo være denne som er gåen på din? Har du prøvd å justere opp tomgangen med å justere gasswiren? Går den jevnt da?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være denne som er gåen på din? Har du prøvd å justere opp tomgangen med å justere gasswiren? Går den jevnt da?

 

Prøvde å nappe ut kontakten til tomgangsstabilisatoren, men ingenting merkbart skjedde. Har selvfølgelig prøvd å justere gasswiren. Må minst gå på 1500rpm får at den ikke skal stoppe da. Men det har jo også en bi-virkning. Når motoren er kald og jeg skal starte, så flyr den jo skyhøyt på turtall. Vi snakker 3-4000 rpm. Og det er vel ikke særlig bra på en kald motor.. Skal ha den på verksted igjen til mandag og tirsdag, så jeg håper dem finner ut noe mer da. Blir gal av å være uten bil :( :mad:

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 er vel litt høyt ja... Rart den oppfører seg sånn... du får håpe de finner ut hva som er feil...hos meg gikk det bare over av seg selv. Vet hvordan det er å være uten bil ja...utrolig irriterende, da man virkelig oppdager hvor avhengig man har gjort seg av bilen. Men når den oppfører seg forskjellig varm/kald og går greit på høye turtall virker det som det er noe med innspruten... du skulle hatt Haynes og sjekket alle muligheter av de kontaktene som står beskrevet...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på og overhale toppen nå, da fant jeg ut at den ene dysa ikke satt fast i det hele tatt. Gjengene på plasttetningen var borte. Så den sto helt løst. Kan jo sjekke om det er lignende på din. Bare dra litt i de sølvledningene som går inn på baksiden på toppen.

- 97 VW Passat 1.8

X 84 VW Golf GTI 8v (død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på og overhale toppen nå, da fant jeg ut at den ene dysa ikke satt fast i det hele tatt. Gjengene på plasttetningen var borte. Så den sto helt løst. Kan jo sjekke om det er lignende på din. Bare dra litt i de sølvledningene som går inn på baksiden på toppen.

 

Det skal skjekkes. takk for tipset!

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår