Gå til innhold

Tomgangsproblemer Vectra B

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Da kan det jo være at motoren ikke får luft. Niplen som går fra toppen til innsuget bruker å gå tett å må borres opp, ellers har man slanger :)

Hmm, kan du peke på denne på bildet her oppe?

For det kan jo være at dette stemmer, noen ganger stopper motoren nemlig bare... Litt uffent på vei inn i rundkjøringer osv.. plutselig blir'n hard på rattet og sånn ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det jo være at motoren ikke får luft. Niplen som går fra toppen til innsuget bruker å gå tett å må borres opp, ellers har man slanger :)

Riktig det....men det er rutine for meg...så hvis jeg skulle bytte den...hadde jeg gjort det;)

Men du, en annen sak....glemte å sende med pinsene:( Kan ikke du maile meg adressen din? :)

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det hadde vært stas!!! Når passer best for deg?

Det er jo litt japsestuk over den, så SAMURAI er jo et godt ord :)

Du kan jo dra på treff som den er nå også da, selv om det er all show, and no go liksom, bedre enn meg, som har hverken show eller go :)

Da får du skylde på mAINIAC, han som var nedi motoren sist, neida...

tror allt er tett, er ihvertfall ikke noen slanger som ser råtne og jævlige ut... og alle "slange-hull" på motoren sitter det noe i liksom

Huff....sorry azz....har ikke vært hjemme..kom hjem akkurat nå...og går på det tredje døgnet uten søvn...¨å nuh må jeg sove... *gjeeesp*

Har vært på Opel treff i Kristiansund:) Ble en 2.plass da....en grei start synes jeg:D

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....sorry azz....har ikke vært hjemme..kom hjem akkurat nå...og går på det tredje døgnet uten søvn...¨å nuh må jeg sove... *gjeeesp*

Har vært på Opel treff i Kristiansund:) Ble en 2.plass da....en grei start synes jeg:D

Sov i vei du, har ikke dårlig tid jeg, men det hadde vært fint om vi kunne tatt en liten diagnose. Kan du ikke bare si ifra når du har fått lånt et sånn apparat, så tar vi det på sparket.

Gratulerer med 2.plassen ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borret opp en nippel på kompisen sin bil og alt funket toppers etter det, de på Opel sa også at niplene kunne gå tett å måtte borres opp.

Ok, den nippelen som du peker på øverst til venstre på toppdekselet som har åndeslange til der hvor lufta kommer fra luftfilteret, den var det litt sot eller avleiringer inni.. men det var ikke potte tett, og jeg fikk vekk endel av det når jeg rensa toppdekselet. Der hvor åndeslangen går inn på lufta er det ikke tegne til skit, ihvertfall ikke etter at jeg vaska der også når jeg rensa tomgangsregulatoren. Slangen i seg selv er nesten ny, så den bør det ikke være noe problemer med.

Ser litt dårlig om du har merket av flere steder enn de jeg nevnte nå, har du det?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider