Gå til innhold

Prosjekt Golf G60 Rotrex ..

Ranger emnet


VWGolfIIHFS

Anbefalte innlegg

Jepp,da var nybilen henta.. Skal love dere jeg var gåen etter en strabasiøs tur fra Stavanger til Steinkjer.. Når man samtidig kjører på ubalanserte 205/40-17 dekk,så blir det liksom ikke mer komfortabelt.

 

Bilen er i følge vognkort en 85 Golf GTi 16v, men godkjent ombygd til G60.

Det vises at den er ombygd,litt kabelrot og litt sånn småtteri,men det er allerede under utbedring. Men fy faan,oljefilteret var vrient å komme til,måtte bare avbryte i morges,støttebukkene mine var ikke høye nok,så jeg ble bare liggende under der å banne,fikk ikke nok plass til å vri meg nok for å få litt vri på tanga..

Så,det ble etterfylling nå. Stakk ned på et verksted her,kjenner til de folka der,sjefen har vært fotballtrenern min,så jeg skal få låne en bukk der en kveld det passer,så skal jeg skifte olje,oljefilter,lambda,bunnpannepakning og alle reimer under huven.. Litt rust som må sveises samtidig,men det gjør jeg hos noen som er flink med sveiseapparatet,slik at det blir gjort skikkelig. Etterpå skal jeg smøre inn rikelig med tectyl,sånn at det er gjort..

 

Men,er du en tidligere eier,eller har navnet på han som bygde denne,ser jeg gjerne at du sender en PM. Hadde også vært flott om eventuelle tidligere eiere hadde bare sendt med en PM,så jeg kan spørre om ting,hvis noe dukker opp..

(Gjelder ikke deg da Erik,da jeg allerede har både nr og epost til deg )

 

Interiørt sett,så mangler det den siste finishen. Litt skruer her og der,og et nytt deksel rundt om kring,så er mye gjort. Dørtrekka var stygge som fy,og ettersom de er i skinn,så blir det dyrt å få tak i makne. Kan vel ta si tid også,før noen kommer ut for salg. Hvis noen har to stk liggende,eller vet noen som har,send en PM,eller si fra på tråden.

 

Da får jeg vel hive ut bilder..

 

De fire første bildene som kommer her,er fra salgsannonsen,og resten tok jeg i kveld,da jeg lakka den nye grillen,og monterte den.. Synes det ble bedre nå,enn det var før,men smaken er som baken..

 

Kom med tilbakemeldinger,både ris og ros :) Tips og hint og så videre og så videre..

 

Here they come..

 

g60_01.jpg

g60_02.jpg

g60_03.jpg

g60_04.jpg

g60_05.jpg

g60_06.jpg

g60_07.jpg

g60_08.jpg

g60_09.jpg

g60_10.jpg

g60_11.jpg

g60_12.jpg

 

 

Det var bildene for denne gang,men følg med videre!

Gromdeler er på vei i posten,og kan nevne bl.a Brembo hullborra skiver,og RedStuff klosser.. Dette blir morro gutter,hehe..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eksteriørt blir det ikke store forandringene enda.. Tror jeg går over til 9x16,17 blir litt stort,samtidig som jeg har to ikke heeelt runde felger,men ingen krise..

Skal ta en liten runde på fangere og skjørt,få dem helt svarte igjen,begynt å bli litt grå.. Føler den er slik jeg vil ha den eksteriørt akkurat nå,så det er interiøret som får seg en runde nå..

 

Takk for tilbakemeldinger og alt.. Flere bilder og innspill kommer etterhvert som det skjer ting :)

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte grillen hos NBS,og jeg har aldri hørt om noen som har vært plaga med at den vrir seg.. Vet det er enkelte griller,av enkelte produsenter,som er helt jævlige,var borti det med den emblemfrie jeg kjøpte hos Autospar.. Men så lenge man får den til å sitte første gangen,så går det som regel greit..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig å se at du endelig har fått deg en skikkelig gluff. meeeen, 2 ting. røsk av den potta. og få ordna deg noen andre speil, *Grøsse* ellers en det herlig herlig :d få noen bilder av motorrom og interiør med det samme du tar noen da :D

 

Gleder meg til BugRun og cruising. du kommer vel torsdagen fortsatt?

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for en bitteliten oppdatering..

 

I dag har jeg skifta veivhusventilasjon,eller hva faan det kalles.

På den forrige hadde den lille slangebiten som går ned i toppdekselet sprukket,

pluss at den lille runde som sitter fast i toppdekselet var morkna opp,heldigvis har dette ikke falt ned i toppen.. Har også fått poppa fast varmeskjoldet,så nå ble jeg kvitt slamringa fra dette..

Det ene sideskjørtet ble også poppa skikkelig fast samtidig som jeg tok varmeskjoldet.

 

Nå er det bare å vente på at dørtrekk og dashbord-detaljer skal komme.

Bremsene er på vei,kommer forhåpentligvis før jeg har brukt opp lønna for denne måneden,hehe.. Carbonplate er også bestilt fra Gundersen Motorsport,og denne skal kappes til,og settes der cd-spiller egentlig skal stå. I den plata skal turbotrykksmåler,Air Fuel måler og Voltmeter inn,så det blir vel bra?

Hvis det blir nok plate,tenkte jeg å kle askebegeret,og rommet oppafor det,med carbon,men,er usikker på om dette blir pent.. Vi får se.

 

Er også på utkikk etter 16x9,helst i Brock B2,men kan også være intressert i andre felger. Ettersom jeg har 5x100 som boltsirkel,vil jeg helst ha dem i det,men det finnes adaptere fra 5x100 til 4x100,så det ordner seg sikkert uansett.

 

Dumpventilen min er lekk,så jeg lurer på om jeg rett og slett skal fjerne den for godt? Har litt lyst til å kjøpe ny,men er usikker.. Hva mener dere?

 

Da runder jeg av,vi snakkes..

 

Stay tuned..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår