G-Racing Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 zetec: jeg er veldig nyskjerrig på hva du har gjort med motoren din, som gjør at du har fått 204hk ;) jeg vil nemmelig også ha hehe Siter - 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt) - 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin) - 87 Nissan King Cab (bruksbil) - 06 Opel Vectra (solgt) - 90 Nissan 200sx S13 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 zetec: jeg er veldig nyskjerrig på hva du har gjort med motoren din, som gjør at du har fått 204hk ;) jeg vil nemmelig også ha hehe Hvis du vil ha det så råder jeg deg til å gjøre en ting, kjøp turbo, det er billigere, hehe.. Bare kammene kostet neste 20 000kr. Porting Chip Filter Innsug Effektanlegg Ingen katalysator Sikkert mer også, hehe. Kan se om jeg orker å gå gjennom papirene. Kammene slapp jeg å betale for da, det var det onkel politi/staten som gjorde. Jeg hadde 151Hk som utgangspunkt, så du bør vurdere å bremse bilen før du begynner slik at du vet hvor du er og hvor du havner. Glemte også å nevne at motorhavari til mellom 4 og 8000kr hver gang heller ikke er noe man virkelig ønsker. Nå gikk min bil med 204hk i 2,5 år før det skjedde noe, og jeg tror det var min feil at maskinen røyk. Så byttet jeg kammer så jeg lå på ca 185hk, det holdt i ca 1 år, så gikk maskinen igjen, når jeg da var ferdig med den holdt den i en uke, da stoppa vannpumpa av en eller annen grunn. Så nå står hele bilen å venter på ny maskin. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Racing Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 såpass ja hehe, har vurder turbo ja, rdl på forumet har jo bygd turbo på escorten å det er jo 1.8l versonen av motoren vi har, så det bør vel vær mulig, spørsmålet er vel bare hva det vil koste og hva man trenger av deler osv. noen som vet? hehe er ikke helt inne på det med å bygge om til turbo. men vi får se hva som skjer alt skal jo prøves ;) Siter - 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt) - 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin) - 87 Nissan King Cab (bruksbil) - 06 Opel Vectra (solgt) - 90 Nissan 200sx S13 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Hvorfor var kammene så dyre? De jeg har fått tilbud om har en oppgitt omtrentlig effektøkning på mellom 12 og 16 hk, og koster 3000 pr stk. Nå skal jeg ikke late som jeg forstår noe jeg ikke forstår, men 10 000 kr for en metallpinne? Var det mye forarbeid for å få den designet skikkelig, eller var det nedbetaling av maskineringsutstyr som gjorde prisen så stiv? Stakkars skattepengene mine. Turbokonvertinger er en tanke jeg også har leket meg med, men det får bli når jeg er ferdig med alt som allerede er planlagt, og når jeg plutselig blir rik. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 takk for svar igjen :) skal prøve med forgasser rens på MAFen, føler selv at det ikke hjelper men alt må jo prøves ;) hadde jo ikke vært feil om det hadde fynket etterpå. Hjelper ikke dette så hiver jeg den inn hos ford å får dem til å finne feilen(e). Så får jeg se om det er fiksbart selv eller om de må gjøre det :) Mvh Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Hvorfor var kammene så dyre?De jeg har fått tilbud om har en oppgitt omtrentlig effektøkning på mellom 12 og 16 hk, og koster 3000 pr stk. Nå skal jeg ikke late som jeg forstår noe jeg ikke forstår, men 10 000 kr for en metallpinne? Var det mye forarbeid for å få den designet skikkelig, eller var det nedbetaling av maskineringsutstyr som gjorde prisen så stiv? Stakkars skattepengene mine. Turbokonvertinger er en tanke jeg også har leket meg med, men det får bli når jeg er ferdig med alt som allerede er planlagt, og når jeg plutselig blir rik. Competitionkammer, 25hk, 9000kr stk. Samt at det er noen år siden da, men når jeg hørte på pris nå som jeg måtte ha nye så ble det å kjøpe de orginale ja. Hvor du har fått tak i skikkelige kammer til 3000kr stk lurer jeg på.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 såpass ja hehe, har vurder turbo ja, rdl på forumet har jo bygd turbo på escorten å det er jo 1.8l versonen av motoren vi har, så det bør vel vær mulig, spørsmålet er vel bare hva det vil koste og hva man trenger av deler osv. noen som vet? hehe er ikke helt inne på det med å bygge om til turbo. men vi får se hva som skjer alt skal jo prøves ;) Turbo til Zetec motor ferdig mappet koster vel ca 40 000kr. Montering osv må du jo ordne selv da. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 hvor mye legger du i "ferdig mappet"? Man må jo sikkert fortsterke bremser, råder, stempler, girkasse etc etc. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 hvor mye legger du i "ferdig mappet"? Man må jo sikkert fortsterke bremser, råder, stempler, girkasse etc etc. Jeg fikk godkjent orginalbremsene til 204hk, og regner ikke med du skal ta ut så mye mer? På min "sugemotor" så hadde jeg ikke gjort annet enn hva jeg beskrev, såvidt jeg husker i farten. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Zetec: Vist du har bilen hjemme hos deg nå, eller i nærheten. Gidder du å se om den slangen fra EGR er tilsluttet og hvor den går? hadde vært flott :) Sliter med vakuum problemer osv ;) jeh Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 snakker du om slangen som går fra luftfiltere til blokka nå, eller er jeg på jordet? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AtoX Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Nej nej, tror det er mar jani som er på jordet :D hehe Siter Opel Vectra B Kilmanjaro avisbudsykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Har ikke bilen i nærheten, men egr'en skal ha en eller to slanger opp til en liten boks på torpedoveggen, omtrent rett bak innsuget om jeg ikke husker feil. (ca 10cm til høyre for innsuget) Se også nedi motoren rundt egr rørene etter løse slanger. Om du sliter med at slangene hopper av når du gasser på er det mye som tyder på at eksosen din er "tett", å bytte til f.eks effektanlegg vil sannsynligvis løse problemet. Ett gammelt bilde som kanskje hjelper litt: http://mondeo.bilteknikk.net/overhaling/DSC00823?full=1 Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Racing Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 beklager at dette blir noe off topic men Zetec pusset du ned bilen selv før du sendte den på lakkering? er du utdannet lakkerer eller noe slikt eller er nedpusse jobben noe som er mulig å gjøre om man er litt nevenytting og får endel råd og tips, og kanskje aller helst noen som har gjort det for til å se over arbeidet.. ? :) jeg trenger en hellakkering, er forfærdeli matt i lakken og har endel lakkskader.. Siter - 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt) - 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin) - 87 Nissan King Cab (bruksbil) - 06 Opel Vectra (solgt) - 90 Nissan 200sx S13 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Mai 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Zetec: Slangene hopper ikke av, det har seg slik. Det går 1 slange fra det som forhåpentligvis er EGR (en "rund" ting med et lite utstikk fra), den går opp til den boksen på torpedoveggen, der kommer det 2 slanger inn, husker ikke helt hvor den andre går men den er tilsluttet ihvertfall. Men det har seg slik at vist jeg kobler til den fra boksen som skal til egr, så går motoren utrolig ujevnt til tider, akkurat som den drar å slepper i hytt å vær når du holder gassen rolig. ..tar jeg denne slangen ut fra egr så går motoren rent å fint.. merkelig? KANSJE det er noe mer moment med slangen i, er ikke sikker. men effekten er under det den skal være, i begge tilfellene :S vet ikke hva jeg skal gjøre ass :P Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.