Gå til innhold

Min første bil, 1987 mod. Golf II 1,8forgasser.

Ranger emnet

Pilsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter lenge å ha prosjekt tråd oppe på et annen bilforum og bare kosa meg rundtomkring på bilforumet, bare tittet på prosjekter og hatt det fint har jeg bestemt meg for å legge ut en post om golfen min. Startet en tråd for en stund tilbake, med altfor lite kunnskap og altfor mange drømmer, så denne posten ble rett og slett forkastet.

Etter som tiden har gått har jeg fått nye erfaringer og lært mye om hva som er mulig å ikke, derfor prøver jeg meg på nytt, med å legge ut en tråd om golfen min.

Det som var gjort med bilen når jeg hentet den, var:

* 90' fangere framme og bak.

* blåe blinklys rundt om.

* GTI utbyggere framme og bak.

* GTI intriør, med litt slitte stoler.

* GTI bakluke spoiler

* Senket 40mm/40mm med Jamex.

* Fjernet emblemer på bakplate.

* Montert "Hydrauliske" Jamex panserløftere.

* Montert Lilla instrumentskiver(Juucky..)

* Byttet starter, coil, luftfilter, viftereim, regreim + noen andre småting.

Slik så den ut når jeg hentet den: grommen.jpg

8.jpg

Inne i bilen så det slik ut:

3.jpg

19.jpg

Første jeg fikk for meg at jeg skulle gjøre var å rive ut siderutene bak, og få sotet dem, slik at de fikk et litt finere preg, dette ble gjort å plutslig så bilen slik ut:

30.jpg

Ble veldig fornøyd med sotinga, og den ble seende ut slik:

33.jpg

Der etter gikk turen over til å få lakkert noen intriør detaljer i en någenlunde lik farge som utvendig, hadde ikke råd til orginallakk så måtte ty til en som lignet;

41.jpg

(Flere bilder og mer informasjon kommer i neste post)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvom kuldegradene var der, følte jeg at skjønnheten min måtte få en vask, vasket den i "Selvvaske hallen" på Shell, før jeg tørket den og kjørte den hjem igjen:

36.jpg

Flere intriør detaljer ble også lakkert og montert, og nytt speedometer ble satt i, denne gang GTI 16V speedometer.

50.jpg

51.jpg

Byttet til crommede slike, da de jeg hadde med lakk på hadde flasset av, nye lakkerte skal monteres i nermeste tid:

59.jpg

Tiden gikk og sola ble mer og mer framme på himmelen, derfor tok jeg et bilde av skjønnheten min i sola;

65.jpg

Synes selv at lakken er meget fin, det er en slags perlemors effekt i lakken sa de hos lakkspesialisten her jeg bor. Anyway, den er fin:)

Så kom våren, hvor jeg skulle ut å kjøre litt(riktig nok øvelseskjøre) så var batteriet dødt;/ jaja tenkte jeg å skaffet meg et nytt et, å fant ut at jeg likte et svart et bedre en hvitt:

75.jpg

Bakrelydemperen fikk jeg kjøpt billig av en i klassen min, er av Merke Mongoose står det i hvertfall på, dette tenkte jeg skulle montere når våren kom.

77.jpg

Kjedet meg en dag, og hadde noen ekstra sett med baklykter, kastet derfor på noen strøk med lakk på det ene settet, å dette ser greit ut på litt avstand, nye lykter blir kjøpt i sommerferien, ved første lønning:

78.jpg

Hadde også noen målere som skulle monteres, fikk til dem til Jul, så hvorfor ikke, gikk løs på den ene midtkonsollen min og slik så den ut etter litt arbeid;

79.jpg

Etter noen strøk med pussing og lakk så den slik ut:

81.jpg

Ser egentlig ganske jævlig ut, spør du meg, da det var vanskelig å få sparklet jevnt på denne lille flaten, har sprøytet over med fyller og fjernet lakken på halve midtkonsollen nå, slik at det bare er den delen frammafør "streken" som går rundt hele, som er blå=)

her er også med noen monterte brytere, som er fjernet nå, hadde de bare der for å se hvordan det ble, har også montert en gearmansjett i blått.

84.jpg

Er litt "poor" om dagen, så derfor bestemte jeg meg likegreit for at Emblemfri grill, ja det skal vi lage selv;)

87.jpg

88.jpg

89.jpg

90.jpg

Så skulle effektanlegget monteres, og etter noen timer med rustløser og slit, fikk jeg vekk det orginalet og fikk montert effektanlegget; med 2,5" rør allmost the whole way. Dette skal bygges om igjen, da jeg nå har klart å få litt fri eksos lyd, en dårlig rørklemme som har røket sikkert:

92.jpg

94.jpg

Vet at ikke japse potte er så kledlig på golf2 kanksje, skal ha DTM enderør tror jeg, men dette får komme ettersom jeg får kjøpt ny bakfanger.

Så, seff måtte jeg ha en liten stripe i framruta med litt reklame på;)

95.jpg

Så sotet jeg rutene hele veien rundtom, så nå er det mørkt inne i bilen;

98.jpg

Et lite bilde av bilen, møkkete å jævelig her om dagen;

97.jpg

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, kan jeg hoppe litt tilbake i historien og fortelle om Rs fangeren jeg kjøpte brukt, for lite og ingenting;

Slik så den ut når jeg hentet den;

3.jpg

8.jpg

Så med litt støping og sparkling;

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

36.jpg

37.jpg

Så, i dag var det tid for grunning og lakkering av fangeren, Lakkere ute, da mamma har reistbort med nøkkelen til garasjen, og jeg må ha lakkert, for på søndag er det treff;) briste eller bære!!;

101.jpg

102.jpg

103.jpg

104.jpg

Men dette var ikke nok, så var det tid for clean bakluke da, dette gikk også som smurt;

99.jpg

100.jpg

105.jpg

106.jpg

Det var alt for denne gang, flere bilder kommer i morgen.

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk;) Hyggelig å høre at noen likte det jeg skrev da, tenkte jeg fikk kaste inn alle gira og lade på fult ladetrykk når jeg først skulle børne ut noen ord=)=)

:rolleyes:

dette blir bra :) gøy å se at folk som har muligheter til å gjøre ting selv faktisk gjør det!!!

Og med det lurer jeg på en ting..... hvor mye skulle du hatt for å gjøre om bakluka mi til clean ? men jeg vil ha pussern though.... skulle også ha fjerna hullet til ene pusser greia forran og hullet etter antenna på skjermen forran... inkl. lakk seff... ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

En Bakluke skulle jeg klare å fikse/lakkere, skjermen også, men dette som er i karroseriet ville jeg ikke tatt på meg, hvor mye hadde du vært villig til å betale for en ferdig luke? Ulakert, da lakk er dyrt.

lakk er ikke så vannvittig dyrt.. trenger vel maks 1.5 liter...

Vet ikke jeg.... aner ikke hvor mye folk betaler for slikt jeg :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Perry; Vet ikke hvordan lakk du har på bilen, jeg har effektlakk, og var å kjøpte lakk i går;

0,7l med lakk.

0,5l med fyller/herder

1l klarlakk

1l grunning

= 2600 inkl 20% rabatt.

hehe..

Alt er montert på bilen nå, som skal monteres før treffet, mangler bare å sette på de lakkerte speilene mine og få i tåkelysa mine=)

Lakkert bakfanger, samt clean bakluke;

107.jpg

Noen bilder av lakkert rs fanger, uten tåkelys:

108.jpg

109.jpg

110.jpg

Og seff, med flaksen min, klarte jeg å pulverisere bakruta mi, etter at jeg hadde lagt på sotningsfilm på den, ble liksom 100% bra den påleggingen av film, men neida! Så nå blir det tur til huggern i morgen.

Må ha ny rute før Søndag, 1.mai treffet i valdres:)

Heimebane vett=)

Jeee!! bare 30 min til jeg fyller 17:P huff.. 1 år igjen nå=)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ja, hva skal man si, en god stund siden det har skjedd noe her, intill nå!

Etter en del runder fram og tilbake, har jeg bestemt at golfen skal få total renovering, med andre ord, all rust skal taes, modifikasjoner skal gjøres og bilen skal lakkers opp igjen i ny farge, det blir også ny motor, forhåpentligvis før Jul.

Nye felger er kjøpt inn:

fd2486a2.jpg

Prøve monterte dem i dag:

2362a41c.jpg

pic006.jpg

82bae853.jpg

9x16" felger, med 215/40/16 dekk, ET15 på felgene, må valse noe sinnsykt, men tror det blir bredding i stedet, får se om han som skulle ta på seg mye av bredde arbeidet fortsatt er gira;) Så nå blir det bredding og justerbart i førsteomgang, bilen ble altfor høy med 16";)

Kommentarer?

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk du frem med å lage den "emblemfrie" grillen din??

Ble den helt clean og fin og??Eller var det bare på bildene??

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider