Gå til innhold

Chrome konfilter?

Ranger emnet

nicolay

Anbefalte innlegg

Jeg har luftfilter med chrome varmeskjold rundt..

Men det er ikke i aluminium slik som twister sitt er.. Men så koster mitt en brøkdel i forhold også da.. 350kr. :)

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ett på Autospar her: http://www.autospar.no/show.asp?page=goxdb003[00227].html

Kommer flere på denne posten ettersom jeg finner flere....

Flere:

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=31_42&products_id=548

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=31_42&products_id=305

Sistnevnte holder bare til 180 hk står det...

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd mitt ned i fangeren ved hjelp av høyglanspolerte rør, og det blei sånn:

IMG_0827.jpg

Og da ender filteret opp her:

IMG_0828.jpg

Dette var i vinter, så motorrommet ser jo ikke ut. Men nå i ettertid har jeg også fått høyglanspolert innsuget også. Men har bare ikke fått tatt noen bilder enda. Kan skaffe det om ønskelig.

Selger vel tilnærmet samme kit her:

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=31_42&products_id=777

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd mitt ned i fangeren ved hjelp av høyglanspolerte rør, og det blei sånn:

Dette var i vinter, så motorrommet ser jo ikke ut. Men nå i ettertid har jeg også fått høyglanspolert innsuget også. Men har bare ikke fått tatt noen bilder enda. Kan skaffe det om ønskelig.

Jeg vil se bilder!

Kommer nok til å bli neste års prosjekt og freshe opp i motorrommet litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe flere av de settene som jeg fikk tak i til Ørjan da...

Settet ser jo kult ut.. men syns det kuleste med det er "pop-off" lyden som det lager.. samme som jeg hadde på min om noen husker lyden av den...

kommer på 1000,- pluss frakt (norgespakke 110,-).. er da komplett med rør, siliconslange, rørklemmer og filter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe flere av de settene som jeg fikk tak i til Ørjan da...

Settet ser jo kult ut.. men syns det kuleste med det er "pop-off" lyden som det lager.. samme som jeg hadde på min om noen husker lyden av den...

kommer på 1000,- pluss frakt (norgespakke 110,-).. er da komplett med rør, siliconslange, rørklemmer og filter..

Tar meg friheten til å legge ut bilde av motor rommet på gamle Golfen din jeg Trond Wiggo:

de108e7f.jpg

Så lenge en klarer å holde det reint, så blir det faktisk automatisk pent ned i der joooooo :D

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke dritt å ha filteret der om vinteren?

blir vel jævlig fort skittent/vått?

Hvem har sagt jeg bruker bilen om vinteren? ;)

Men anyways, filteret blir nok litt bløtt når en vasker og alt. Hører det godt på lyden rett etter vask, men etter litt kjøring er det tilnærma tørt og go lyden er tilbake :)

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde som dere ser en litt annen type inntak en det som du har montert nå Ørjan, men funker på samma måten da..

Kjørte med dette i 2 år sommer og vinter, og hadde ikke noe som helst problemer med filteret..

JA det blir skittent i framkant etter en lang vinter, men baksiden er stort sett rein og fin heile tia... Sjøl om filteret blei møkkete, var det aldri noe problem med at bilen fikk for lite luft eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider