Volvo_Roger Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Er det nødvendig og rengjøre den ,bilen har snart gått 260000km motor er b230fx.motor går "jagete" på tomgang når den er kald men ikke når varm ,luerer på om det har noe med veivhusventilasjonen.ikke noe feil på tenning og insprut Hvordan gjøres dette er det vanskelig ? :knob: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Er det nødvendig og rengjøre den ,bilen har snart gått 260000km motor er b230fx.motor går "jagete" på tomgang når den er kald men ikke når varm ,luerer på om det har noe med veivhusventilasjonen.ikke noe feil på tenning og insprut Hvordan gjøres dette er det vanskelig ? :knob: Hei, Jeg hadde en side med informasjon, men jeg klarer ikke å finne den i farten. Du har to typer veivhusventilasjonsfiltre i 240, en for de før b230 og en for bxx. Du har jo b230, så du har filter under eksosmanifoilet tror jeg. Det er vel inni en plastikk-ting. Tror du har et filter som ligner på en sil, mens jeg hadde filter som lignet på en fjør. Om filteret er tett, kan du blåse ut pakningene i motoren!! Om du er heldig, blåser den først ut en pakning bak på toppen.. (oppe med toppdekselet). Det er rimelig enkelt egentlig, men litt grisete.. siden det er oljedamp som går der. Du kan fjerne hele filteret og samle oljedampen i en beholder også, hehe.. noen sier du tjener effekt på det. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Hei,Jeg hadde en side med informasjon, men jeg klarer ikke å finne den i farten. Du har to typer veivhusventilasjonsfiltre i 240, en for de før b230 og en for bxx. Du har jo b230, så du har filter under eksosmanifoilet tror jeg. Det er vel inni en plastikk-ting. Tror du har et filter som ligner på en sil, mens jeg hadde filter som lignet på en fjør. Om filteret er tett, kan du blåse ut pakningene i motoren!! Om du er heldig, blåser den først ut en pakning bak på toppen.. (oppe med toppdekselet). Det er rimelig enkelt egentlig, men litt grisete.. siden det er oljedamp som går der. Du kan fjerne hele filteret og samle oljedampen i en beholder også, hehe.. noen sier du tjener effekt på det. veivhus filter fra kn?? hadde kansje vært noen. Min går og jager på tomgang selv om den er varm den. hva kan det komme av? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.