Gå til innhold

Seter i 240

Ranger emnet

scb

Anbefalte innlegg

Hvilke seter går rett i 240? Som sikkert en av maaange stolte 240-eiere, så har jeg et stk. ubrukelig førersete som er rimelig slitt gjennom årene. Spørsmålet mitt er da som følger: Er det noen seter som passer rett i 240,n? eller er det mye jobb å bytte fester fra feks en 360 eller 740 el...?

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis poenget ikke først & fremst er å få andre seter, men at du er lei av det utslitte førersetet, er det både lett og billig å bygge opp det eksisterende setet. Vær obs på at skummet (sete + rygg) er identisk høyre/venstre sete. Og siden passasjerseter slites mye mindre enn førerseter, er det rimelig lett å finne bra skum fra et passasjersete på skroten. Mens du er der, prøver du også å finne et passasjersete med samme stoff og farge som det eksisterende førersetet ditt. Når du har funnet det, sender du trekket en omgang i vaskemaskinen og lar det lufttørke, og det ser ut som nytt. Så tar du ut førersetet ditt og rigger det ned. Og bygger det oppatt med skum og trekk fra skroten. Legg en tepperest mellom gitteret og seteskummet, det stiver ytterligere opp. Dette er også en glimrende anledning til å fikse setevarmen, både å rydde ledningene på plass i plastramma de har løsnet fra, og å fikse kabelbrudd, som regel ved termostaten.

Jeg har lagt opp en bildeserie m/tekst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis poenget ikke først & fremst er å få andre seter, men at du er lei av det utslitte førersetet, er det både lett og billig å bygge opp det eksisterende setet. Vær obs på at skummet (sete + rygg) er identisk høyre/venstre sete. Og siden passasjerseter slites mye mindre enn førerseter, er det rimelig lett å finne bra skum fra et passasjersete på skroten. Mens du er der, prøver du også å finne et passasjersete med samme stoff og farge som det eksisterende førersetet ditt. Når du har funnet det, sender du trekket en omgang i vaskemaskinen og lar det lufttørke, og det ser ut som nytt. Så tar du ut førersetet ditt og rigger det ned. Og bygger det oppatt med skum og trekk fra skroten. Legg en tepperest mellom gitteret og seteskummet, det stiver ytterligere opp. Dette er også en glimrende anledning til å fikse setevarmen, både å rydde ledningene på plass i plastramma de har løsnet fra, og å fikse kabelbrudd, som regel ved termostaten.

Jeg har lagt opp en bildeserie m/tekst her.

genialt akuratt det jeg trenger.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er skummet, bytter du det bare. Dersom det er ramma, vil du se når du har ribbet det helt ned om det er noe du kan fikse lett. Hvis det er ikke er enkle ting som løse skruer el.l., ville jeg tatt ei OK ramme fra et vrak. Korsryggstøtta er rimelig lett å flytte over, hvis det er den som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...