Gå til innhold

cosworth dyser på c20xe

Ranger emnet


Einar V

Anbefalte innlegg

har en kompis som skal sette på større dyser på sin cosworth, og da skulle jeg få kjøpe originaldysene hans billig. så det jeg lurer på er om disse blir for store eller ikke..

01- Mercedes Benz C200 Kompressor

86- Nissan Cherry 1500

[x]91- Mazda 323 GTX

[x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen.

[x]90- Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det ikke noe som heter cosworth dyser, men bosch dyser. Se etter hvor mye de orginale dysene dine gir.. og sammenlign med de som satt på den andre bilen..

 

Men bare å bytte dyser slik vil ikke være gunstig. Først å fremst så må bilen mappes riktig så det blir riktiig forhold mellom luft/bensin...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis som skal sette på større dyser på sin cosworth, og da skulle jeg få kjøpe originaldysene hans billig. så det jeg lurer på er om disse blir for store eller ikke..

 

Calibra Turbo dysene er høy-ohm dyser, cossy er lav-ohm. Putter du bare cossy dysene i og fyrer opp må belage deg på at dysene brenner opp "dysedriverene" i hjernen. Mikse lav-ohm og høy-ohm funker dårlig. Skal du kunne bruke dysene, må du ha datasprut.

 

Der nok også ganske mye for store for din motor. Har du 220 hk ++ kan de nok passe, men da med datasprut

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg peiling på de motorene der, men på turbovolvo med lavohmsdyser er det bare å fjærne forkoblingsmotstanden til dysene og vips så kan du bruke høyohm.

 

blir vel uansett litt for store dyser på den bilen.. vil vel tippe de er på rundt 300cc\m..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg peiling på de motorene der, men på turbovolvo med lavohmsdyser er det bare å fjærne forkoblingsmotstanden til dysene og vips så kan du bruke høyohm.

 

nå har jo volvo turbo steinaldersprut og da.

kan jo mikses og trikses litt mer med de.

 

dessuten er det jo snakk om motsatt her.

montere lav-ohm på en system som har hatt høy-ohm

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jo volvo turbo steinaldersprut og da.

kan jo mikses og trikses litt mer med de.

 

dessuten er det jo snakk om motsatt her.

montere lav-ohm på en system som har hatt høy-ohm

 

 

tja.. vil ikke kalle motronic steinalder, men er jo ikke akkurat det nyeste.. disse svenskene drar ut ganske ville effekter med dette..

 

burde vel bare være å sette på en forkoblingsmotstand før dysene så lenge ikke hjernen har problemer med det..

tror nok uansett det ville være mye lettere å gå på høggern og plukke dyser fra en merce, bmw etc med litt motor og større dyser som alerede er høy ohm.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår