Gå til innhold

caterham vs golf mk2

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

Det hadde jeg ikke turt å påstå ;) men når utgangen av svinga kommer er jo Golf'n borte!

Rått drag i den Golf'n! Kanskje vi får se noen like rå her fra forumet til sommeren :) ;)

 

Utgangen er en del av svingen, og som du skriver, er den borte før utgangen tar slutt ;)

 

Men jada, Caterhamen blir jo ikke akkurat "knust".

 

:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hva er gjort med den Golfen der da?`

 

Så ganske gjennomført ut utvendig.

 

Hvilket understell?

Hvor mye er 1,8T motoren trimmet?

Hvilke bremser?

Hvilke hjul osv?

 

Husker ikke om det var Leda, Bilstein, Koni racing eller Sachs coilovers. Selvsagt er det bur (Safety Devices tror jeg). De har brukt mye tid på å sette opp hjulvinkler og "ride height". Alu domlager (justerbare), stag mellom støtdemper tårn (3 stk). Bremsene er 4 stempels calipere over Dymag magnesium felger med slicks, husker ikke str på skivene.

 

1,8T motoren er trimmet med Schrick kammer, Jabbasport eksosmanifold og IHI turbo. Rundt 350-400 hk avhengig av ladetrykk.

 

Det aller viktigste er at sjåføren er trimmet. Mr Reeves kjørte bil på bane lenge før de fleste av oss gikk i bleier

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

 

kunne faktisk vedda penger på at caterhamen får raskest runde tid der uten andre biler på banen.

 

Golfen hadde ca 17 ganger bedre sporvalg enn Caterhamen. Har nok litt med sjåføren å gjøre også, men den golfen er nok ingen sinke i trafikken.:D

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Husker ikke om det var Leda, Bilstein, Koni racing eller Sachs coilovers. Selvsagt er det bur (Safety Devices tror jeg). De har brukt mye tid på å sette opp hjulvinkler og "ride height". Alu domlager (justerbare), stag mellom støtdemper tårn (3 stk). Bremsene er 4 stempels calipere over Dymag magnesium felger med slicks, husker ikke str på skivene.

 

1,8T motoren er trimmet med Schrick kammer, Jabbasport eksosmanifold og IHI turbo. Rundt 350-400 hk avhengig av ladetrykk.

 

Det aller viktigste er at sjåføren er trimmet. Mr Reeves kjørte bil på bane lenge før de fleste av oss gikk i bleier

 

Har du noen link til noen side jeg kan finne mere info ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

kunne faktisk vedda penger på at caterhamen får raskest runde tid der uten andre biler på banen.

 

Hvis du ikke ser at Caterhamen blir frakjørt uten at forstyrrelse fra de andre bilene spiller inn så kan jeg ikke hjelpe deg ;)

 

Men få tak i biler og sjåfører du så skal jeg være med å vedde :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår