T0mmen Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Hei. Noen som vet om en vanlig cat 5 kabel kan erstatte den vanlige bass remote kontroll ledningen som er bra forsterker til den kontrollen??? Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 skal du bruke hele kabelen til remote? Du trenger vel bare èn leder, og jeg tror de har ca like store tverrsnitt. Men spørs om du ikke må tenke på revolveringen om du skal bruke flere ledere. Just a thought Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Alltså, nå er det snakk om den bass justeringen fra forsterkern min. Kan skaffe den kontrollen, men han årker ikke ta ut ledninga fra bilen sin. Så lurer på om en slik cat 5 kabel kan erstatte den ledninga? Den ledninga, ser ut til å være en vanlig telefon kabel. Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Alltså, nå er det snakk om den bass justeringen fra forsterkern min. Kan skaffe den kontrollen, men han årker ikke ta ut ledninga fra bilen sin. Så lurer på om en slik cat 5 kabel kan erstatte den ledninga? Den ledninga, ser ut til å være en vanlig telefon kabel. Mvh Tommen Det burde gå bra om det er RJ-45 kontakter på den. Men du må sjekke om koblingen er lik... Vanlig TP-kabel er likt koblet i begge ender, mens krysset TP-kabel bytter om de to midterste lederne. Men det er uansett ikke noe problem å koble den selv eller få noen til å gjøre det ;) Dessuten er telefonledning noe annet enn TP-kabel, den har færre ledere og mindre kontakter. Min har ledning som ligner på telefonledning, med 6 ledere. Uansett skal det ikke være noe problem å få dette til å funke. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Alltså, nå er det snakk om den bass justeringen fra forsterkern min. Kan skaffe den kontrollen, men han årker ikke ta ut ledninga fra bilen sin. Så lurer på om en slik cat 5 kabel kan erstatte den ledninga? Den ledninga, ser ut til å være en vanlig telefon kabel. Mvh Tommen Tror nok ikke det er noe i veien for å bruke en vanslig telefonledning, de får du kjøpt på clas ohlosn ferdig terminert i mange forskjellige lengder, så er det bare å plugge den inn i potmeteret og i forsterkeren, eller du kan bruke kat5 som du sier, men da må du terminere den selv. Vi selger en slik kontroller som jeg tror passer de fleste forsterkere som bruker telefonplugger og den koster kr 229,- komplett. Mvh Pål B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Det burde gå bra om det er RJ-45 kontakter på den.Men du må sjekke om koblingen er lik... Vanlig TP-kabel er likt koblet i begge ender, mens krysset TP-kabel bytter om de to midterste lederne. Men det er uansett ikke noe problem å koble den selv eller få noen til å gjøre det ;) Dessuten er telefonledning noe annet enn TP-kabel, den har færre ledere og mindre kontakter. Min har ledning som ligner på telefonledning, med 6 ledere. Uansett skal det ikke være noe problem å få dette til å funke. Mvh Stian For å pirke, en krysset tp bytter ikke om på de midterste lederene.. For det andre så tviler jeg sterkt på att det går med en tp, da den har rj45 kontakt.. tror det er mindre kontakt på de aller fleste av de remotegreiene der, og da passer en vanlig telefonkabel (har ofte 4 ledere?) sier ikke att jeg har så peil på dette men, er da mitt synspunkt.. sjekk den gamle kabelen først, att det er straight through.. (like i begge ender) ;) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Flasher er inne på noe her, jeg mener også å huske at det er de små kontaktene slik det er på telefonledninger, ikke de store som er til nettverk osv. Ganske sikker på det er det på den typen vi selger. Aner ikke benevnelsen på disse pluggene men:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 For å pirke, en krysset tp bytter ikke om på de midterste lederene.. Jada, eller noe sånt... Gadd ikke sjekke ;) Tx og Rx byttes i hvert fall om, mener det er oransje og grønn. Vanlig telefonkontakt er RJ-11 og har 6 ledere. Jeg mener også det må være noe sånt. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crx dB Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Jada, eller noe sånt... Gadd ikke sjekke ;)Tx og Rx byttes i hvert fall om, mener det er oransje og grønn. Vanlig telefonkontakt er RJ-11 og har 6 ledere. Jeg mener også det må være noe sånt. Mvh Stian stemmer nok det ja!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Dessuten er telefonledning noe annet enn TP-kabel, den har færre ledere og mindre kontakter. Min har ledning som ligner på telefonledning, med 6 ledere. Uansett skal det ikke være noe problem å få dette til å funke. Mvh Stian Tenkte bare jeg skulle være gnien og vrang, for å si at de fleste telefonkabler som legges opp i dag er 8 ledere, og ofte kategori 5. Jeg personlig legger aldri opp telefonkabler med færre enn 8 ledere. Stort sett alt av telefoner nå om dagen leveres med RJ45 plugg. Alle telefonkontakter i veggen av nyere dato er 8 pins for RJ45 Over til det trådstarter lurer på, ja du kan nok bruke kategori 5 kabelen til dette. Så er det bare å finne pluggen som passer og klemme den på :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Tenkte bare jeg skulle være gnien og vrang, for å si at de fleste telefonkabler som legges opp i dag er 8 ledere, og ofte kategori 5. Jeg personlig legger aldri opp telefonkabler med færre enn 8 ledere.Stort sett alt av telefoner nå om dagen leveres med RJ45 plugg. Alle telefonkontakter i veggen av nyere dato er 8 pins for RJ45 Jada, men når jeg snakker om vanlig telefonledning mener jeg den "gode gamle" analoge typen... Etter at ISDN kom ble det vel byttet om til RJ-45. Dessuten går det mer og mer mot cat 6 nå ;) Men nok om det... Det enkleste vil nok være å bare finne seg en slik telefonledning og bare plugge rett i. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mas Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Hei. Noen som vet om en vanlig cat 5 kabel kan erstatte den vanlige bass remote kontroll ledningen som er bra forsterker til den kontrollen??? Mvh Tommen JA, ikke noe problem. Det er bare snakk om "styrestrøm" signaler så kat5 kabel fungerer helt fint. Spørsmålet er bare om du skal ha RJ45 eller RJ11 plugg(er). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg