epidemic Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Hei! veit detta er ett dumt spm, men jeg driver å bygger bil her nå, og lurer så fælt på hvor fort detta vil gå når jeg er ferdig med å bygge dette her, bilen min veier 1200kg ca.....har 280hk fra en ford 302ho fra 1985....bakaksle utvekslinga er 3 blank, og det sitter en 3 trins automat kasse på, så lurer på hva toppfarta på detta blir, noen som har noen formening om dette??? Hvis jeg bytter til en 5 trinns manuell eller 6 trinns, vil bilen gå mye fortere da?? Hvordan funker dette? :rolleyes: Er dt sjans til å få detta vraket i over 200? sombrero Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Du får regne på det, så finner du ihvertfall teoretisk toppfart. Det du trenger er motorens maksimale omdreinings tall, gearkasens utveksling på høyeste gear (ofte 1:1), bakaksel utvekslingen vet du jo, og omkretsen på drivhjulene. Så er det bare å regne og regne.... I tillegg vil selvsagt forskjellige motstander spille inn. Luftmotstand for eksempel. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Hei! veit detta er ett dumt spm, men jeg driver å bygger bil her nå, og lurer så fælt på hvor fort detta vil gå når jeg er ferdig med å bygge dette her, bilen min veier 1200kg ca.....har 280hk fra en ford 302ho fra 1985....bakaksle utvekslinga er 3 blank, og det sitter en 3 trins automat kasse på, så lurer på hva toppfarta på detta blir, noen som har noen formening om dette??? Hvis jeg bytter til en 5 trinns manuell eller 6 trinns, vil bilen gå mye fortere da?? Hvordan funker dette? :rolleyes: Er dt sjans til å få detta vraket i over 200? sombrero Høres ut som 200++ for meg! Foxbody mustang som din motor stammer fra har jo godt over 200 et sted som topphastighet med mye kvassere utveksling! Finn en t5 eller t56, stapp det inn, og kjør gris!! 3 blank er vel også en ganske "turvenlig" utveksling. Mustangen min har vel 4,1:1 ellerno. Bør passe bilen din litt bedre. Om bilen har høyest toppfart med auto eller manuell, kan jeg ikke svare på, da kassene har mange forskjellige utvekslinger. Men du vil jo miste mindre hest med manuell, og det vil jo lede til bedre aks/toppfart. Det er pinto du bygger nå? Stilig å se at det faktisk finnes en til! Vi har en blå '71 :D Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Bruk dette regnearket! Vaxelfart.zip Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Er pinto jeg driver å bygger ja, er vell snart klar...blir 18 i august, så til da skal den stå klar:D.......hva er dt du har gjort med den pinto'en du har a? er den orginal? Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Hei! veit detta er ett dumt spm, men jeg driver å bygger bil her nå, og lurer så fælt på hvor fort detta vil gå når jeg er ferdig med å bygge dette her, bilen min veier 1200kg ca.....har 280hk fra en ford 302ho fra 1985....bakaksle utvekslinga er 3 blank, og det sitter en 3 trins automat kasse på, så lurer på hva toppfarta på detta blir, noen som har noen formening om dette??? Hvis jeg bytter til en 5 trinns manuell eller 6 trinns, vil bilen gå mye fortere da?? Hvordan funker dette? :rolleyes: Er dt sjans til å få detta vraket i over 200? sombrero Heisann.... 200 greier du nok glatt ja, men annen girkassse/utv skulle du hatt ja, kan tenke meg du stopper i maxfart LENGE før du får dratt ut siste giret... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Er pinto jeg driver å bygger ja, er vell snart klar...blir 18 i august, så til da skal den stå klar:D.......hva er dt du har gjort med den pinto'en du har a? er den orginal? Dønn original lys blå metallic bil med lys blått interiør. :D 2,0 ohc og automat, med kun 61.000 på telleren! Bilen har hatt kun en eier, en gammel mann, som tok den med seg hjem til norge i 89. Siden 91 har den dessverre stått parkert ute, så den er litt rusten i skjermene. Vi kjøpte den i 98, plukket den ned for restaurering i 99, og siden det har den stått lagret inne, tørt og fint og ventet på tur... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Kjempe flott at det noen flere som driver å bygger pinto....Jeg har jo modifisert den rimelig mye da, så er vell veldig lite orginalt igjen på den, det gjennstår å få den godkjent av biltrangsynet....lever i håpet=) Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Kjempe flott at det noen flere som driver å bygger pinto....Jeg har jo modifisert den rimelig mye da, så er vell veldig lite orginalt igjen på den, det gjennstår å få den godkjent av biltrangsynet....lever i håpet=) Det kan jo bli en utfordring.. Men det bør gå! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 240km/t burde nok gå, over det så er luftmotstanden forferdelig. Klarte litt over 260 med 380hk 400cid i transamen (2.41 aksel). Nok til å kjøre fra tyske biler :D Klarte 5700 omdreiniger på 455 jeg har nå i 3 giret, noe som teoretisk skulle tilsi 310km/t, men har garantert mye sluring på automaten, da, så noe mer enn 280 var det garantert ikke. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg