Gå til innhold

Lilla e36 coupe på lillestrøm!!

Ranger emnet

Azzido

Anbefalte innlegg

Sånn for å være litt pirkete: Det heter I Lillestrøm ;)

Bre for å være off topic-fitte; det er ingen skriveregel eller dialektregel som betegner hva som er feil av på og i ;)

Begge deler er rett etter norsk rettskriving ;)

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være off topic-fitte; det er ingen skriveregel eller dialektregel som betegner hva som er feil av på og i ;)

Begge deler er rett etter norsk rettskriving ;)

Jo, det er det faktisk ;) Dersom stedet er en by heter det i, hvis ikke heter det på.

Tror jeg har sett denne bilen stå en del utenfor en bilstereosjappe på ryen?

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er det faktisk ;) Dersom stedet er en by heter det i, hvis ikke heter det på.

Sorry enda mer OT, men kverulanten i meg følte for å kommentere denne.. :rolleyes:

Dette må da være riv ruskende galt, la oss ta et lite sted jeg havnet i engang, Meldal i Trøndelag. Sånn omtrent femogtjue innbyggere og dermed temmelig langt fra bystatus. Allikevel sier man da "i" og ikke "på" Meldal?

(Og til evt forumdeltakere fra Meldal, no offence :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: )

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azzido: Er rimlig sikker på at jeg så den gamle cabben din på svinesund i dag, stakkars bil. Har blitt voldtatt med den styggeste fronten noen sinne... Hadde reg. nr. BP24 og et eller annet...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry enda mer OT, men kverulanten i meg følte for å kommentere denne.. :rolleyes:

Dette må da være riv ruskende galt, la oss ta et lite sted jeg havnet i engang, Meldal i Trøndelag. Sånn omtrent femogtjue innbyggere og dermed temmelig langt fra bystatus. Allikevel sier man da "i" og ikke "på" Meldal?

Din kverulantamatør ;) Men, hvis noen er interessert er reglene som følger:

Foran de aller fleste stedsnavn (byer, steder, bygder, fjell- og landområder osv.) i:

* i Bergen, i Drøbak, i Finnmark fylke, i Hamar kommune, i Nord-Norge, i Rondane, i Setesdalen, i Trøndelag, i Vladivostok

Et viktig unntak er en del navn på norske byer, tettsteder og landskaper, der på har tradisjon:

* på Bryne, på Geilo, på Helgeland, på Kongsberg, på Lillehammer, på Lindås, på Molde, på Møre, på Oppdal, på Ringerike, på Rjukan, på Romerike, på Røros, på Sortland, på Stabekk, på Steinkjer, på Toten, på Tynset, på Vennesla, på Voss, på Åndalsnes, på Ås

Også bydelsnavn får gjerne på foran seg: på Blindern, på Furuset, på Haganes, på Lade, på Majorstua, på Møhlenpris, på Storhaug, på Stovner, på Tveito, på Våland osv. Grunnen til at bynavn og bydelsnavn får på foran seg, er ofte at de er gamle gårdsnavn.

Foran navngitte bygater er i det vanlige, men på er fast ved visse navn: på Drammensveien, på Karl Johan. Dessuten brukes på om torg o.l.: på Torgalmenningen.

Om gateadresser er i likevel det vanlige, også der på ellers brukes: kontorer i Karl Johans gate 28, leilighet i Parkveien.

Foran fjelltopper brukes på: på Galdhøpiggen, på Gaustatoppen, på Knutshø osv.

Et tredje unntak utgjør de fleste øyer og øygrupper

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider