Gå til innhold

Få meir gamp ut av 1,8t

Ranger emnet

sebastian

Anbefalte innlegg

En chip som "programmerer motoren" til f.eks 200 hk hjelper ikke dersom turboen ikke leverer nok.

ko3 er beregnet til max 230-240 hk

For din del så ville jeg investert i en 3" downpipe med 200cell cat, for det skal nemlig jeg også :)

En annen ting du burde skaffe deg, er en n75j valve (se http://www.vagparts.com)

Denne gjør at wastegaten ikke slipper ut for tidlig, og da lader litt mere( ca 1.4 bar) og at du har trykk lenger. koster 668,- på møller. Absolutt must for chipa bil!

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ossen få meir gamp ut av ein 1,8t quattro.

Har chip og Kn filter, og effektstuss. Så har vel 210-215 gamp.

Er det noen billige metoder å få ut ein 30-40 hk til?

Nye grenrør? Slipe topp, skru opp turbotrykk?

takker for svar

effektstuss???

Hvordan vet du at det er over 200hk i den? Er den bremset?

Prøv å fjerne katten f.eks.

Edit: ser nå at det er bilen til morra di.... omg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var muttern sin, har så godt som kjøpt den.

Forrige eier som fortalte dette. at det var ein 215-220 gamp i den. Han er mekaniker sjøl, å han har mekka alt på den.

Er gjort på avgass og teknikk i øystese. blir vel kjørt tralle då..

Den gjer jo 0-100 på 6,5 sek..

Minner dere også på at Audi/Seat 1.8T er en 180hk utgave, ikke 150hk som er i VW Golf 1.8T.

Er dere i tvil om at man får over 200hk i den type motor som sebba har, så ta en runde på nettet å sjekk andre vag/audi/seat forum evt leverandører av chip. sombrero

EDIT:

Hvis du kjøper deg en 4Bar fuel pressure regulator og chiper om, så kan du

få enda 10hk til

Mvh

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google litt på nett og les deg opp litt på en liten ting som heter compressor maps.

Deretter sjekker du ut kompressor kartet til K03´en.

Chip leverandører selger ting, og driver da følgelig med reklame. Den som har høyest tall på chipene sine får solgt mest... Du tror vel på alle reklamene du ser på tv også?

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner dere også på at Audi/Seat 1.8T er en 180hk utgave, ikke 150hk som er i VW Golf 1.8T.

Er dere i tvil om at man får over 200hk i den type motor som sebba har, så ta en runde på nettet å sjekk andre vag/audi/seat forum evt leverandører av chip. sombrero

EDIT:

Hvis du kjøper deg en 4Bar fuel pressure regulator og chiper om, så kan du

få enda 10hk til

Mvh

Robin

Er ikke ett sekund i tvil om at det går å få ut mer enn 200hk av 1.8T ;) (Det kjenner jeg på kroppen hver dag)

Men jeg tviler på om det går med orginal K03 og eksos.

BTW så er dte bare TS utgaven som ble levert med 180hk av denne modellen av A4. Og ikke alle Seat modellene har 180hk (men de har jeg ikke oversikten over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider