ja9^ Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Hei hei. Har gått til anskaffelse av et kon-filter nå, og det fynker jo bra.. tøft me innsugs lyden osv. Men det har seg slik at bilen har blitt merkbart dauere, ikke noe voldsomt men merkbart. Leste litt på internett å fant ut at en hadde det samme problemet, han gikk til ford å spurte... de sa at motoren fikk for lite bensin i forhold til luft etter skifte. Da lurer jeg på hvor jeg justerer bensintrykk på en mondeo mk1. Er det noe vanskelig/farlig å justere på? eller er det bare å feile til det stemmer Takk på forhånd Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
__verox__ Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 jeg er ikke 100% sikker på dette! men mener å ha hørt att du må ta ut noen sikringer for at "Hjernen" skal nullstille seg, å venne seg til det at den får mere luft! Correct me if I`m wrong? Siter Ford Mondeo GLX 2.0i 94-mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Var en tråd om noe slikt her tidligere.. I så fall er det vel den lilla sikringen i sikringsboksen i motorrommet... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Var en tråd om noe slikt her tidligere.. I så fall er det vel den lilla sikringen i sikringsboksen i motorrommet... Du tenker kanskje på mitt svar i Denne tråden? Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Var ikke noe problem i min bil, men nå er vel den motoren langt fra orginal også da, hehehe. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Jeg har prøvt å ta ut sikringen mange ganger ved forskjellige anledninger, merker ca 0 forskjell.. har hatt og har noen vakuum problemer, fra EGR eller noe. Men føler ikke det hjelper å ta ut sikringen. ..kansje et dumt spm men, kan eksosanlegget ha noe med saken å gjøre..? Det føles bare ut som at når motoren når ca 4k så holder eksosanlegget motoren igjen, hehe.. akkurat som om det er smikkfolt, for liten diameter osv. Uansett så går jeg til anskaffelse av et effektanlegg snart. Noen hete tips om hvilken diameter som passer mondeo best? Takk for svar :) Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 ..kansje et dumt spm men, kan eksosanlegget ha noe med saken å gjøre..? Det føles bare ut som at når motoren når ca 4k så holder eksosanlegget motoren igjen, hehe.. akkurat som om det er smikkfolt, for liten diameter osv. Uansett så går jeg til anskaffelse av et effektanlegg snart. Noen hete tips om hvilken diameter som passer mondeo best? Takk for svar :) Dette var da veldig rart egentlig, jeg merket stikk motsatt på min når den var oppegående, ved 4000 rpm så tok den jo helt av.. Omtrent like ille som vtec'en til honda. Jeg har 3" fra katalysatorene og bak. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 når jeg kjøpte den for ca et år siden så tok det flatt av etter 4k. sinnsykt fraspark.. har egentlig alttid vert sånn at den går bedre etter rundt 4k, bare slakkere all over liksom. Men etter filter så er det som om noe holder igjen over 4k. tror dere det kan hjelpe med nytt anlegg? 2.5" eller 3" ? :P tror jeg kjører til ford å spør imårrra, hva prisen vil være for å få sjekket opp i tullet, får montert nye vindusheisere så kan bare spørre i samme slengen :) Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Jeg skal bestille supersprint effektanlegg fra kat'en og bak nå før sommeren. Er det 2,5 eller 3 tommer? Har hørt noe om at man opp til og med 2 liter, ikke bør ha mer enn 2,5 tommer. Var visst noe med at om det ble for stor diameter ville det bli for lite motstand på vei ut. Nå får jeg også filter de neste dagene, så jeg kan ifra om jeg får de samme symptomene som deg, jeg. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Mitt var montert når jeg kjøpte bilen... Men bilen min begynner først å "dra" etter 4K på turtelleren, den også.. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Har hørt noe om at man opp til og med 2 liter, ikke bør ha mer enn 2,5 tommer. Var visst noe med at om det ble for stor diameter ville det bli for lite motstand på vei ut. Dette er egentlig bare tull, det som ofte er problemet er hvis du har lite hestekrefter så mister man dreiemomentet, og motsatt, har man mye hestekrefter så får man mer dreiemoment. Jeg kunne med min bil kjøre i 5.gir ca 35-40km/t i oppoverbakke. 0-100 ca 7,5-7,9 sekunder Toppfart på 245km/t maskin: 2.0 Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
__verox__ Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 var de opplysningene for en Mondeo 2.0 glx? :dude: Hva er det egentlig du har gjort med den! Mange hester har du fått ut! Siter Ford Mondeo GLX 2.0i 94-mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 var de opplysningene for en Mondeo 2.0 glx? :dude: Hva er det egentlig du har gjort med den! Mange hester har du fått ut! 2.0 GLX ja 204hk ren sugemotor. Kan fortelle litt mer om hvordan når jeg kommer hjem fra jobb, hehe.. Kan jo også legge til at den har hatt hmmms, 3 motorhavari nå da på 1 år :D Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Ok, så 3 tommer er veien å gå? Det blir kanskje mer lyd også da? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 ..kansje et dumt spm men, kan eksosanlegget ha noe med saken å gjøre..? Det føles bare ut som at når motoren når ca 4k så holder eksosanlegget motoren igjen, hehe.. akkurat som om det er smikkfolt, for liten diameter osv. Uansett så går jeg til anskaffelse av et effektanlegg snart. Takk for svar :) prøv å rense MAF-måleren med litt forgasserrens.. bare ta av filteret og sprut inn eller ta ut MAF'en... angående bensintrykk så kan en kjøpe en FSE powerboost valve hvor en kan regulerer bensintrykket.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg