Gå til innhold

hjelp til og senke tak?

Ranger emnet

-zlurv-

Anbefalte innlegg

-zlurv- skrev:
Noen som gidder og gi noen tips ti taksenking?

Jeg har en nokså tungvidt måte å tak senke biler på. Av den grunn at jeg liker å finne ut av ting selv...

1. kapp av taket.

2. del det opp i midre biter. (en bit er hvor det f.eks er en stolpe, eller noe som forbinner taket med resten av bilen. (paint metoden... copy/past... he he)

3. sett bitene i ønsket posisjon, (det blir en god del avstand mellom dem, men det er det bare å jevne ut.. evt clone verktøyet...

en litt lettere metode på 3 er'n er å lagre bilde som jpeg. også begynne på nytt med å edite det bilde.. da ligger alt i et layer.. lettere å jevne harde kanter mot hverandre ol...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMB skrev:
en litt lettere metode på 3 er'n er å lagre bilde som jpeg. også begynne på nytt med å edite det bilde.. da ligger alt i et layer.. lettere å jevne harde kanter mot hverandre ol...

For å "smelte" to layere sammen kan man merge layerene. Sett fokus på en layer deretter trykk ctrl+e, da smelter den seg sammen med den layeren som lå under den aktive layeren i lista, og sånn kan man holde på til man har en layer.

Hvis man så absolutt skal lagre bildet for å få alt til en layer, så anbefaller jeg og lagre til .bmp fordi .jpg gjør ofte at det blir dårligere kvalitet på bildet.

Lykke til

88 Golf 2 Syncro

72 Opel Manta A (laangtids prosjekt)

[x] 77 Opel Kadett C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å senke tak. så kan man bruke mange metoder.. Feks copy past..

men min favoritt er enkel.. Du lager en layer med en vector som du tilpasser det du vil endre på..(grovt) feks nedenfor alle vinduer og under frontruten..

Deretter ctrl clikker du vector laget, for så å merke laget som skal endres, trykk så på transform(ctrl+T) og dra taket nedover.

Du vil sannsynlighvis få noen feilkanter på front og bak delen, men de kan ekelt rettes med enten distort (ctrl+t->høyreklikk->distort) elelr ved å bruke en eraser som har en liten hardness.

??eller??

Skrevet av meg!Laget i photoshop CS3/4 Eller 3dsmax

91 Peugeot mini 206. doh

96 Golf III

98 Golf IV Cab ( nå med anlegg )

09 Mercedes CLS 320Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ceebee skrev:
For å senke tak. så kan man bruke mange metoder.. Feks copy past..

men min favoritt er enkel.. Du lager en layer med en vector som du tilpasser det du vil endre på..(grovt) feks nedenfor alle vinduer og under frontruten..

Deretter ctrl clikker du vector laget, for så å merke laget som skal endres, trykk så på transform(ctrl+T) og dra taket nedover.

Du vil sannsynlighvis få noen feilkanter på front og bak delen, men de kan ekelt rettes med enten distort (ctrl+t->høyreklikk->distort) elelr ved å bruke en eraser som har en liten hardness.

??eller??

Prøvde den metoden nå nettopp. Resultatet blir ikke så verst hvis en ikke skal endre så mye.. ble litt rar vinkel på a stolpene. de hadde liksom ikke samme vinkel.. prøvde å få dem til å bli like, men da ble frontruta helt på tryne.. men tok mindre tid, og resultatet nesten like bra... :)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider