Gå til innhold

Throttle Body

m0nster

Anbefalte innlegg

ITB (Individual Throttle Bodies) er komplisert og det å si at "det gir 25hk" på en xxx 2.0i osv faller på sin egen urimelighet. ITB'er krever MYE tuning før det blir optimalt og er attpåtil meget vanskelig å tune.

Jeg tipper at lyden gir følese av mye mer hk enn det som er reelt hvis man bare hiver på noe slikt uten å få det tunet av folk som virkelig kan det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at Dbilas kittene (vel noen av dem) kommer med avstemming for akkurat din motor. Noen av settene bruker bare orginalhjerne med nytt chip.

Polo 1,4L 16v (kode AFH) gir 140 hk med TB's, DTA, grenrør og fjerning av kat. Orginalt gir denne motoren 100 hk. Mapping kan man gjøre selv. Rovers K-Serie gir lett 15-20 hk med samme mods

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mapping kan man gjøre selv.

Ja klart man kan ta mappinga sjæl om man har peiling på dette... om du ikke har peiling kan du likegod bare kaste maskinen på dynga enn å bynne sjæl...

[x]86 sierra is *knust*

[x]94 Civic lsi *solgt*

[x]82 Mazda 929 *Rast* (vinterbil)

Nå 98 Integra R

Henger du så vidt med til 6000rpm kan du glemme å følge med resten av veien til 9000rpm! :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis det er meg du mener så blir det nok neppe noe av :p

Har vel igrunn bestemt meg for å ikke gidde å gjøre noe med den... Eller, hvis jeg bestemmer meg for å gå for SOCH senere, går det jo an å kjøpe grenrør og slikt da, men vi får se...

93' Civic HB trykkoker

78' Ascona B (parkert, foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider