Gå til innhold

montering+plassering av dump til 1.8T

Ranger emnet


ludde82

Anbefalte innlegg

anbefaller å få lånt deg evt et verksted, med delelager, for du kommer sikkert over noen skitne ledninger og pakninger som kanskje bør byttes.

 

Også må du heise opp bilen for det er ikke lett å gjøre dette ovenifra, og for det andre så er det trangt ;)

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

Har et parr spørsmål agående plassering&montering av dumpventil til audi a4,

siden jeg er fullstendi grønn på det området.

 

hvor skal denne plasseres&hva trenger jeg av tilbehør?

 

noen som har bilder etc på dette?

Har en turboXS RFL ventil.

 

 

Jeg kjøpte RFL + monterings setttet de har på NBS. ca 400,- for begge pluggene og T-bennet i alu. passet perfekt! Alt kom på litt over 3000,- med samco slanger.

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Eg har ein audi a4 sjølv å sliter litt med montering av ein domp ventil.Slik eg har fattet så skal en montere dompen på slangen fra cooler til spjelde.Har eg missforståt da?

For når eg gjer d så er det open domp men lurer fælt på hvor eg ska ha slangen på returen på dn.

Prøvde å montere dn på dr dn orginale står men da lader ikje bilen meri en 0.5bra å dn ska ladde 1bar å det gjer dn slik som eg har dn nå men da er den åpen å år na slik som dere vet .Jukser litt på tomgang av å til.

Har dere et svar på dette kansje.Har ikkje så mykje peiling på resirk ventiler berre opne for d e d ej he våre bot i før:/

Audipower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er i utgangspunktet ikke bra å ha åpen dumpventil på 1,8t motoren... men for dem som vil det, så skal den stå mellom innsug, og intercooler, og da må den orginale resirkventilen taes av, og blende begge slanger som gikk til den... da skal alt fungere som det skal, hvis det ikke er noe falskluft!!!

det beste er å kjøpe seg en forge resirk ventil, det blir mere lyd av den enn den orginale resirken, og er mye mere stabil...

jeg har prøvd begge deler, men etter noen få uker va jeg så lei av den pyyyyyyssssjjjjhhhh lyden at jeg ville spy.. så spar heller pengene det koster for open dump, og kjøp resirk

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ventilen jeg har liggende, en TiAl 50mm dump er så hard og stor at den var lukka på tomgang på Cossien min. Dette må jo være en knall ventil på 1.8T! Må ha Turbotrykk på andre siden for å åpne! Med 8mm banjokobling på toppen :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår