Gå til innhold

B21a trim øk.

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Javel.. saken er det at jeg har et par zenith gassere og innsug. derfor tenkte jeg porte og plane toppen og bytte kam. Siden jeg fikk motorern. Men du mener det er bedre å bygge om til turbo, men da må jeg vel sikkert ut med 20 000 i deler.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinpumpe, fordeler, du trenger forgasser og trykkammer, turbo og mainfoil, for å senke kompresjon bør du bytte til turbostempel eller dreie de du har :rolleyes: . ellers er det vell eksos(noe du ikke trenger med en gang), du trenger retur på bunnpanna og en oljekjøler ;) hehehehe..... + slanger og litt bedre olje ;) .

 

ps. trenger ikke senke kompresjon hvis du skal kjøre på 0-3 til 0.5 bar som er orginalt, mange sier 0.8 bar også går bra....

dessuten tror jeg at hvis b21a'en din bruker MYE Olje, så er det ikke noe å satse på ;) eller hvis den har gått over 200 000 ;) da ville jeg heller ha kjøpt innsprøytningsmotor eller noe...

 

edit: trenger også downpipe, eller et jt tuning 3" eksosanlegg for turbo ;) hehe....ville også ha kjøpt intercooler for å få ned forbruket og øke effekten litt...samt en liten påpåååff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha mange fler hester, er turbo den mest kostnadseffektive veien å gå. I så fall vil jeg anbefale å kjøpe en brukt turbomotor framfor å turbokonvertere motoren du har. Men hvis du bare skal ha litt mer fres i motoren du allerede har uten at det skal koste for mye tid og penger, er mitt råd å satse på de enkle tingene: Weber to-ports forgasser på B230K- eller B200K-innsug, K-kam, 2,5" eksos. Glem ting som sportluftfilter og ekstraktor greinrør: Med denne moderate trimminga er de originale greiene mer enn bra nok. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så lett og få tak i lenger men jeg vet http://www.pedersens-racing.no skaffer

 

 

De er dyre der... kan se om jeg finner adressen til han som lager nye til rundt 3000,- og sliper om din gamle for ca. 1500,-

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitert fra Svenska 240-Klubbens Forum:

"Jag har provat, det funkade inte alls bra med H-kam i en vanlig B21A i alla fall, noll i bottenvrid."

"Bottenvridet blir inte bra, o lite orolig tomgång med vanlig förgasare, mycket bättre med en förgasare utan trottel som är beroende av vakum, t.ex Weber el solex o liknande."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde JEG invistert i trim, så hadde jeg nokk kjøpt meg en b230fk lille venn ;) billig i drift, DEN JOBBER I alle fall for maten vi gir'n fra shell :titties:

 

 

 

Det var faktisk det jeg hadde planlagt å gjøre. Men siden jeg fikk en b21 og har ganske skralt med penger inntil jeg får solgt den andre bilen min tenkte jeg å sette inn b21 i mellom tiden. Går isåfall bedre en den trauste b19 som sitter i bilen nå. Jeg tror jeg går for den billigste løsningen, finner kam på huggern, går løs på toppen med dremel'n og så sparer penger til en 940 motor.

 

Hvilke kam bør jeg lete etter, k eller h ??

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk det jeg hadde planlagt å gjøre. Men siden jeg fikk en b21 og har ganske skralt med penger inntil jeg får solgt den andre bilen min tenkte jeg å sette inn b21 i mellom tiden. Går isåfall bedre en den trauste b19 som sitter i bilen nå. Jeg tror jeg går for den billigste løsningen, finner kam på huggern, går løs på toppen med dremel'n og så sparer penger til en 940 motor.

 

Hvilke kam bør jeg lete etter, k eller h ??

Eg har en ferdig planet og lett portet topp liggende,som kan selges!

Volvo 242

Peugeot 205

escortmk2 bilcross

Ford Sierra

Toyota landcruiser 33*12,5-15

GSG Team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 530 topp, ekstremt planslipt og portet, med dobble ventilfjærer, nye ventil tetninger, store ventiler, nesten 300` grader duration på kammen, bearbeidet forbrenningskammer, tidligere rally cross topp, proff bygget!!! selges billig, send pm

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår