Bauf2k Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 for 2-3 dager siden begynte det gule lyset på inspection å lyse.. så lyste "oil service" ved siden av.. kan noen fortelle meg hvorfor den begynte å lyse.. ble jo litt nervøs da.. har nettopp fylt på olje på bilen,er ikke sikker på om at det lyste før jeg fylte olje eller om det var etter at jeg hadde fylt.. har ikke så særlig mye vett på biler og sånt,så om detter er et domt spørsmål så ha meg unnskyldt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bebis Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 for 2-3 dager siden begynte det gule lyset på inspection å lyse.. så lyste "oil service" ved siden av.. kan noen fortelle meg hvorfor den begynte å lyse.. ble jo litt nervøs da.. har nettopp fylt på olje på bilen,er ikke sikker på om at det lyste før jeg fylte olje eller om det var etter at jeg hadde fylt.. har ikke så særlig mye vett på biler og sånt,så om detter er et domt spørsmål så ha meg unnskyldt! Så lenge det er olje på bilen så er det jo bare og slappe av.. Det er ikke altid man kan stole på elektroniken.. =) Siter Bmw E36 328IT M-Tech. The Ultimate Driving Machine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauf2k Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 ja,men d skal vel ikke lyse gult dær om det er lite olje på bilen..da skal det jo lyse i "sjekk panelet i taket" ? hva kan være årsaken? noe jeg kan sjekke/årne selv? vil jo helst få det til å ikke lyse dær.. :dude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 På tide med service da.. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Ossen bil er det da? På E30 kan du hvertfall "kortslutte" servicetelleren selv. Det er ikke vanskelig,står forklart på noen internett sider. Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Det er rett og slett fordi den lampa går etter kilometer telleren og lyser deretter. Har ingenting og si om du bytter olje eller tar service så lenge ikke service lampa blir nullstilt. Sånn som jeg ser det kan du enten: 1. Levere bilen til service (da nullstiller de lampene for deg) 2. Kjøpe nullstillings verktøy (fra f.eks. motortechnik) 3. Nullstille selv med en ledning ( Se http://www.bmwe30.dk for hvordan ) Kanskje ikke så vanskelig valg men nå har du noen hvertfall ;) Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Er som Egil sier her, at du ikke har nullstilt servicelampa. Det finnes mange forskjellige måter å nullstille den på, det enkleste er vel å skaffe seg sånn nullstiller, de er vel ikke altfor dyre heller. Hvis man er flere kompiser med BMW kan man jo også spleise på en :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauf2k Skrevet April 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 aah..takk for svar! da skal jeg få nullstilt den da! wohoo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg