balder Skrevet Februar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2003 Har en original A3 ambition. Ønsker ikke bruke all verden av tid og penger på den nå, men må ha felger. Trenger 2 råd i den sammenheng. Jeg lurer på om den blir grei å kjøpre med 17"? Mange sier det ikke er prob, noen sier det er noe drit å kjøre med..? Er vant med 14" på en gammel mazda så jeg hakke peiling... Blir den stump? Erd et forkjell på dekkene jeg velger til? Hvilken dim er best? Det andre er om den blir OK å se på med 17", eller må det senkes i samme slengen for å få effekt- rent estetisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Den blir mye greiere med 19"! sombrero Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 17" går greit det, men du burde senke den litt kanskje.... Kjøp deg senke fjærer eller noe.. koster ikke mye.. 2000 eller .noe.. Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
balder Skrevet Februar 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Klar over at 19" er konge, men det koster....Bytter heller til råere bil.... Noen fler som har erfaringer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Hadde 17" på min A3 1.8T med 40mm Sachs understell. Funket prima til all slags kjøring. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Originally posted by Gringo Hadde 17" på min A3 1.8T med 40mm Sachs understell. Funket prima til all slags kjøring. Var din senket fra før? Har (eller hadde) du Ambition-utgaven med orginalt senket understell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Februar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2003 Ja det var en Ambition 1.8T med orginalt sportsunderstell. Det som ble satt på var en 40mm senke pakke med dempere og fjærer fra Sachs. Pakken ble kjøpt hos NBS for 5k under åpen dag ( de har det 31mai i år ) og montert av undertegnede og en venn. Noe stivere ble det, men ikke overdrevent mye. Bilen sluttet blant annet å subbe nedi med nesen over fartsdumper og lignende. Ett perfekt oppsett spør du meg. Jeg hadde gladelig kjøpt det igjen. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivindw Skrevet Februar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2003 17" er standard på S3. Jeg synes det funker veldig bra. Bilen er vel også senket noe standard: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Februar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2003 Originally posted by Gringo Ja det var en Ambition 1.8T med orginalt sportsunderstell. Det som ble satt på var en 40mm senke pakke med dempere og fjærer fra Sachs. Pakken ble kjøpt hos NBS for 5k under åpen dag ( de har det 31mai i år ) og montert av undertegnede og en venn. Noe stivere ble det, men ikke overdrevent mye. Bilen sluttet blant annet å subbe nedi med nesen over fartsdumper og lignende. Ett perfekt oppsett spør du meg. Jeg hadde gladelig kjøpt det igjen. Med utgangspunkt i at A3 uten orginalt sportsunderstell er 20 mm høyere enn din, så ble din bil altså tilsammen 20+40 mm= 60 mm lavere enn en uten orginalt sportsunderstell? (tuller jeg nå?) Med 17" hjul synest jeg det høres stivt ut. Lurte sjøl på å kjøpe noen H&R 25 mm, som går til S3 og A3 Quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2003 Originally posted by A3TQ Med utgangspunkt i at A3 uten orginalt sportsunderstell er 20 mm høyere enn din, så ble din bil altså tilsammen 20+40 mm= 60 mm lavere enn en uten orginalt sportsunderstell? (tuller jeg nå?) Går ut ifra at du hadde 17" dekk også? Jeg synest det høres stivt ut. Lurte sjøl på å kjøpe noen H&R 25 mm, som går til S3 og A3 Quattro Feil. Han fjerna det Ambition understellet som senka 20mm. Og heiv på et nytt som senker 40mm.. Dermed blei bilen 20mm lavere enn som Ambition.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Februar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2003 Originally posted by Jonte Feil. Han fjerna det Ambition understellet som senka 20mm. Og heiv på et nytt som senker 40mm.. Dermed blei bilen 20mm lavere enn som Ambition.. Ok, på den måten. Men hva med det H&R settet jeg nevnte som senket 25 mm, i dette tilfellet vil det da bare senke 5 mm? Men det er jo som sagt til S3 og A3 Q...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Originally posted by A3TQ Ok, på den måten. Men hva med det H&R settet jeg nevnte som senket 25 mm, i dette tilfellet vil det da bare senke 5 mm? Men det er jo som sagt til S3 og A3 Q...? Det der høres jo rimelig rart ut. Kun 25mm ?? Dette hadde jeg sjekket. Her virker det som om produsenten har tatt høyde for at du allerede har ett sportsunderstell, og at du ender opp med 45mm senking. Har H&R noe som de hevder senker mer enn 25mm ? I så fall, hvor mye ? Her hadde jeg sjekket ting mer grundig om jeg var deg. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Ta akkurat angivelsen av senking i mm med en klype salt... Eibach sier f.eks 20-30mm på settene til Golf2 og 3 - fremme er det kanskje riktig men bak er det temmelig mye mer! Ville ikke sagt at 17" på en A3 er noe spesielt problem, litt mer kontant blir den og det blir kanskje litt mer lyd og vibrasjon fra hjulene inn i bilen - men det er ikke noe problem i den senkede 1,8T'en med 225/40/18" til en venn av meg. men det kommer jo an på hva du er vant til så klart. Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg