Gå til innhold

Er ikke Gatebil blitt litt vel dyrt??

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gatebil begynner å fokusere mer på penger enn show og morro.

Fler og fler kommer, så da ser de vel sin sjanse til å øke prisene. Men om de hadde holdt prisene lavere hadde de tjent fett allikevel.

Tjent fett?Dette utsagnet baserer du på? Har vel aldri vært så mye fokus på show og moro.

Menmen....

Er det ikke rart at det alltid er noen som har noe å klage på.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært der 5 ganger ... hva er den store forskjellen? at det konkureres på stripa og på bane? at det bare er 1000biler ?

Du er muligens kun der for å kjøre selv? all cred for det...men folk er forskjellig vet du. Gatebil har jo noe for alle, og jeg mener personlig at det er jo det som er så bra med gatebil.

Og en annen ting er at på mantorp står du i kø leeenge for å få kjøre i 10 min, + at antydning til burning, drifte, ligge bredt osv resulterer i utvisning fra banen. Og det er jo det som kult å se på, v.s. opp sletta, moen i full fart sidelengs forbi depoet....men men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjent fett?Dette utsagnet baserer du på? Har vel aldri vært så mye fokus på show og moro.

Menmen....

Er det ikke rart at det alltid er noen som har noe å klage på.......

Fra den forrige diskusjonen her der noen regnet sånn ca. på kostnader, og sånn ca. på inntekter.

Ta et søk så finner du det kanskje igjen..

Og ja, man må jo klage når det begynner å bli svindyrt. I fjor kosta det jo langt mindre for hele helga mener jeg.

Og hele arrangementet var bedre for 2 - 3 år siden.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hår sår ell heyyou ....

hehe ;)

Vær heller litt mere opps på brannbiler enn og hisse deg opp her ;)

Hehehe, jungel telegrafen når langt :)

var litt uheldig der ja,igjen... :rolleyes:

Hisser meg ikke opp jeg da :) Fatter bare ikke logikken bak noen av disse utspillene. sombrero menmen....vil vel alltid være noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra den forrige diskusjonen her der noen regnet sånn ca. på kostnader, og sånn ca. på inntekter.

Ta et søk så finner du det kanskje igjen..

Og ja, man må jo klage når det begynner å bli svindyrt. I fjor kosta det jo langt mindre for hele helga mener jeg.

Og hele arrangementet var bedre for 2 - 3 år siden.

Hvem regnet på kostnader å inntekter? to stk som diskuterte på forumet? :)

Sikkert full oversikt... blah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går an å tenke seg til litt da...

Nå vet ikke jeg hvor mange som overnatter på partycamp etc. og betaler 850,- for hele helga, men la oss si 2000 stk.

Det er da 1.700.000,-

Pluss resten, la oss si 15.000 stk. som betaler 150,- for èn av dagene i helga. Det blir da 2.250.000,- kun fra de.

Totalt: 3.950.000,-

Og det er kun for inngang. Så kommer pengene fra folk som ønsker å kjøre på bane i tillegg, mat, etc. etc.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går an å tenke seg til litt da...

Nå vet ikke jeg hvor mange som overnatter på partycamp etc. og betaler 850,- for hele helga, men la oss si 2000 stk.

Det er da 1.700.000,-

Pluss resten, la oss si 15.000 stk. som betaler 150,- for èn av dagene i helga. Det blir da 2.250.000,- kun fra de.

Totalt: 3.950.000,-

Og det er kun for inngang. Så kommer pengene fra folk som ønsker å kjøre på bane i tillegg, mat, etc. etc.

Du ser at dette blir vill tipping alla grande? Seff kan man spekulere på det, men gjøre seg opp en mening om det basert på denne "sofistikerte" utregningen blir vel litt vagt eller? Husker noen sammenlignet gatebil med vag treffet, det illustrerer hvor på viddene denne diskusjonen o.l. kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det viktigste er å kjøre på bane, så er vel ikke gatebil særlig egnet uansett.

Sånn som jeg ser det, så er det mest for å vise fram de grommeste og mest

påkosta bilene. Hva er det viktigste; å kjøre, eller å bli sett??

Om jeg skal ta bilen min på bane, så blir det ihvertfall ikke på gatebil.

Er vel bare en fordel att det koster litt å komme inn, er vel ikke noe poeng i å tiltrekke enda mer fyllefanter med å gjøre det billigere? Tror ikke att det blir noe bedre treff av den grunn..

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det viktigste er å kjøre på bane, så er vel ikke gatebil særlig egnet uansett.

Sånn som jeg ser det, så er det mest for å vise fram de grommeste og mest

påkosta bilene. Hva er det viktigste; å kjøre, eller å bli sett??

Om jeg skal ta bilen min på bane, så blir det ihvertfall ikke på gatebil.

Er vel bare en fordel att det koster litt å komme inn, er vel ikke noe poeng i å tiltrekke enda mer fyllefanter med å gjøre det billigere? Tror ikke att det blir noe bedre treff av den grunn..

Er jo gøy å få kjørt mest muilg på bane syns jeg. Hvis man kjører på banen selv så har man også en genial tilskuer plass og ikke ikke minst en behagelig plass å sitte mens man blir frakjørt av Norges grommeste biler. Syns det virker underholdende. Gøy å bli forbikjørt av gromme biler syns jeg :). Så kan man se hvor raske de egentlig er :),

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatebil begynner å fokusere mer på penger enn show og morro.

Fler og fler kommer, så da ser de vel sin sjanse til å øke prisene. Men om de hadde holdt prisene lavere hadde de tjent fett allikevel.

Litt av opplegget med høyere priser er det at nettopp folk som nettopp har fått lov til å være lengere ute enn tolv av foreldrene sine, ikke skal komme dit å drikke seg nedenom og hjem. Det er det som skaper fylle faen som flyr rundt å lager kvalme, og ikke klarer oppføre seg!!!

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider