Gå til innhold

sub i sedan..

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

noen som har erfaringer med å få kompakt gromlyd i en 740? hadde mest lyst å få alt under hattehylla, men det er jo så lavt der! får ikke engang plass til stående 12":( hadde set for meg 2 12" i båndpass-kasse med "pustehull-rør" opp gjenom hattehylla..så jeg fikk litt av trøkke inn i kupeen, å ikke at det bare buldret å dunket baki! noen med erfaringer/tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaringer med å få kompakt gromlyd i en 740? hadde mest lyst å få alt under hattehylla, men det er jo så lavt der! får ikke engang plass til stående 12":( hadde set for meg 2 12" i båndpass-kasse med "pustehull-rør" opp gjenom hattehylla..så jeg fikk litt av trøkke inn i kupeen, å ikke at det bare buldret å dunket baki! noen med erfaringer/tips?

Trenger høyttalerene å stå akkurat rett da? Det er ca 30 cm høyde i bakerste delen av bagasjerommet, og da er det ikke mye halling som skal til før du får inn 12'erne...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger høyttalerene å stå akkurat rett da? Det er ca 30 cm høyde i bakerste delen av bagasjerommet, og da er det ikke mye halling som skal til før du får inn 12'erne...

stemmer, men for å få til en bundpasskasse..? hører uendelig mye skryt av de, og det hadde jo vært meget greit å få "trøkken" inn i bilen og, å ikke bare noe som buldrer baki..!?

noe som har forslag til bundpasskasse monterin som kommer under hattehylla? er vel kansje litt for stornøyd med dette..men gir meg ikke før jeg har prøvd!hehe

men takker alle for innspill og forslag..!! skal se litt på de dynabellen og nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du elementene vendt så og si "i" bakseteryggen blir dunkinga i kupeen. De elementene jeg sa skal ha lukket kasse.

Bare pass på å ha god avstand mellom subbene og setene, ellers kveler du mesteparten av lyden og trykket. Bør ha minst 30-40cm klaring for at subbene skal få nok luft å flytte på. Det er stor forskjell.

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift ut papp plata med metallnett ala det de bruker på spoilere. min spiller igjennom armlenet og skihullet bak. Grei nok lyd. mister ikke mye.. Volvoene er vanskelig å få god lyd i så. Det som virker i en bil fungerer ikke i en annen you know.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift ut papp plata med metallnett ala det de bruker på spoilere. min spiller igjennom armlenet og skihullet bak. Grei nok lyd. mister ikke mye.. Volvoene er vanskelig å få god lyd i så. Det som virker i en bil fungerer ikke i en annen you know.

åsen papp-plate tenker du på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider