Gå til innhold

Min kjære 240

Ranger emnet

ZyreX

Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg at jeg skulle slenge opp noen bilder og info om min 240, som ble min i desember i fjor, når jeg fikk lappen.

Bilen er en 244 (du'h), fra 1983. Den har en B23A, som har rulla 291.050 km. Den har en M46-kasse, som har gått ca. 20.000 km hvis jeg ikke tar helt feil.

Videre så ble jeg påkjørt i rompa i vinter, hvor hele skjermen frem til døra var helt ødelagt, bakplata gikk og ramma ble skyvd opp ca. 1.5 cm. Smalt godt, ja. Men, fikk igjen 17.500,- på forsikringa, og retta den opp igjen, for jeg skal ha den bilen til jeg blir gammal :D

Ellers er det vel ikke gjort stort med den, bare det vanlige. Hvite blink der jeg kan ha det, jeg satte på de Hella Rallye 3000 lyktene fordi jeg synes de ser bra ut der, og de lyser noe hønn-godt.

En annen ting er at den er heist bak :P Med tre plater under fjørene. Anlegg er det heller ikke kommet ennå, men det kommer neste lønning, trenger bare frontsett og kabler så er jeg igang.

DSC03328.jpg

DSC03326.jpg

DSC03329.jpg

Sjekk den smoothe lakk-finishen da, etter 23 år på norske veier og vinterkjøring..

Så prøvde jeg meg noen 850-felger.. Dvs. ET43 :p Mens 240 har ET25 :p

gikk "bra" bak, men fikk ikke satt på felgen engang foran.. Men satte bare på for å se åssen det så ut.. Dimmen er 215/45R17:

DSC03344.jpg

DSC03345.jpg

Var god plass utover ihvertfall :p

Noen kommentarer? skal fyre på skikkelige felger i løpet av sommeren, men som en stakkars lærling har jeg nok utgifter allerede :P blir litt senking når jeg får de også.. ellers a? jeg kommer ikke til å ta av lyktepusserne av den grunn at de funker og de funker bra :)

Alle bilder: http://www.zyrex.org/gallery/Cars/Volvo240

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trailerrattet blir, for jeg har ikke servo, og jeg er liten av vekst :P neida, men jeg orker ikke sia jeg ikke har servo. Bytter til mindre ratt når jeg får det.

Grunnen til at den er heva bak, er at far min - som da eide den før meg - kjørte masse tilhenger med den og ofte hadde masse ved baki.. da var det greit å få den litt høyere opp :P

Men ingen som vet noe ang. det emblemet? eller hva slags interiør det er? Detta som er velur? det "skifter" farge når jeg drar fingern mot det..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen som vet noe ang. det emblemet? eller hva slags interiør det er? Detta som er velur? det "skifter" farge når jeg drar fingern mot det..

har ikke sett et slikt emblem før på volvo jeg heller men så har jeg ikke sett "alle" volvoene heller da;)

har hengende bil-emblemsamlingen på veggen *har ca 250-300 stk* men har ikke et slikt et.. saab 900 har nesten et slikt emblem da... :rolleyes:

det er nok et velur interiør du har.. en kompis hadde et slikt i sin 244 ;) mjukt å godt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, saab faktisk.. Rart den kom fra butikken med et Saab-emblem in any case da? :P hehehe... Sikkert noe rart.. men men, artig å ha noe unikt :P

Ja, det er mjukt å godt :) men trenger nytt førersete, det er det andre jeg har, og nå har jeg nesten sliti ut det og.. og det er et passasjersete :/

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, saab faktisk.. Rart den kom fra butikken med et Saab-emblem in any case da? :P hehehe... Sikkert noe rart.. men men, artig å ha noe unikt :P

Ja, det er mjukt å godt :) men trenger nytt førersete, det er det andre jeg har, og nå har jeg nesten sliti ut det og.. og det er et passasjersete :/

kjøp deg et "sports" sete som er litt stiver å mere slitestærkt;) sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på turtelleren er jo standard fra 81'->

Har aldri sett det emblemet før...

ps. om du vil heve den bak (av en eller annen grunn), kan du kjøre på 245 varevogn-fjærer. De er stivere og høyere enn originale.

jeg synest dog heving bak er åndssvakt og hører hjemme på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-speed står vel, etter alt jeg vet, bare for at den er 5-gira. (Men er ikke M46 4-speed+O.D.....?)

Jeppda, jeg skjønner jo at grunnen til emblemet er å fortelle meg om at det er 5-gira.. Men ja, M46 er 4-speed+OD.. Men er vel i prinsippet 5 speed det så..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på turtelleren er jo standard fra 81'->

Har aldri sett det emblemet før...

ps. om du vil heve den bak (av en eller annen grunn), kan du kjøre på 245 varevogn-fjærer. De er stivere og høyere enn originale.

jeg synest dog heving bak er åndssvakt og hører hjemme på 80-tallet.

Joda, det er den nok. Men den kom vel ikke som standard? eller i alle modellene?

Jeg vil ikke heve den bak. Jeg skal senke hele saken og vekk med heveplatene. Som jeg nevnte, så er det far min som har kjørt den før og han ville ha den høyere.. Så ikke døm -meg-.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sorte dørpaneler, eller er det bare dårlig fargegjengivelse på kameraet ditt?

sorte paneler med blå seter er ikke vanlig.

Måtte resize bildene, ble litt dårlig. Nei, har ikke sorte dørpanel, de er mørkeblå. Men kan jo se svart ut. heh

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider