Cato323 Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 siden æ itj har så my peiling, så tenkt æ at æ sku spør her... Passe alle Intercoolera på koss som helst bil? PS: non som har nå prisa på en intercooler, stempelringa, racing clutch te en 323 GTX motor? Siter -Cato- Mazda 323 sedan 1.8 GTX+ 4wd (Nytt prosjekt) Mazda 323 sedan 1.8I 2wd (Tidl. GTX. Gammelt prosjekt) VW Golf II (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 alle intercoolere gjør samma jobben, så de passer om hverandre ja, men... det må da seff være plass til dem :) jo større cooler, jo mer nedkjølt blir lufta som blir pressa inn imotoren. seff, om du har en miniturbo som lader 0.8-1.0, så trenger du ikke noen supercooler alla skyline-størrelse. du får ferdigbygde coolere fra mange leverandører, som for eks: http://www.greddy.com/ de kan lage en custom cooler til deg om du finner ut hvor stor du skal ha den, og hvor den skal henge, hvor du skal ha festeanordninger(avstand mellom dem etc) og hvilken vei du trenger inn og utgangsrørene :) det over var bare et eks, og et heller dyrt et også, har ikke eksakt pris, da greddy er generellt MEGET bra :) tror for eks mazdafun har noen tanker her, eller zwan.... darkstar....? :) hva sier dere gutta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Ang. intercooler, så kommer det helt an på hva du har lyst på, og hvor mye penger du vil legge i det. Som WireD sier, kan du selvfølgelig få ordnet deg med en "custom" intercooler til 3-5000 kr, eller du kan kjøpe "merke-intercooler", til 4000 kr og oppover. Vil heller ikke anbefale deg å kjøpe for stor intercooler (-overkill), det kan føre til enorm forsinkelse på ladetrykket. Bryr du deg ikke så hardt om hvor stor kjøleren i fronten din skal være, så vil jeg anbefale cossie-intercooler. Ikke store saken, men holder fint opp til 300 hk, og du skal klare å finne èn til rundt 1000 kr. (+/-) Kjører selv med denne intercooleren, og syns den fungerer bra. Lader fullt turbotrykk ved 3000 rpm, og tåler fint 1.5 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato323 Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 oki, takker for alle svar! Dokker har itj nå råd for å få en GTX motor opp i over 200 -250hk?? helst rimelig saker, men vil gjerne vit alt! Siter -Cato- Mazda 323 sedan 1.8 GTX+ 4wd (Nytt prosjekt) Mazda 323 sedan 1.8I 2wd (Tidl. GTX. Gammelt prosjekt) VW Golf II (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 hehe, 200 går greit, det er bare en chip, og la motoren få puste litt bedre, i form av effektanlegg 2,5" for eks, og et bra luftfilter. den er vel på 163 hester? tipper du havner på ca. 195-200 da :) over det, må du justere turbotrykk, koster ingenting om du vet hvordan det gjøres. om du ikke vet hvordan dette fungerer, gjør det hos noen som kan det :) MEN, sakl du opp i 250 varige hk og hard kjøring, begynner du å spise på invollene i motoren, og burdte vurdere sterkere innmat :) det samme med kassa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 hehe, 200 går greit, det er bare en chip Hmm, hvor har du dette fra? Tror ikke du trenger chip på disse bilene, ikke på GTR hvertfall.. Er vel det samme på GTX også?? Spør du meg så er det bare til å montere på effanlegg og sportsfilter, så har du ca 200hk, ladetrykket vil øke til 0.9-1.0 bar ifra ca 0.6 bar som er originalt. Motoren blir da også mye "hissigere" å kjøre da motoren har mye lettere for å jobbe da den får nok luft, og mindre motstand på eksosen. Vil du ha mer gamp enn det, så er det vel til å skru opp ladetrykket, ikke sikker på hvor mye du kan kjøre det opp og være safe. Men det vet vel noen av disse GTX eigerne. Tror det er ca 1.2. Men skal du være safe i når du skrur det opp, så er det best å levere den inn til ett tuning firma, eller til noen som har bredbåndslamda, så du kan sjekke at den får nok bensin. Å montere inn nye plugger og bensin filter når du gjør dette , er også lurt, så alt er i tipp topp stand. Og en større IC (intercooler) er vel heller ikke å forakte. Men ikke noe must. har selv en GTX motor, men har ikke kommet så langt ennå. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato323 Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 oki, takker! tenkt å hør etter med ESTuning i Trondheim om dem hadd nå tips te mæ.. evnt. skru litt trykk... Siter -Cato- Mazda 323 sedan 1.8 GTX+ 4wd (Nytt prosjekt) Mazda 323 sedan 1.8I 2wd (Tidl. GTX. Gammelt prosjekt) VW Golf II (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 ja, har en GTR-motor i Fen min, og bedre luftflyt er absolutt et must. chipping er bare for å effektivisere drivstoff/luft forbrenningen. turbotrykk øker ytterligere på effekt. vet iallefall at etter 1,2-1,3 bar begynner det å spise kasse, så fremt du ikke er flink til å vedlikeholde kassa med god olje oftere enn normalt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.