Gå til innhold

Lysa blinker

Ranger emnet

Peltz

Anbefalte innlegg

Har hatt en lengere prøvemontering av anlegget i min bil. Har sånn sett ikke fått prøvt alle komponentene, da jeg ikke har fått bygd kasse til subbene.

Uansett, problemet er følgende: Når jeg gir på litt krutt, så begynner alt av lys å blinke, dashbord, kjørelys osv.

Det står en 90 A dynamo i bilen, og av anlegg står følgende:

1 Soundstream Tarantula TR 800/2

1 Soundstream Picasso 2400

Boston Pro 653 komponentsett

Det ligger en 1 guage strømkabel fra Phoenix Gold fra batteriet og bak til splittblokk. Videre ligger der 21mm2 ut til begge forsterkerne.

Etter planen skal det inn to 10" Soundstream Van Gogh i hver sin kasse, som skal drives av tarantula'n. Picasso'n skal drive Boston Pro Settet.

En kondis vil jo hjelpe, men er det nok? Hva kan ellers gjøres her?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett en større kable mellom batteri-chassis og dynamo-chassis. Se tilstanden til børstene på dynamo/spenningsregulator. :) skaff deg gele batteri og helst 2 stk. en foran og en bak.

Kondesator kan du ta seinere..... Er det noe som SoundStream har nok av så er det innebygde kondesatorer ved 12volts inngangen, særlig Picasso`n, -dessuten er det mange i paralelll som er den beste løsning pga lav indre motstand i kondesatorer med alt det innebærer... :titties:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kort fortalt, strekk en kabel fra dynamo og direkte til batteriet?

Også videre få ut gamle batteriet, og inn med ett nytt gelebatteri, i første runde forann?

Hvordan er gelebatteriene til startbatterier? Har lyst på ett maxxima batteri, men tror ikke jeg har fysisk plass til det.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

setter inn en link til en tidligere tråd men ellers er gele batteri bedre enn standar start batteri, eneste ulempe er jo prisforskjellen... ikke mange som ville betalt rundt 2000 kr for en start batteri...

tidligere tråd

mvh

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kort fortalt, strekk en kabel fra dynamo og direkte til batteriet?

Også videre få ut gamle batteriet, og inn med ett nytt gelebatteri, i første runde forann?

Hvordan er gelebatteriene til startbatterier? Har lyst på ett maxxima batteri, men tror ikke jeg har fysisk plass til det.

Maxxima har standard størrelse på de gelebatteriene du tenker på.

Det eneste er at du kan få problemer med å få plass til ekstra poler på batteriet. (Noen har disse faste, andre kan skrues av og på)

Og da tar du i såfall ut orginalbatteriet.

Gelebatteriene er vel egentlig laget for tungstarter, og leverer mange ganger strømmen til ett vanlig syrebatteri i startsammenheng.

Jeg bruker selv ett Maxxima 900 til min bil og anlegg.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider