Gå til innhold

NEED HELP! vil få astra f`en min på veien igjen.. trenger motor!!!

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

ville ikke akkurat tro at det er noe stort problem og finne en sånn motor til en billig penge.

hva er galt med den du har da?

det er vist noe spes med den siden den er 8v.. finner ihvertfall ikke noen jeg..

Den gamle finner vi ikke ut av hva som er galt med...

får den ikke til å gniste...

jeg kjørte den og den sveiv helt fint.. parkerte hos en kammerat.. kom ut og skulle gå igjen så ville den ikke starte...

vi har prøvd å bytte det meste.. hjerne, coil, tenningsmodul, (plugger, doh) ++

men finner ikke ut av det...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte motor+hjerne+ledningsnett. Hvorfor ikke bytte til en litt større . Samme jobben uansett.

Din motor er nok ikke den det er flest av, men motor er ikke vanskelig å få tak i til din type hvis du bare ikke MÅ ha den samme.

Hadde selv to motorer i fjor som jeg prøvde å bli "kvitt". Brukte 10mnd før noen i det hele tatt var interessert.

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt tak i en større motor . men fant ut at det var alt for mye å gjøre for å få det til.. ledningsnett som ikke passer + for stort svinghjul + dynamo på feil side av motoren......

det var en 2.0 GSI..

problemet med om jeg hopper opp til en 1.8L er lissom at ledningsnetta ikke passrt sammen osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt tak i en større motor . men fant ut at det var alt for mye å gjøre for å få det til.. ledningsnett som ikke passer + for stort svinghjul + dynamo på feil side av motoren......

det var en 2.0 GSI..

problemet med om jeg hopper opp til en 1.8L er lissom at ledningsnetta ikke passrt sammen osv...

Men skulle du ikke bytte ledn.nettet?

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle du ikke bytte ledn.nettet?

hva for insprut har du? monotronic 1.5.5? eller er det monotronic 1.5.2? (tror 1.5.2 var til astra med 2,0l)

Kan ikke huske det er andre enn 1,8 som har slikt ledningsnett. En ok motor er jo 2,0 OHC fra Vectra. De har 115hk. Er det ikke bare å bruke svinghjulet fra 1,8?

Motorene 1,8 og 2,0 er vel like.

men tror ikke feilen ligger i selve motoren. Det ligger nok i hjernen på bilen. Går det ikke ann å feilsøke det systemet der hos din lokale opel verksted? De finner nok feilen..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjernen har vi sjekket...

men .. jeg har en 1,6 kadett maskin.. forgasser maskin (men litt modda ;))...

den og min motor er helt like (blokka, motorfester etc er samme)

eneste forskjell er svinghjulet + ledningsnett som er forskjellig.. men det er jo ikke mye ledninger som må til for å få den til å svive og gå greit vel..??

og er det mye jobb å bytte svinghjul fra den gamle maskinen? blir det noe stress med startet og sånn da??

Jeg vil rule gata med astraen igjen sombrero :) sombrero ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skal visstnok ikke være så fryktelig vanskelig å presse en calibra turbomotor inni motorrommet på Astra'ene, så det kan jo være et alternativ?

Er en som går i traktene her som har noe lignende, går styggfælt..:)

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje reg.reima har röket?

Da höres det ut som motoren har alt for lite komp, og dette er vel OHC motor så da er vel fordeleren drevet av kammen..?

Jeg har stått i 2 uker og feilsökt og bytta alt som er jeg, for til sist å finne ut at rotoren ikke gikk rundt.. doh

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider