Gå til innhold

B21a trim øk.

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Da har vi begynt på demontering av motoren. Har bestemt meg for at jeg sparer pengene til en råere motor. Derfor blir det bare veldig økonomiske løsninger for trim :rolleyes: Hvis noen har en K kam liggende eller tilsvarende er jeg interessert!

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å svare på spørsmålet ditt før du definerer "best til hva?". Det blir som å spørre om hva som er best av gummistøvler og sandaler.

Av de originale som jeg kjenner vil jeg svare sånn, hvis det er sugemotor det gjelder:

- Best trekkraft på lave turtall? T-kammen er nokså bra.

- Mest hestekrefter på høye turtall? H-kammen, deretter K.

- Best all-round? V, VX, VX3. Delvis også A. (Ikke alle satt originalt i 240)

- Minst utslipp? M?

Ingen kam er best på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

h-k kam. satt de org på en motor??

hvilken motor satt de forskjellige kamene i?

:)

Fant dette i noe jeg engang har printe ut fra en internett side...

H kammen var monter på B23E i 1979 da hadde den 140 hk, i 1981 ble det redusert til 136 gjennom at det ble byttet fra "H" til "K"

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette i noe jeg engang har printe ut fra en internett side...

H kammen var monter på B23E i 1979 da hadde den 140 hk, i 1981 ble det redusert til 136 gjennom at det ble byttet fra "H" til "K"

man kan dra til høgeren å kjøpe en h kam da. får man kjøper en ny en. se åssen den funker :rolleyes:

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG Spesialkamaksler 240/740/940

Alle kamaksler er tilverket på nye emner og de "kvassere" profilene jonitrerherdet. Kamakslene fungerer med forbehold for visse modeller. Mer om valg av kamaksel samt trimråd i katalogen.

Ingen av kamakslene kan monteres på en A-motor d v s med originalförgasser.Se også tilbehør.

Hva menes med dette? Trodde at det skulle gå fint med en a motor?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG Spesialkamaksler 240/740/940

Alle kamaksler er tilverket på nye emner og de "kvassere" profilene jonitrerherdet. Kamakslene fungerer med forbehold for visse modeller. Mer om valg av kamaksel samt trimråd i katalogen.

Ingen av kamakslene kan monteres på en A-motor d v s med originalförgasser.Se også tilbehør.

Hva menes med dette? Trodde at det skulle gå fint med en a motor?

du må bytte for gasseren til foreksempel weber.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider