Gå til innhold

Min første bil, 1987 mod. Golf II 1,8forgasser.

Ranger emnet

Pilsen

Anbefalte innlegg

Kutta ut emblemet, la det over og skar ut riller av en annen grill, plastsveisa det, sparklet pusset og lakket;)

Ok...var nesten det eg tenkte meg egentli!!!Og det ble så og si perfekt??

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok...var nesten det eg tenkte meg egentli!!!Og det ble så og si perfekt??

Jeg har igjen litt arbeid hos meg, da jeg ikke ble helt fornøyd, ble litt skeivt noen plasser, men ser det ikke før man setter seg ned og ser rett på grillen, og konsentrerer seg;) men skal snart bytte lykter & grill alikevel tror jeg;) om alt går som planlagt!

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å freshe opp felgene litt! noen som har noen tips, tenkte på å gi dem en runde med autosol, men vet ikke om det fungerer jeg? er jo ikke crome felger? eller? Kan jeg klare å få polert kanten på felgene blank bare ved hjelp av autosol?:) HELP MEE!

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i dag så golfen sin siste dag som en komplett blå bil, neste gang den får tute å kjøre er den antageligvis annen farge, og så har denne motoren blitt lagt på hylla;)

Et bilde, se, den vet det kommer til å skje, ser nesten lei seg ut jo?;)

117.jpg

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort så mye i dag egentlig, har måtte han bestefar med så mye crap, men her er i hvertfall noen bilder fra dagens arbeide;

f27e5e4e.jpg

71e252d1.jpg

Har også kommet noe lenger med å cleane framfangeren, men er mye som står igjen før den skal på bilen i hvertfall, her er et bilde fra når jeg drev å fylte igjen noe av det resterende hullet der hvor blinklyset en gang satt etter å ha plasveisa i en plate, og smeltet fast plast oppå der igjen:

2e5d46ff.jpg

Etter en runde med sparkling:

pic013.jpg

En kompiss kom på besøk, haha, dumt for han, ble satt til litt dritt arbeid;)

154cd5ac.jpg

Det var mesteparten for i dag, har gjort mer, men ikke fått tatt bilde av det;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update igjen, driver å river fra hverandre bilen nå, å fjerner det som er av rust på den, noe som viser seg å være mer omfattende enn jeg først trodde, ikke pga. rusten, men pga av alle de 3000 kg'ene som forrige eier har spruta på med en slags karosserikitt/tectyl lignende sak, som er 3cm tjukk og like seig som varmebestandigfett;) Men men..

77bf5876.jpg

U see?:

2ceb8f87.jpg

53fd3917.jpg

Stakkars, ser jo mer og mer lei seg ut for hver dag den stakkars bilen, lurer på om ikke jeg på skru på de andre felgene, kanskje den blir bli igjen da?

Hehe, lurer på om ikke dette tilslutt blir en post med masse kommentarer fra meg selv jeg, dere andre er jo så slappe på den fronten:P:P hehe..

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ganske clean og fin fra før av ja, ble grei nok lakkering på bakluke og fanger, men mye vil ha mer, er det ikke det man sier, og har derfor nå valgt og gå vekk fra project-rs og det nye prosjektet heter så mye som "Candy", om ikke det finnes en bil med dette navnet enda da?;)

Blir lakkering hos lakkerer nå, fargen er ikke 100% enda, men er en jeg faller mer og mer mot, en søt en.

Gallagher: dere gjør det ja:P

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått hjem noe små snax deler:

* g60 leppe(samme som gti antar jeg)

* 9" bremsekraftforsterker

* 16v forstilling m/ bremser.

* blå baklykter(IKKE hjemme sota)

+ noen andre småting.

Jeg nermer meg også ferdig med framfangeren, og har begynt å støpe downforce til bakfangeren, litt usikkert enda om jeg bestemmer meg for å bruke den downforcen jeg lager, eller om jeg kjøper en og modifiserer den;)

Bilder av delene og KANSKJE noen av støpinga kommer i morgen;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hehe, det kommer, men har ikke digitalkamera for tiden, og heller ikke en data med mulighet til opplastning av bilder, men noen ting er da blitt gjort siden sist.

fram fangeren er ferdig, så blinklys er fjernet, emlemfri rallly front er montert, det samme gjelder dezent cup 9x16" felger, med 215/40/16" dekk, som er strekt godt ut over felgkanten, supertsport gewindenfahrwerke er montert og bilen er slept ned ca 85-90mm med tilhørende modifikasjoner av skjermer.

Har sveiset ny bakluke og cleanet den helt, nå gjenstår bare finsparklinga.

90' dører uten dørhåndtak er snart ferdige. invendigt i bilen har jeg fjernet alt, rustsveiset litt småtteri og snart montert 2 bøttestoler;)

Bilder kommer:)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kommer, men har ikke digitalkamera for tiden, og heller ikke en data med mulighet til opplastning av bilder, men noen ting er da blitt gjort siden sist.

fram fangeren er ferdig, så blinklys er fjernet, emlemfri rallly front er montert, det samme gjelder dezent cup 9x16" felger, med 215/40/16" dekk, som er strekt godt ut over felgkanten, supertsport gewindenfahrwerke er montert og bilen er slept ned ca 85-90mm med tilhørende modifikasjoner av skjermer.

Har sveiset ny bakluke og cleanet den helt, nå gjenstår bare finsparklinga.

90' dører uten dørhåndtak er snart ferdige. invendigt i bilen har jeg fjernet alt, rustsveiset litt småtteri og snart montert 2 bøttestoler;)

Bilder kommer:)

detta blir VILT!

jobber du ell? koster jo litt penger alt det her.

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber, joa, gjør vel det, når jeg ikker går på skola.

har blitt mye jobbing i sommer, men er på langt nær færdig med det jeg vil, venter noen lønninger i nermeste tid som kanskje hjelper på litt, så da blir det g60 utbyggere og kanaskjørt, og muligens lakkering, dersom jeg ser at jeg får råd til filler.

Tenker jeg tar forarbeidet på bilen selv, bygger om garasjen til lakkboks også sprøyter jeg hele bilen med sprøytesparkel og matter det ned igjen selv, helt til jeg blir fornøyd, da blir det lakkering av motorrom og invendigt i bilen, for så og sende resten av bilen og alle utvendige deler til lakkering.

Farge? fortsatt litt uvisst, men blir enten en helt vanlig farge eller så blir det noe sinnsvakt(IKKE kammelon)

Er egentlig litt keen på å få solgt prosjektet/bilen dersom jeg får igjen det jeg vil ha for den når jeg blir ferdig..

Lengter etter turbomata kadett c coupe:)

Noen som har den de listene man trenger rundt vinduet i nye type 88' dører(90'dører) Så si ifra, jeg trenger nemmelig disse.. alt jeg har til dørene er døra, speil, dørtrekk! trenger alle listene til døra;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider