Gå til innhold

problem med 230 f motor

Ranger emnet


turbo tobben

Anbefalte innlegg

dette skjedde alltid uansett om den var varm eller kald men eg skrudde ut tomgangs skruen litt og då var plutselig bilen heilt fin. kan det hende at den sto for langt inne san at tomgangen var alt for lav men siden det er elektronisk tenning så har den regulert turtallet sjøl? det virker litt san siden den gikk lavt ned på turtall og så ga den gass sjøl igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke diagnosestikk på f-motoren din da? Den kan hjelpe deg mye.. der kan du bl.a. kjøre en test som aktiverer tomgangsventilen.. Da finner du fort ut om det er noe feil.. Jeg hadde noe av det samme problemet på min f-motor og da var det luftemengdemåleren som var defekt..

Hei

 

Det var ett godt tips. Hvis jeg ikke tar feil, har man vel det, hvis man har LH-jetronic 2.4:) Men Disse motorene har ikke luftmengemåler, men luftmassemåler. Jeg er litt pirkette jeg:p

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en B230FS, 530 topp og LH 2.4.

kam vet jeg ikke.

 

Om det er B234F vet jeg ikke.

 

 

men til problemet ditt, det er mulig at LMM måleren som sitter etter luft filteret kan være en årsak, vet at motoren fusker og får feil signaler når denne er gåen.

 

Ellers kan det være no tomgangsventil som er nevnt ovenfor.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

Jeg driver sikkert å blander i sammen, men jeg tror han har LH-jetronic 2.2.. LH-jetronic 2.4 er ikke det til b234f motoren(16 ventileren) Og luftmassemåler, er ikke det som sitter på motronic eller hva det nå heter(b230et) mulig jeg tar kjempe feil her altså..??????

Jeg tror det er slik at LHjetronic 2.4 finnes på b234f og alle motorene fra og med 1991. På LH-jetronic 2.2 er det nok desverre ingen diagnose-enhet, tror jeg og både LH2.2 og 2.4 er luftmassemåler (varmetråd). Tror det står for Luft Heizer eller noe sånt. Motronic har både luftmengemåler og luftmassemåler. På de første utgavene av motronic f.eks b230et hadde den mengemålern. denne motronicversjonen var egentlig en mer avansert utgave av L-jetronic. På 960, 850 osv har vi vel også motronic, men her er det luftmassemåler.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår