Gå til innhold

Problemer med B21ET (AT)

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Det står trykkforgasser på nå, så blir vel AT egentlig.

 

Den driver og smeller og virker som tendingen ikke er skikkelig stilt. Men har stilt med tendings lampe og alt.. Men den fusker likevel..

 

Har prøvd med stift og elektronisk tending.. Men er like galt uansett...

 

Den må ha "choke" for å kunne gå på tomgang avogtil.. Og driver bare og smeller og stopper...

 

Virker som den ikke får nåk bensin til tider..

Skifta forgasser, og den gamle lå det en rar gummi ting i flotør kammeret.. Som sikkert sperra flotøren for å flytte på seg..

 

Men det er noe rart med hele tendings greia og slikt..

 

Noen forslag ? :)

 

Dem tas i mot med takk m'm

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står trykkforgasser på nå, så blir vel AT egentlig.

 

Den driver og smeller og virker som tendingen ikke er skikkelig stilt. Men har stilt med tendings lampe og alt.. Men den fusker likevel..

 

Har prøvd med stift og elektronisk tending.. Men er like galt uansett...

 

Den må ha "choke" for å kunne gå på tomgang avogtil.. Og driver bare og smeller og stopper...

 

Virker som den ikke får nåk bensin til tider..

Skifta forgasser, og den gamle lå det en rar gummi ting i flotør kammeret.. Som sikkert sperra flotøren for å flytte på seg..

 

Men det er noe rart med hele tendings greia og slikt..

 

Noen forslag ? :)

 

Dem tas i mot med takk m'm

 

Har du den mekaniske R-sport bensinpumpa ? Ville i så fall sjekka denne.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er el.pumpe på den.. Ikke r-sport mek. pumpe..

 

Men vi fant en rar gummi klump i flotør kammeret da :rolleyes:

Å den hindra nåkk flotøren å flyte opp og ned...

Og da fikk den ikke nåk bensin, så det gikk bare å kjøre 5 meter..

Og når vi rusa den så stoppa den etter en stund..

Og da var all bensinen som var i kammeret oppbrukt.. og det var sikkert veldig lite så det er ikke så rart.. skal sette på igjen gamle gasseren igjen å sjekke hvordan det går..

 

Kommer sikkert med flere spm.

 

EDIT:

Hva er best å bruke av stift tending å elektronisk ? Vet liksom ikke om noen av den funker skikkelig helder da :/

Men for en stund siden så gikk den på tomgang med elektronisk, å nå sliter den litt vis choken er helt av.. Må liksom ha den på for at den ikke skal daue helt.. Men kan være pga. den klumpen i kammeret..

 

Får sjekke litt mer i dag!!

 

Men HÅPER den går skikkelig da! :)

 

Takk for svar alle sammen:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trykk forgasser du bruker?

Er ikke bare en vanlig suge forgasser?

Har du bensin trykksregulator? sjekk om det er slark i akslingen i fordeleren,det hadde eg problemer med på min!

men du bør ha en bensintrykksregulator på den,trenger litt bensin,hvor mye trykk kjører du?

Volvo 242

Peugeot 205

escortmk2 bilcross

Ford Sierra

Toyota landcruiser 33*12,5-15

GSG Team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trykk forgasser du bruker?

Er ikke bare en vanlig suge forgasser?

Har du bensin trykksregulator? sjekk om det er slark i akslingen i fordeleren,det hadde eg problemer med på min!

men du bør ha en bensintrykksregulator på den,trenger litt bensin,hvor mye trykk kjører du?

 

Vet ikke om det er regulator på.. Er ikke min bil.. Men det er godt mulig det ikke er det :D

 

Det er trykk forgasser ja.. slik med grønn topp opp på (?)

Tror den lader på ca. 0.2-0.3 nå.. Men den smeller sann på høyere turtall at trykks måleren fyker frem og tilbake.. Men det este jeg så var Nesten 0.3..

 

Kan skjekke om det er slark i akslingen ja. men har bytta mellom to fordelere da.. elektronisk å stift.. Men kan skjekke for det :)

 

Takk for svar !

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er regulator på.. Er ikke min bil.. Men det er godt mulig det ikke er det :D

 

Det er trykk forgasser ja.. slik med grønn topp opp på (?)

Tror den lader på ca. 0.2-0.3 nå.. Men den smeller sann på høyere turtall at trykks måleren fyker frem og tilbake.. Men det este jeg så var Nesten 0.3..

 

Kan skjekke om det er slark i akslingen ja. men har bytta mellom to fordelere da.. elektronisk å stift.. Men kan skjekke for det :)

 

Takk for svar !

Må være noe rart du har gjort da,for eg kjørter kiloet på trykkforgasser og det funket som faen!

Men er viktig og ha alt riktig innstilt selvfølgelig!

Volvo 242

Peugeot 205

escortmk2 bilcross

Ford Sierra

Toyota landcruiser 33*12,5-15

GSG Team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuftn? hvordan bensinpumpe hadde du da? hvor mange bar greier r-sport meknaiske pumpa å levere? er den noe til tes eller ? angry

Eg kastet den mekaniske pumpen rett i bosset,brukte en el.bensin pumpe og det fungerer heilt fint,men hadde da bensintryks regulator også... vet ikke om du har det?

men er jo også viktig å ha en forgasser som virker 100% også ,viktig og sjekke om flotøren går som den skal og at nålen er riktig slipt!

Volvo 242

Peugeot 205

escortmk2 bilcross

Ford Sierra

Toyota landcruiser 33*12,5-15

GSG Team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken gasser er d dah, hvis du fant gummi i den, så er d 99% sikert at mebranet i gassern har tatt kveld ;) da er den kranglete for å gå på tomgang, værst når den er varm, pga da utvider hullet seg, å da supes d mere falsk luft ;) dette gjeller ALLE gassere dah =) ikke bare turbo liksom, har byttet gasser mebran på ALLE volvos jeg har hatt =) Hvordan blir mebranet slitt? jo, man kjører med for lite gasser olje =) fylll gjevnlig =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er el.pumpe på den.. Ikke r-sport mek. pumpe..

 

Men vi fant en rar gummi klump i flotør kammeret da :rolleyes:

Å den hindra nåkk flotøren å flyte opp og ned...

Og da fikk den ikke nåk bensin, så det gikk bare å kjøre 5 meter..

Og når vi rusa den så stoppa den etter en stund..

Og da var all bensinen som var i kammeret oppbrukt.. og det var sikkert veldig lite så det er ikke så rart.. skal sette på igjen gamle gasseren igjen å sjekke hvordan det går..

 

Kommer sikkert med flere spm.

 

EDIT:

Hva er best å bruke av stift tending å elektronisk ? Vet liksom ikke om noen av den funker skikkelig helder da :/

Men for en stund siden så gikk den på tomgang med elektronisk, å nå sliter den litt vis choken er helt av.. Må liksom ha den på for at den ikke skal daue helt.. Men kan være pga. den klumpen i kammeret..

 

Får sjekke litt mer i dag!!

 

Men HÅPER den går skikkelig da! :)

 

Takk for svar alle sammen:)

 

Turbo = elektronsik tenning "må ha det, bare må ha det"

 

Turbo = stiftening anbefales IKKE, pga stiften sliter med å holde følge på høyt turtalls register !

 

Så bruk el. tenning duh ;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde han vist fått den til å gå skikkelig :) Nesten..

Han putta på den gamle gasseren som sto på.. (som lå en "blank" gummi klump) På igjen..

 

Og så var det no tull med bensinpumpa.. Han sa han fikk den til skikkelig, må bare stille tendingen..

 

Så får håpe det vi får det til når tendingen blir stilt :)

 

Nå vet jeg ikke om han bruker el tending. Men da bare bytter vi til det:)

 

Tusen takk for mange gode grunner til feil eller hva jeg skal si !

 

Mvh.

Fredrik :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bytta til vanlig B23A forgasser, den sprutet litt bensin ut av der gass arma går inn på.. :D

 

Men det som er rart var at vi stiller tendinga på 13 grader, da smalt den nesten hele tida..

 

Men så stilte vi den på 20 eller no.. Da gikk den så fint som den har gjort.. Ikke noe smell eller no særli..

 

Virker som tendingen viser feil i forhold til kam drevet.. Han snakka om at når tendinga sto på 13, var ikke kam drevet på rett plass :rolleyes:

 

Gikk vertfall best når den sto på 20 :/

 

(skal sikkert ha på vanlige forgasseren igjen. måtte bare teste om det var den som var gåen.)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår