Gå til innhold

Senking av Golf III noen tips/råd?

Ranger emnet


Cooolman

Anbefalte innlegg

Jeg skal senke min Golf III (96 modell) Men det er noen ting jeg er litt usikker på og lurer på om noen kan komme med tips og egne erfaringer. Jeg hadde først bestemt med for et KW justerbart senkesett.. Men dette koster jo 10 lapper :( Så jeg har derfor begynnt å lure på om jeg heller skal gå for et komplett senkesett med støtdempere og fjærer. Jeg tenkte da 60/40mm, men en ting jeg er redd for er at bilen skal bli for høy liksom.. Dette skjedde på en Audi 80 jeg hadde før.. Den ble høyere framme en det den var bak og dette var skikkelig kjipt! Derfor så lurer jeg på om noen har erfaringer med 60/40mm senking om dette blir lavt nok også framme kontra bak? Eller om jeg heller skal vente til jeg får bedre råd og kjøpe meg et justerbart? da er jeg jo sikker uansett!

 

Tusen takk for alle svar! =)

 

mvh

 

Cooolman

VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter

 

Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har FK 60/40 og synes den ble litt for høy foran men dette kan jo kompenseres med senkeskåler som senker opptil 15 mm eller noe.

 

Grunnen til det er vel at det som regel er litt mer avstand til hjulbuene foran enn det er bak. Så derfor virker det som om ræva blir lavere.

 

Men dette kan vel variere litt ifra senkesett til senkesett antar jeg.

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå en del å si hvor store og hvor breie hjul du har da...

Jeg har 195/50 15" med 60/40mm og senkeskåler framme. Helt greit, men ikke spes. lav.

 

Først hadde jeg 40/40mm så satte jeg senkeskåler på og den var enda HØY.

Så kjøpte jeg 60/40mm med senkeskåler og gass dempere og det ble MYE bedre.

 

Angrer som bare det for at jeg ikke kjøpte 80/60mm førstegang eller justerbart....

 

Heller ikke store problem om vinteren med 60/40mm.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat denne jeg tenker på, om jeg skal virkelig ha meg 80/60 eller om jeg skal kjøre "safe" med 60/40, har du bilder av bilen med vr6leppe på flat bakke for å illustrere 60/40 senk? hvor mange cm er det fra bakken og opp til leppa og hvor mange cm opp til bånnpanna?

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat denne jeg tenker på, om jeg skal virkelig ha meg 80/60 eller om jeg skal kjøre "safe" med 60/40, har du bilder av bilen med vr6leppe på flat bakke for å illustrere 60/40 senk? hvor mange cm er det fra bakken og opp til leppa og hvor mange cm opp til bånnpanna?

 

Skal se hva jeg får gjort i løpet av kvelden

 

Her er 2 bilder fra i vinter (framme)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=14347&page=5&pp=15&highlight=caddy+pickup

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40/40 er iallefall bare og glemme, da får du flytebrygge looken.

Kjøpte selv 40mm fjører i fjor, men angret som en hund i etterkant.

Har nå bestilt Gewinde fra tyskland, med senk fra 35mm til 120mm, så da blir det nok ordnings..

 

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for 60/40 senk med senkeskåler foran,

Vet om mange som har det, og da får du akkurat riktig stuk, og en passe lav bil.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste er at jeg har problemer om vinteren med 60/40 fordi bilen er så lav under :D så det tar i ganske lett hvis det er endel snø, eller f.eks dårlige veier med forhøyning i midten da skal det ikke mye til. Så selv om den virker ganske høy foran er det liten klaring under bilen.. men men

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste er at jeg har problemer om vinteren med 60/40 fordi bilen er så lav under :D så det tar i ganske lett hvis det er endel snø, eller f.eks dårlige veier med forhøyning i midten da skal det ikke mye til. Så selv om den virker ganske høy foran er det liten klaring under bilen.. men men

 

er klaringa under jeg er redd for :( leppa kan jo erstattes

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er klaringa under jeg er redd for :( leppa kan jo erstattes

 

Altså, slik jeg har erfart da er at det ser ganske høyt ut foran med leppa. Men det skal ikke mye til før det tar i under bilen og slik som veiene er rundt her vil ikke bilen være kjørbar om vinteren om den blir lavere. Fordi jeg satte meg nesten fast pga det tok i under denne vinteren :D

 

 

Så da må det evnt bli justerbart for å få den høyere om vinteren. SLike ting bør en jo tenke på om en skal bruke bilen om vinteren og det kanskje ikke er så bra brøyting eller om du skal til hytta med dårlig vei osv :D

 

Klart det ser mye "feitere" ut med lav bil, men så er det jo om du trenger å ta deg frem også da som må prioriteres eller om du bare skal ha den til "fin kjøring" :)

 

Og seff kan du unngå det meste med å kjøre forsiktig. Men vinteren kan du ikke unngå hvis du bor et sted med dårlig brøyting :) Mine kloke ord:D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å knipsa noen bilder nå og håper noe av det kan hjelpe...

Flaske:

Høyde = 185mm

Diameter = ca. 65mm

Ringnestesten2.jpg

 

Ringnestesten3.jpg

 

Skvettlapp er noe drit slik det er nå. Tar oppi overalt nesten. Her om dagen merka jeg faktisk den tok oppi i en brå sving når jeg hadde litt god fart:)

Ringnestesten.jpg

 

Har noen bulker der, men de er fra tidligere eier.

Ringnestesten1.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir omtrent som meg det, og du får ikke en garasje-jekk under uten å evnt jekke opp med org. jekken først eller kjøre oppå et par plankebiter:D

 

Mitt råd ville vel vært å kjøpt justerbare slik at du kan stille dem ned og opp etter årstiden eventuelt. Selv om det sikkert er dyrere.

 

Og hvis du først kjøper senkesett, kjøp fjærer og dempere for beste resultatet.

 

Jeg har gassdempere og er rimelig førnøyd med disse ;)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jo ikke så lavt ut det?

 

Nei, det ser ikke lavt ut. Men prøv å kjør et sted hvor det ikke er så fin vei eller om vinteren når det er kommet endel snø :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope....

Ikke spes. lav bil...Så lenge bilen ikke er siræva er jeg fornøyd

 

Du kan da ikke kjøre rally på grusveier da....

 

Snø er ingen problem, kjørte slik i hele vinter med samme leppe som er på nå. Det er klart jeg ploger MYE snø, men det går fint. (leppa tåler MYE juling)

 

Det som er drit om vintern er at bilen er så stiv at den kommer ikke fram noen plasser...

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår