Gå til innhold

Bensintrykk, hvordan justere ? :)


ja9^

Anbefalte innlegg

zetec: jeg er veldig nyskjerrig på hva du har gjort med motoren din, som gjør at du har fått 204hk ;) jeg vil nemmelig også ha hehe

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

zetec: jeg er veldig nyskjerrig på hva du har gjort med motoren din, som gjør at du har fått 204hk ;) jeg vil nemmelig også ha hehe

Hvis du vil ha det så råder jeg deg til å gjøre en ting, kjøp turbo, det er billigere, hehe..

 

Bare kammene kostet neste 20 000kr.

Porting

Chip

Filter

Innsug

Effektanlegg

Ingen katalysator

Sikkert mer også, hehe. Kan se om jeg orker å gå gjennom papirene.

 

Kammene slapp jeg å betale for da, det var det onkel politi/staten som gjorde.

 

Jeg hadde 151Hk som utgangspunkt, så du bør vurdere å bremse bilen før du begynner slik at du vet hvor du er og hvor du havner.

 

Glemte også å nevne at motorhavari til mellom 4 og 8000kr hver gang heller ikke er noe man virkelig ønsker.

Nå gikk min bil med 204hk i 2,5 år før det skjedde noe, og jeg tror det var min feil at maskinen røyk. Så byttet jeg kammer så jeg lå på ca 185hk, det holdt i ca 1 år, så gikk maskinen igjen, når jeg da var ferdig med den holdt den i en uke, da stoppa vannpumpa av en eller annen grunn. Så nå står hele bilen å venter på ny maskin.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja hehe, har vurder turbo ja, rdl på forumet har jo bygd turbo på escorten å det er jo 1.8l versonen av motoren vi har, så det bør vel vær mulig, spørsmålet er vel bare hva det vil koste og hva man trenger av deler osv.

 

noen som vet? hehe er ikke helt inne på det med å bygge om til turbo. men vi får se hva som skjer alt skal jo prøves ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var kammene så dyre?

De jeg har fått tilbud om har en oppgitt omtrentlig effektøkning på mellom 12 og 16 hk, og koster 3000 pr stk.

 

Nå skal jeg ikke late som jeg forstår noe jeg ikke forstår, men 10 000 kr for en metallpinne? Var det mye forarbeid for å få den designet skikkelig, eller var det nedbetaling av maskineringsutstyr som gjorde prisen så stiv?

 

Stakkars skattepengene mine.

 

 

Turbokonvertinger er en tanke jeg også har leket meg med, men det får bli når jeg er ferdig med alt som allerede er planlagt, og når jeg plutselig blir rik.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar igjen :) skal prøve med forgasser rens på MAFen, føler selv at det ikke hjelper men alt må jo prøves ;) hadde jo ikke vært feil om det hadde fynket etterpå.

 

Hjelper ikke dette så hiver jeg den inn hos ford å får dem til å finne feilen(e).

Så får jeg se om det er fiksbart selv eller om de må gjøre det :)

 

Mvh

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var kammene så dyre?

De jeg har fått tilbud om har en oppgitt omtrentlig effektøkning på mellom 12 og 16 hk, og koster 3000 pr stk.

 

Nå skal jeg ikke late som jeg forstår noe jeg ikke forstår, men 10 000 kr for en metallpinne? Var det mye forarbeid for å få den designet skikkelig, eller var det nedbetaling av maskineringsutstyr som gjorde prisen så stiv?

 

Stakkars skattepengene mine.

 

 

Turbokonvertinger er en tanke jeg også har leket meg med, men det får bli når jeg er ferdig med alt som allerede er planlagt, og når jeg plutselig blir rik.

Competitionkammer, 25hk, 9000kr stk.

Samt at det er noen år siden da, men når jeg hørte på pris nå som jeg måtte ha nye så ble det å kjøpe de orginale ja.

 

Hvor du har fått tak i skikkelige kammer til 3000kr stk lurer jeg på..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja hehe, har vurder turbo ja, rdl på forumet har jo bygd turbo på escorten å det er jo 1.8l versonen av motoren vi har, så det bør vel vær mulig, spørsmålet er vel bare hva det vil koste og hva man trenger av deler osv.

 

noen som vet? hehe er ikke helt inne på det med å bygge om til turbo. men vi får se hva som skjer alt skal jo prøves ;)

 

Turbo til Zetec motor ferdig mappet koster vel ca 40 000kr.

 

Montering osv må du jo ordne selv da.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye legger du i "ferdig mappet"?

 

Man må jo sikkert fortsterke bremser, råder, stempler, girkasse etc etc.

Jeg fikk godkjent orginalbremsene til 204hk, og regner ikke med du skal ta ut så mye mer?

 

På min "sugemotor" så hadde jeg ikke gjort annet enn hva jeg beskrev, såvidt jeg husker i farten.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilen i nærheten,

men egr'en skal ha en eller to slanger opp til en liten boks på torpedoveggen, omtrent rett bak innsuget om jeg ikke husker feil. (ca 10cm til høyre for innsuget)

 

Se også nedi motoren rundt egr rørene etter løse slanger.

 

Om du sliter med at slangene hopper av når du gasser på er det mye som tyder på at eksosen din er "tett", å bytte til f.eks effektanlegg vil sannsynligvis løse problemet.

 

Ett gammelt bilde som kanskje hjelper litt:

http://mondeo.bilteknikk.net/overhaling/DSC00823?full=1

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager at dette blir noe off topic men Zetec

pusset du ned bilen selv før du sendte den på lakkering? er du utdannet lakkerer eller noe slikt eller er nedpusse jobben noe som er mulig å gjøre om man er litt nevenytting og får endel råd og tips, og kanskje aller helst noen som har gjort det for til å se over arbeidet.. ?

 

:) jeg trenger en hellakkering, er forfærdeli matt i lakken og har endel lakkskader..

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec: Slangene hopper ikke av, det har seg slik.

Det går 1 slange fra det som forhåpentligvis er EGR (en "rund" ting med et lite utstikk fra), den går opp til den boksen på torpedoveggen, der kommer det 2 slanger inn, husker ikke helt hvor den andre går men den er tilsluttet ihvertfall.

 

Men det har seg slik at vist jeg kobler til den fra boksen som skal til egr, så går motoren utrolig ujevnt til tider, akkurat som den drar å slepper i hytt å vær når du holder gassen rolig.

..tar jeg denne slangen ut fra egr så går motoren rent å fint.. merkelig?

 

KANSJE det er noe mer moment med slangen i, er ikke sikker. men effekten er under det den skal være, i begge tilfellene :S

 

vet ikke hva jeg skal gjøre ass :P

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår